Ten eerste: als er gefaald zou zijn, zou hier niet zo gezeurd worden over die fakes en massa's. Dus wat je daar uitkraamt, is klinkklare onzin.
Nee tuurlijk, ze falen niet. Mag ik een verwijzing maken naar 4 februari? 3 gevechten tegen TMG, allemaal verloren. Faal?
Ten tweede zou je antwoord kunnen geven op de vraag die je zelf gesteld hebt, want IK ben hier NIET aan het zeuren en zeveren geweest over fakes en massa's.
Daarnaast is het ook redelijk flauw om over de syntax te praten als we het beter over de semantiek kunnen hebben.
Ik kan moeilijk antwoord op mijn eigen vraag gaan geven. Dan stel ik hem beter niet. En dat het beter over de semantiek kan gaan: lijkt me niet handig als we allemaal in het Swahili en Tibetaans semantisch gezien hetzelfde zeggen.:hmf:
Ten derde: Ieder heeft zo zijn spelplezier. Jouw visie is nogal éénzijdig en beperkt. Schijnbaar ben jij uit op zoveel mogelijk ervaringspunten bij fortgevechten. Er zijn echter heel veel spelers die dat veel minder belangrijk of zelfs onbelangrijk vinden.
Het is zeker niet zo dat ik uit ben op zoveel mogelijk xp. Ook vind ik het niet van bijzonder veel mensenkennis getuigen dat je mijn visie eenzijdig en beperkt noemt. Een visie is bij voorbaat eenzijdig, anders heb je meerdere visies, en niet een visie.
Daarnaast is mijn visie niet beperkt. Mijn visie wordt door vele ervaren spelers gedeeld. Ervaren spelers als in 'Rotten in 't vak', mensen die hier al rondzwerven sinds de eerste werelden. Als je naar de verder te noemen 'Echte wereld' kijkt, dan zie je ook dat de nieuwelingen het leren van de ouwe rotten. Dat gebeurt op W8 niet. Daar wordt eerder puberaal afzetgedrag vertoont. De mensen die hun sporen al verdiend hebben (en daar reken ik mijzelf nog niet toe, maar mensen die in TH/MD/GV zitten vaak wel) waarschuwen voor een soort 'zelfdestructie'. Hier dient men zelfdestructie niet direct met verbaasde ogen aan te zien, maar eerst naar mijn uitleg te luisteren. De ervaring op W1 (jawel, daar waar al die Seniore spelers nog zitten) leert dat 1 grote tegenstander niet voor veel spelplezier zorgt. Men heeft daar XX en VSW. VSW is de gevestigde orde, XX is opgezet als tegenstrijder. Nu wil het zo zijn dat XX de kwantiteit heeft, en VSW de kwaliteit (niet individueel, maar over het geheel gezien toch wel). Je ziet hier dat er een groep is die door de rest van de wereld wordt aangevallen. Dit zorgt niet voor veel spelplezier. Velen zijn gestopt of zijn inmiddels al fortgevecht-moe. Waarom dat laatste? Omdat XX nogal houdt van Massa's en Fakes. Die doen ze aan de lopende band, omdat dat de enige tactiek is die werkt.
Tot zover mijn uitleg over W1. Zie je het bruggetje? Nou ja! VSW=TH/MD/GV, XX=rest van de wereld. Gaan we het even vergelijken. VSW kwaliteit, XX kwantiteit. Verrek! Dat klopt al.
Dan de massa's en fakes. XX dader, VSW slachtoffer. Nou ja! Klopt alweer!
Wat hebben we verder nog? Oh ja, spelplezier. Bij XX lopen zo'n 600 man rond (op W1), waarvan men met moeite een groot fort gevuld krijgt. Fortgevecht-moeheid.
Begrijp dan dat dit niet is om te zeuren, maar om de wereld te redden. Ik heb niet met jullie twisten te maken, maar ik zie wel exact hetzelfde gebeuren als op de wereld waar het fout is gegaan. Vrijwel niemand noemt W1 als leukste wereld. Vrijwel niemand GAAT W8 de leukste wereld noemen. Nu is W8 nog leuk, maar straks niet meer. Straks zijn de stadsleiders boos op hun leden vanwege de opkomst, de leden worden daar boos van en gaan weg. Steden krijgen te kampen met leegstand, en moeten samengevoegd worden tot 1 groot kamp. Dat kamp krijgt de overhand, en een ander kamp wordt opgericht. Dan krijg je weer twee kampen die elkaar met alle mogelijke middelen bestrijden. Nee, daar wordt het niet leuk van! De geschiedenis herhaalt zich, maar een aantal mensen wil het niet horen. Die mensen leven in het nu, niet kijkend naar morgen. Die mensen voelen later het zwaarst de gevolgen van hun eigen gedrag...
Er zijn spelers, die willen nummer 1 zijn in een bepaalde vaardigheid.
Er zijn spelers, die verzamelen edele wapens.
Er zijn spelers, die willen de beste duellist zijn.
Er zijn spelers, die willen met hun stad nummer 1 zijn.
Er zijn spelers, die willen alle opdrachten doen.
Er zijn spelers, die zijn zero motivatie duellist.
Zo zijn er nog veel dingen te noemen waaruit spelers hun plezier halen.
Wat jij hier doet, is jouw plezier/doel via dit forum proberen 'op te dringen' aan anderen door hen laf te noemen. Dat mag dan jouw mening zijn, maar volgens mij weerspiegelt het meer jouw frustratie dat de zaken niet zijn gegaan zoals jij dat op voorhand had gedacht en dat met die gedegen voorbereiding!
Ik zit niet in TH/MD/GV, dus ik heb me ook niet voorbereid. Hoefde voor mij ook niet, want mijn insteek was om gewoon te gaan spelen en vanzelf wel te zien waar ik uitkwam. Dat werd al vrij snel Phoenix. Dus niet TH/MD/GV, zoals jij hier insinueert.
Misschien iets om rekening mee te houden als jij je gaat voorbereiden op de volgende wereld. Niet iedereen heeft hetzelfde doel als jij voor ogen en niet iedereen haalt het spelplezier uit dezelfde zaken als jij.
Dat klopt niet. Iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen. Spelplezier. Laat ik onderscheid maken tussen Lange termijn en Korte termijn. Nu met je massa's heel af en toe een fortje winnen, is korte termijnplezier. Een leuke wereld met leuke gevechten, die je niet eens hoeft te winnen, is lange termijnplezier.
Wat dat betreft is het net de echte wereld.
Ik vraag me af of je daar enige ervaring in hebt. Of je vergeet dat hier de politiek veranderingen aanbrengt om het 'plezier' (in het geval van de 'echte wereld' leefbaarheid) te behouden. Wat dat betreft is het inderdaad net de 'echte wereld', maar niet zoals jij het bedoeld.