• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The West radio

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

Deleted User - 486404

Joepie! We zitten aan 17 streaming hours gemiddeld per dag :D

Ik weet dat het zo goed als hopeloos is om de 130 gemiddelde streaming luisteruren per dag te behalen. Echter kan ik dit ook voorzien en kijken hoeveel de auteursrechten zijn. Tegenwoordig kan je ook vrijwillig beslissen om reclame op een site te tonen en dat betekend wat euro's... Het enige nadeel gaat natuurlijk zijn dat ik daarmee ook niet zoveel zal verdienen omdat er niet zoveel bezoekers zijn die de site bezoeken...

Nja voorlopig zien de zaken er echt hopeloos in maar ik geef het voorlopig niet zo gauw op: We hebben nog ongeveer 160 dagen en als het gemiddeld aantal streaming hours per dag met 1 stijgt dan halen we het met 177 streaming hours gemiddeld. Dus echt helemaal verloren is de zaak nog niet, nu hopen dat het gemiddelde streaming hours gemiddeld elke dag met 1 (of meer) blijft stijgen dan komen we er vanzelf :) (wrs ijdele hoop maar ja als je niet hoopt kom je nergens hé)

Suggesties zijn natuurlijk ook nog altijd welkom zodat er naar de radio geluisterd kan blijven worden met plezier en dat je de muziek niet beu wordt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser385

wat is streaming?

anders zet ik de radio wel keihard aan door huis

er zijn 5 mensen in huis, dus gaat 5x zo snel
 

Deleted User - 486404

wat is streaming?

anders zet ik de radio wel keihard aan door huis

er zijn 5 mensen in huis, dus gaat 5x zo snel

Streaming = gewoon met je pc naar de radio luisteren (al dan niet met het volume van de radio aan maar de radio niet op pauze zetten)

Elke minuut dat er iemand ( Per IP telt het maar voor 1 luisteraar dus je kan niet zomaar even 10x de radio openen of van alle pc's in huis meeluisteren. Dat kan je wel maar dat telt niet mee) naar de radio luistert wordt dit geregistreerd en opgeteld. Dan wordt dat gedeeld door een gemiddelde maand van 30 dagen en dan bekom je het huidige gemiddeld aantal "streaming luisteruren", is dat boven de 130 streaming luisteruren dan kan de radio rustig verder blijven bestaan zolang er zoveel naar geluisterd wordt. Anders zal de radio gesloten moeten worden...
 

DeletedUser385

oke dan zet ik hem vanacht wel aan?

of is dat niet de bedoeling, moet je echt opletten
 

DeletedUser

Tja, blijven hopen zeker ... reclame zal ook niet simpel zijn want dan doen waarschijnlijk de belastingen lastig en die zijn al bijna even irritant als auteursrechtenmaatschappijen
 

Deleted User - 486404

kan dat niet via innogames?

Ik heb zelf besloten om een radio te maken. Die staat onafhankelijk van Innogames. Als de auteursrechtenorganisaties de prijzen niet zo hoog maakten (ik begrijp de auteursrechtenorganisaties wel hoor, de artiesten moeten ook ergens geld mee verdienen nu er zoveel gedownload wordt en minder gekocht wordt) was het geen probleem maar ja door deze onverwachtse omstandigheid wordt het onzeker...

Maar ja alleszins Innogames heeft niet beslist om een radio te maken dus er kan ook niet verwacht worden dat zij hier gaan in sponsoren.
 

DeletedUser385

mr mm

als ik wil luisteren, zeurt hij over een plugin

als ik dan klik op plug in installeren dan zegt hij "not avvaibl ofzoiets

en dan wil hij niet instaleren?
 

DeletedUser8307

oke dan zet ik hem vannacht wel aan?

of is dat niet de bedoeling, moet je echt opletten

Euh,, wie gaat dat controleren, maar als je het zo moet doen, dan is het ook niet echt leuk. Ik luister wel af en toe eens, de ene keer wat minder muziek, de andere keer wat leukere :)
 

DeletedUser

Misschien kan iedereen op hun ingame forum zetten ofzo? Ik heb dat al gedaan :p
 

DeletedUser

Save The-West-Radio!

De moderator MrMM maakte midden-februari de ‘The-West-Radio’. De radio had veel succes totdat MrMM ontdekte dat er veel meer naar de radio geluisterd moet worden om de radio te behouden!

Ik heb 2 vragen aan hem gesteld:

Hoe kwam je erop om een radio te maken?

