• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Soepie tegen Soepie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser10988

Iedereen moet uiteindelijk doen wat ie zelf wil qua fortgevechten. Oorlog is oorlog, roepen ze wel eens. Ik maak me er eerlijk gezegd al lang niet meer druk om. Het is toch een "pot-verwijt-de-ketel" verhaal aan het worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

wij hebben gewonnen wij hebben gewonnen was een top gevecht was gezellig wij hebben fort terug ae bedankt dat je de goederen toren niet heb leeg gegooid dank je wel
en geen tegen aanval van hun
vandaag weer een dag zal nog wel een beetje onrustig blijven in arizona
ben ik bang maar we gaan er voor
de gene die nr 1 staan is alleen door goed overleg met alle mensen
ik noem geen namen (habba) en zo win je gevechten
en je verliest en je win weer


mvg
dessie
 

DeletedUser3874

Goed ik zie me weer genoodzaakt als enige mod van Arizona (jaja en ik speel niet op Arizona) om hier in te grijpen.

Goed bij deze een algemene waarschuwing. Spijtig dat het moet gebeuren maar goed het is nu eenmaal zo.

De eerste die de gestelde forumregels nog gaat overtreden komt er niet mals vanaf ik zeg het nu maar al op voorhand. Kom je roepen over censuur, wel de enige censuur die er is, is de censuur als je dingen gaat roepen die niet stroken met de werkelijkheid en die in strijd zijn met de gestelde forumregels.
 

DeletedUser

Wat een gekloot de laatste weken hier op Arizona.

Ik wordt het langzaam spuug zat van dat voornamelijk de AE steden en Gunsight constant massa's fort gevechten starten om 1 PIEP fortje te proberen te veroveren. En de olie vlek breidt zich maar uit en uit. Gisteren en vandaag alweer een bak vol fort gevechten die kant nog wal slaan. En het ergste is nog dat de gevechten niet meer op normale tijden plaats vinden, maar dat er al gladiolen zijn die een batterij met fort gevechten organiseert in de ochtend of rond de middag.:mad:

Dat een stedengroep zoals AE zich tot dergelijk stomme praktijken hebben verlaagt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat een stad als Mijlendiep zich tot een dergelijke tactiek verlaagt is toch echt beneden alle peil.

Eerst schreeuwen ze Torenhoog van de daken dat massa aanvallen de fun uit het spel haalt om dan Mijlendiep te zinken door in de ochtend een massa aanval te starten. Hopelijk eindigen ze ooit eens Gelijkvloers door weer normaal te doen :laugh:

Niet zeiken hea ;) ?
Jullie doen ook massaaanvallen?
Dus is het normaal dat wij dat ook doen?
En dat laatste heb je je gebaseerd op simonkant :no:
En de reden waarom is: krijgen we geen counters
 

DeletedUser

Niet zeiken hea ;) ?
Jullie doen ook massaaanvallen?
Dus is het normaal dat wij dat ook doen?
En dat laatste heb je je gebaseerd op simonkant :no:
En de reden waarom is: krijgen we geen counters

lol je zegt dat wij zeiken? jullie hele stad zeikt in heel dit topic.
 

DeletedUser12538

effe serieus FD waarom 3 aanvallen, kan je niet met 1 winnen?
 

DeletedUser

idd dat is een beetje flauw.
Er word gezegd dat ae dat veel doet maar ik denk dat dat ook weer een de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet verhaal is.
Maar goed die aanvallen zijn volgens mij enkel geld verspilling ;)
tmg zal zijn 3 forten behouden :)
 

DeletedUser

Vandaag ook,

ik zit in Mijlendiep,

3 van onze (TH-MD-GV) forten worden aangevallen!
Dit vind ik echt laf!
Nu hopen dat we het halen hé :p
 

DeletedUser

Vandaag ook,

ik zit in Mijlendiep,

3 van onze (TH-MD-GV) forten worden aangevallen!
Dit vind ik echt laf!
Nu hopen dat we het halen hé :p

Ik vind het laf als je met zeer doorgewinterde spelers in 3 steden gaat samenwerken en dan gaat lopen zeveren op een forum als andere steden tactieken gaan gebruiken om toch tegenstand te bieden.
Dat had je vooraf kunnen weten/bedenken. Dus als je daar een probleem mee hebt, moet je het de volgende keer dus niet zo doen.

Deze tip is gratis. ;)
 

DeletedUser

Sinds wanneer is je goed voorbereiden op de nieuwe wereld nadelig?
Het lijkt mij dat deze drie steden gewoon goed voorbereid zijn.
Ze hebben voor de start van de wereld al het belangrijkste ledenbestand geworven, en plukken daar nu de vruchten van.
Dat er dan anderen zijn die niet niet (of in mindere mate) hebben gedaan, lijkt mij niet hun probleem.
Zij hebben gezorgd dat ze bovenin mee konden draaien, de anderen hebben dit niet genoeg gedaan.
De reden dat er nu steden in de top van de ranglijst staan met leiders die je op de eerdere werelden nooit tegenkwam, is doordat vrijwel alle stadsleiders op andere werelden vooruit hebben gedacht, en samen hebben gewerkt.