Ik ben altijd op zoek naar middelen die de community kunnen verbeteren. Op een gegeven moment kreeg ik het idee dat het wel leuk zou zijn dat The-West een eigen radio zou hebben. Ik ben dan op zoek gegaan hoe ik dit kon verwezenlijken en uiteindelijk is deze The-West radio er als resultaat uitgekomen.

De radio is nu in gevaar. Kan je dat even uitleggen voor de lezers?

Toen ik de radio registreerde was alles gratis en ik moet dus niets betalen. Ik kreeg een week geleden een mail waar instond dat Radionomy zeer moeilijke onderhandelingen had gevoerd met de auteursrechten organisaties. Ze hadden het Radionomy niet gemakkelijk gemaakt, zij hebben hun gebruikersvoorwaarden moeten aanpassen: Alle radio's die op 15 mei onder een gemiddelde van 12 uur streaming per dag zitten, worden verwijderd. Het aantal streaming uren wordt bepaald aan de hand van het aantal luisteraars. Elk uur dat er naar de radio geluisterd wordt telt als streaming uur. Tegen de 15de augustus moeten dit gemiddeld 130 streaming uren worden. Is dit het geval dan betaalt Radionomy de auteursrechten, zoniet dan moet ik zelf opdraaien voor de auteursrechten. Aangezien de auteursrechten niet goedkoop zijn weet ik dus nog niet of de radio kan verder bestaan indien we onvoldoende streaming uren (en dus onvoldoende mensen die luisteren) hebben.

De The-West-Radio heeft 16 streaming uur per dag. Dit moet naar 130 uur gebracht worden. Dit is de site waarop geluisterd kan worden: http://www.radionomy.com/radio-darkblast.aspx#/radio-darkblast.aspx?Dum=1.

Help MrMM en red de ‘The-West-Radio’!

-----

Nu is het de bedoeling dat je dit ingame rondstuurt of op het forum zet! Dit is de kopieer-versie.

-----

Code:
[b]Save The-West-Radio![/b]

De moderator MrMM maakte midden-februari de ‘The-West-Radio’. De radio had veel succes totdat MrMM ontdekte dat er veel meer naar de radio geluisterd moet worden om de radio te behouden! 

Ik heb 2 vragen aan hem gesteld:  

[i]Hoe kwam je erop om een radio te maken?[/i]

Ik ben altijd op zoek naar middelen die de community kunnen verbeteren. Op een gegeven moment kreeg ik het idee dat het wel leuk zou zijn dat The-West een eigen radio zou hebben. Ik ben dan op zoek gegaan hoe ik dit kon verwezenlijken en uiteindelijk is deze The-West radio er als resultaat uitgekomen.

[i]De radio is nu in gevaar. Kan je dat even uitleggen voor de lezers?[/i]

Toen ik de radio registreerde was alles gratis en ik moet dus niets betalen. Ik kreeg een week geleden een mail waar instond dat Radionomy zeer moeilijke onderhandelingen had gevoerd met de auteursrechten organisaties. Ze hadden het Radionomy niet gemakkelijk gemaakt, zij hebben hun gebruikersvoorwaarden moeten aanpassen: Alle radio's die op 15 mei onder een gemiddelde van 12 uur streaming per dag zitten, worden verwijderd. Het aantal streaming uren wordt bepaald aan de hand van het aantal luisteraars. Elk uur dat er naar de radio geluisterd wordt telt als streaming uur. Tegen de 15de augustus moeten dit gemiddeld 130 streaming uren worden. Is dit het geval dan betaalt Radionomy de auteursrechten, zoniet dan moet ik zelf opdraaien voor de auteursrechten. Aangezien de auteursrechten niet goedkoop zijn weet ik dus nog niet of de radio kan verder bestaan indien we onvoldoende streaming uren (en dus onvoldoende mensen die luisteren) hebben.

De The-West-Radio heeft 16 streaming uur per dag. Dit moet naar 130 uur gebracht worden. Dit is de site waarop geluisterd kan worden: [url] http://www.radionomy.com/radio-darkblast.aspx#/radio-darkblast.aspx%3FDum%3D1[/url]. 

Help MrMM en red de ‘The-West-Radio’!
 

DeletedUser

Als hij het niet haalt maakt die toch gewoon een andere radio met een andere naam? :p
 

DeletedUser1053

Als hij het niet haalt maakt die toch gewoon een andere radio met een andere naam? :p

Tja als dat nou 'ns ging.. :p

Je moet zo'n webradio op die site apart aanvragen met een goede motivatie, dus als je wordt verwijderd zul je niet zomaar een nieuwe krijgen. Al helemaal niet nu het daar wat slechter met de site gaat.
 
Bovenaan