Afsluitende vraag: Waarom is TH/MD/GV schuldig als ze zich alleen goed voorbereid hebben? Ligt het probleem niet ergens anders?
 

DeletedUser

Sinds wanneer is je goed voorbereiden op de nieuwe wereld nadelig?
Het lijkt mij dat deze drie steden gewoon goed voorbereid zijn.
Ze hebben voor de start van de wereld al het belangrijkste ledenbestand geworven, en plukken daar nu de vruchten van.
Dat er dan anderen zijn die niet niet (of in mindere mate) hebben gedaan, lijkt mij niet hun probleem.
Zij hebben gezorgd dat ze bovenin mee konden draaien, de anderen hebben dit niet genoeg gedaan.
De reden dat er nu steden in de top van de ranglijst staan met leiders die je op de eerdere werelden nooit tegenkwam, is doordat vrijwel alle stadsleiders op andere werelden vooruit hebben gedacht, en samen hebben gewerkt.

Afsluitende vraag: Waarom is TH/MD/GV schuldig als ze zich alleen goed voorbereid hebben? Ligt het probleem niet ergens anders?


Met een goede voorbereiding is niets mis. Net zo goed als met de tactiek van de andere steden niets mis is. Het is namelijk toegestaan volgens de spelregels.
Het één is een logisch gevolg van het ander. Dan hoef je dus ook niet te zeveren.
Ik weet overigens niet waarom jullie er zo'n probleem van maken, maar ik lees veel geklaag over de tactieken van andere steden.
Blijkbaar vinden jullie de tactieken die andere steden gebruiken dus niet leuk, maar ik kan me natuurlijk vergissen.


Ik weet overigens niet waar 'het probleem' ligt (of beter gezegd jullie probleem want jullie zijn het die hier aan het klagen zijn). Ik denk dat je dat zelf beter kunt beantwoorden.
Misschien heeft het te maken met jullie verwachtingen. Wellicht zijn jullie teleurgesteld dat jullie met al die voorbereiding gedacht hadden wel even de top 3 steden te zijn en dat dit niet helemaal gelukt is. Je ziet het wel vaker dat iemand bepaalde verwachtingen heeft en dan hevig teleurgesteld is als zijn/haar verwachtingen niet uitkomen.
Maar zoals al gezegd, jij kunt die vraag misschien beter zelf beantwoorden.

...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Met een goede voorbereiding is niets mis. Net zo goed als met de tactiek van de andere steden niets mis is. Het is namelijk toegestaan volgens de spelregels.
Het één is een logisch gevolg van het ander. Dan hoef je dus ook niet te zeveren.
Ik weet overigens niet waarom jullie er zo'n probleem van maken, maar ik lees veel geklaag over de tactieken van andere steden.
Blijkbaar vinden jullie de tactieken die andere steden gebruiken dus niet leuk, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Er is maar 1 tactiek, en dat is massa...:hmf:
 

DeletedUser

Er is maar 1 tactiek, en dat is massa...:hmf:

Geen idee maar dat schijnt dus te werken :D
Misschien fakes ook nog wel. :D :D

Maar je hebt je vraag nog niet beantwoord.
Ik zie nog steeds je probleem niet. Het is volgens de regels dus wat zeur je toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Geen idee maar dat schijnt dus te werken :D
Misschien fakes ook nog wel. :D :D

Maar je hebt je vraag nog niet beantwoord.
Ik zie nog steeds je probleem niet. Het is volgens de regels dus wat zeur je toch?

Ten eerste zijn fakes praktisch hetzelfde als massa's. Verschil is alleen dat je faalt bij 1 fort, ipv falen bij alle forten.

Ten tweede heb je nergens in je post een vraagteken staan (in de vorige, niet de geciteerde), dus waar zou ik dan antwoord op moeten geven?:rolleyes:

Ten derde heb ik nergens beweerd dat het tegen de regels is. Het punt van mij is spelplezier. Spelplezier is één van de belangrijkste onderdelen van een spel. Het idee is dat je het leuk vindt, en daarom blijft spelen. Massa's (danwel fakes) maken het spel niet plezieriger. Niet mee eens? Bedenk dan eens wat het verschil is tussen verliezen met 8 xp, of verliezen met 800 xp en een leuk gevecht.

Verder nog commentaar?;)
 

DeletedUser

Ten eerste zijn fakes praktisch hetzelfde als massa's. Verschil is alleen dat je faalt bij 1 fort, ipv falen bij alle forten.

Ten tweede heb je nergens in je post een vraagteken staan (in de vorige, niet de geciteerde), dus waar zou ik dan antwoord op moeten geven?:rolleyes:

Ten derde heb ik nergens beweerd dat het tegen de regels is. Het punt van mij is spelplezier. Spelplezier is één van de belangrijkste onderdelen van een spel. Het idee is dat je het leuk vindt, en daarom blijft spelen. Massa's (danwel fakes) maken het spel niet plezieriger. Niet mee eens? Bedenk dan eens wat het verschil is tussen verliezen met 8 xp, of verliezen met 800 xp en een leuk gevecht.

Verder nog commentaar?;)

Ten eerste: als er gefaald zou zijn, zou hier niet zo gezeurd worden over die fakes en massa's. Dus wat je daar uitkraamt, is klinkklare onzin.

Ten tweede zou je antwoord kunnen geven op de vraag die je zelf gesteld hebt, want IK ben hier NIET aan het zeuren en zeveren geweest over fakes en massa's.
Daarnaast is het ook redelijk flauw om over de syntax te praten als we het beter over de semantiek kunnen hebben.

Ten derde: Ieder heeft zo zijn spelplezier. Jouw visie is nogal éénzijdig en beperkt. Schijnbaar ben jij uit op zoveel mogelijk ervaringspunten bij fortgevechten. Er zijn echter heel veel spelers die dat veel minder belangrijk of zelfs onbelangrijk vinden.

Er zijn spelers, die willen nummer 1 zijn in een bepaalde vaardigheid.
Er zijn spelers, die verzamelen edele wapens.
Er zijn spelers, die willen de beste duellist zijn.
Er zijn spelers, die willen met hun stad nummer 1 zijn.
Er zijn spelers, die willen alle opdrachten doen.
Er zijn spelers, die zijn zero motivatie duellist.
Zo zijn er nog veel dingen te noemen waaruit spelers hun plezier halen.

Wat jij hier doet, is jouw plezier/doel via dit forum proberen 'op te dringen' aan anderen door hen laf te noemen. Dat mag dan jouw mening zijn, maar volgens mij weerspiegelt het meer jouw frustratie dat de zaken niet zijn gegaan zoals jij dat op voorhand had gedacht en dat met die gedegen voorbereiding!

Misschien iets om rekening mee te houden als jij je gaat voorbereiden op de volgende wereld. Niet iedereen heeft hetzelfde doel als jij voor ogen en niet iedereen haalt het spelplezier uit dezelfde zaken als jij.

Wat dat betreft is het net de echte wereld. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ten eerste: als er gefaald zou zijn, zou hier niet zo gezeurd worden over die fakes en massa's. Dus wat je daar uitkraamt, is klinkklare onzin.Nee tuurlijk, ze falen niet. Mag ik een verwijzing maken naar 4 februari? 3 gevechten tegen TMG, allemaal verloren. Faal?:rolleyes:

Ten tweede zou je antwoord kunnen geven op de vraag die je zelf gesteld hebt, want IK ben hier NIET aan het zeuren en zeveren geweest over fakes en massa's.
Daarnaast is het ook redelijk flauw om over de syntax te praten als we het beter over de semantiek kunnen hebben.Ik kan moeilijk antwoord op mijn eigen vraag gaan geven. Dan stel ik hem beter niet. En dat het beter over de semantiek kan gaan: lijkt me niet handig als we allemaal in het Swahili en Tibetaans semantisch gezien hetzelfde zeggen.:hmf:

Ten derde: Ieder heeft zo zijn spelplezier. Jouw visie is nogal éénzijdig en beperkt. Schijnbaar ben jij uit op zoveel mogelijk ervaringspunten bij fortgevechten. Er zijn echter heel veel spelers die dat veel minder belangrijk of zelfs onbelangrijk vinden.Het is zeker niet zo dat ik uit ben op zoveel mogelijk xp. Ook vind ik het niet van bijzonder veel mensenkennis getuigen dat je mijn visie eenzijdig en beperkt noemt. Een visie is bij voorbaat eenzijdig, anders heb je meerdere visies, en niet een visie.

Daarnaast is mijn visie niet beperkt. Mijn visie wordt door vele ervaren spelers gedeeld. Ervaren spelers als in 'Rotten in 't vak', mensen die hier al rondzwerven sinds de eerste werelden. Als je naar de verder te noemen 'Echte wereld' kijkt, dan zie je ook dat de nieuwelingen het leren van de ouwe rotten. Dat gebeurt op W8 niet. Daar wordt eerder puberaal afzetgedrag vertoont. De mensen die hun sporen al verdiend hebben (en daar reken ik mijzelf nog niet toe, maar mensen die in TH/MD/GV zitten vaak wel) waarschuwen voor een soort 'zelfdestructie'. Hier dient men zelfdestructie niet direct met verbaasde ogen aan te zien, maar eerst naar mijn uitleg te luisteren. De ervaring op W1 (jawel, daar waar al die Seniore spelers nog zitten) leert dat 1 grote tegenstander niet voor veel spelplezier zorgt. Men heeft daar XX en VSW. VSW is de gevestigde orde, XX is opgezet als tegenstrijder. Nu wil het zo zijn dat XX de kwantiteit heeft, en VSW de kwaliteit (niet individueel, maar over het geheel gezien toch wel). Je ziet hier dat er een groep is die door de rest van de wereld wordt aangevallen. Dit zorgt niet voor veel spelplezier. Velen zijn gestopt of zijn inmiddels al fortgevecht-moe. Waarom dat laatste? Omdat XX nogal houdt van Massa's en Fakes. Die doen ze aan de lopende band, omdat dat de enige tactiek is die werkt.

Tot zover mijn uitleg over W1. Zie je het bruggetje? Nou ja! VSW=TH/MD/GV, XX=rest van de wereld. Gaan we het even vergelijken. VSW kwaliteit, XX kwantiteit. Verrek! Dat klopt al.
Dan de massa's en fakes. XX dader, VSW slachtoffer. Nou ja! Klopt alweer!
Wat hebben we verder nog? Oh ja, spelplezier. Bij XX lopen zo'n 600 man rond (op W1), waarvan men met moeite een groot fort gevuld krijgt. Fortgevecht-moeheid.

Begrijp dan dat dit niet is om te zeuren, maar om de wereld te redden. Ik heb niet met jullie twisten te maken, maar ik zie wel exact hetzelfde gebeuren als op de wereld waar het fout is gegaan. Vrijwel niemand noemt W1 als leukste wereld. Vrijwel niemand GAAT W8 de leukste wereld noemen. Nu is W8 nog leuk, maar straks niet meer. Straks zijn de stadsleiders boos op hun leden vanwege de opkomst, de leden worden daar boos van en gaan weg. Steden krijgen te kampen met leegstand, en moeten samengevoegd worden tot 1 groot kamp. Dat kamp krijgt de overhand, en een ander kamp wordt opgericht. Dan krijg je weer twee kampen die elkaar met alle mogelijke middelen bestrijden. Nee, daar wordt het niet leuk van! De geschiedenis herhaalt zich, maar een aantal mensen wil het niet horen. Die mensen leven in het nu, niet kijkend naar morgen. Die mensen voelen later het zwaarst de gevolgen van hun eigen gedrag...


Er zijn spelers, die willen nummer 1 zijn in een bepaalde vaardigheid.
Er zijn spelers, die verzamelen edele wapens.
Er zijn spelers, die willen de beste duellist zijn.
Er zijn spelers, die willen met hun stad nummer 1 zijn.
Er zijn spelers, die willen alle opdrachten doen.
Er zijn spelers, die zijn zero motivatie duellist.
Zo zijn er nog veel dingen te noemen waaruit spelers hun plezier halen.

Wat jij hier doet, is jouw plezier/doel via dit forum proberen 'op te dringen' aan anderen door hen laf te noemen. Dat mag dan jouw mening zijn, maar volgens mij weerspiegelt het meer jouw frustratie dat de zaken niet zijn gegaan zoals jij dat op voorhand had gedacht en dat met die gedegen voorbereiding!Ik zit niet in TH/MD/GV, dus ik heb me ook niet voorbereid. Hoefde voor mij ook niet, want mijn insteek was om gewoon te gaan spelen en vanzelf wel te zien waar ik uitkwam. Dat werd al vrij snel Phoenix. Dus niet TH/MD/GV, zoals jij hier insinueert.

Misschien iets om rekening mee te houden als jij je gaat voorbereiden op de volgende wereld. Niet iedereen heeft hetzelfde doel als jij voor ogen en niet iedereen haalt het spelplezier uit dezelfde zaken als jij. Dat klopt niet. Iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen. Spelplezier. Laat ik onderscheid maken tussen Lange termijn en Korte termijn. Nu met je massa's heel af en toe een fortje winnen, is korte termijnplezier. Een leuke wereld met leuke gevechten, die je niet eens hoeft te winnen, is lange termijnplezier.

Wat dat betreft is het net de echte wereld. :D Ik vraag me af of je daar enige ervaring in hebt. Of je vergeet dat hier de politiek veranderingen aanbrengt om het 'plezier' (in het geval van de 'echte wereld' leefbaarheid) te behouden. Wat dat betreft is het inderdaad net de 'echte wereld', maar niet zoals jij het bedoeld.

Zie de vetgedrukte stukjes.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan