• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Reputatie voor nl

Moet er een reputatiesysteem zijn op het forum

  • Ja

    Stemmen: 50 72,5%
  • Nee

    Stemmen: 19 27,5%

  • Totaal aantal stemmers
    69
  • Enquête gesloten .

DeletedUser1053

Ik heb toch ook ja gestemd, we kunnen het altijd proberen.

Zucht, zo slecht zijn die mods nou ook weer niet, je moet ze alleen niet uitdagen.;)

Zo als jij nu aan het doen bent.:p Want waar is je bump certificaat? Ik had hem nog wel met zo veel liefde uitgeschreven, en dan gooi je 'm zomaar weg.:o
 

DeletedUser

Zij krijgen van mij een - reputatie :D

Leones, als wij 1 maand geen kampvuur net kunnen overleven, zullen jullie dit ook kunnen overleven.
 

DeletedUser12695

Leg mij dan eens uit hoe? Zou het wel willen doen :p
.

Weet niet maar ben zeer actief geweest op de tegenhanger van triblewars (zal je wel weten welk spel ik bedoel) En daar hadden een paar mods hun reputatie uitgezet.
 

Deleted User - 486404

Ik ben persoonlijk niet zo een voorstander van reputatie. Wat jij goed vindt, kan iemand anders slecht vinden. In het algemeen werkt een reputatie wel goed maar dat is subjectief.

Als iemand in een wereldfora een discussie op gang wilt brengen tegenover een stedengroep en die daagt die stedengroep een beetje beleefd uit en wilt zo discussiëren kan het wel eens zijn dat die mensen van de stedengroep ter discussie gesteld worden daar niet zo blij mee zijn en de topic starter allemaal een negatieve reputatie geven. Dat zou wel jammer zijn want zo voorkom je een beetje de discussies. Ik zie hetzelfde gebeuren als een andere forumgebruiker je idee afkeurt of het niet eens is met jou. Dan ga je die al snel een negatieve reputatie geven. Ook al zeg je nu van niet, een mens is subjectief, dit gaat zo parten spelen.

Ik vind spam-berichten ook storend maar als je constant een rood balkje krijgt omdat andere mensen je niet graag mogen (en daardoor constant negatieve reputatie uitdelen op alles wat je post) of dat iemand negatieve reputatie krijgt gewoon omdat hij/zij iets post en zijn mening stuit iemand/enkelen tegen de borst. Dat zou ik jammer vinden want zo krijg je een onterecht rood balkje en dan vergaat de lust al snel om op het forum te komen en dan maak je een forum voor enkel de populaire mensen van The West. Terwijl het forum voor iedereen is...
 
Goed gezegd MrMM.

Het doet me ineens terug denken aan men intense debate profiel. Dat werkte ook met reputatie. Het was een Zelda Site waarvoor dit nodig was en ik was niet van mening dat Ocarina of Time het beste in de serie is en plotseling enkele uren was ik van 45 naar -30. Ben er dan ook maar met gestopt.

Geen reputatie voor mij dus.
 

DeletedUser12695

Ik ben persoonlijk niet zo een voorstander van reputatie. Wat jij goed vindt, kan iemand anders slecht vinden. In het algemeen werkt een reputatie wel goed maar dat is subjectief.

Als iemand in een wereldfora een discussie op gang wilt brengen tegenover een stedengroep en die daagt die stedengroep een beetje beleefd uit en wilt zo discussiëren kan het wel eens zijn dat die mensen van de stedengroep ter discussie gesteld worden daar niet zo blij mee zijn en de topic starter allemaal een negatieve reputatie geven. Dat zou wel jammer zijn want zo voorkom je een beetje de discussies. Ik zie hetzelfde gebeuren als een andere forumgebruiker je idee afkeurt of het niet eens is met jou. Dan ga je die al snel een negatieve reputatie geven. Ook al zeg je nu van niet, een mens is subjectief, dit gaat zo parten spelen.

Ik vind spam-berichten ook storend maar als je constant een rood balkje krijgt omdat andere mensen je niet graag mogen (en daardoor constant negatieve reputatie uitdelen op alles wat je post) of dat iemand negatieve reputatie krijgt gewoon omdat hij/zij iets post en zijn mening stuit iemand/enkelen tegen de borst. Dat zou ik jammer vinden want zo krijg je een onterecht rood balkje en dan vergaat de lust al snel om op het forum te komen en dan maak je een forum voor enkel de populaire mensen van The West. Terwijl het forum voor iedereen is...

Ik denk dat ik je hiervoor het best kan uitnodigen voor een forum waarbij het reputatie systeem al een tijd bestaat. Als je een idee opbrengt is het zelden zo dat je negatieve reputatie krijgt omdat iemand het idee wat minder vind. Als je je idee niet goed uitwerkt/het al 4x is voorgesteld, dan is de kans op negatieve reputatie wel weer groot. Maar daarvoor vind ik het ook terecht, het reputatie systeem is daar immers voor. Verder kan je reputatie niet 5x op een dag aan iemand geven. Er moeten tussen de tijd dat je de eerste keer reputatie geeft aan iemand en de 2e keer een x aantal andere personen of/en een x aantal dagen zitten die reputatie aan die iemand geeft. Je kan dus moeilijk iemand iedere dag negatieve reputatie geven. Daardoor kan de ruzie tussen 2 mensen niet escaleren door reputatie
 

DeletedUser4891

Nu komen er opeens wel nee stemmen. :p

Ik hoorde dat je voor een idee naar de devs door kon sturen er minstens 100 stemmen moeten zijn en 80% moet ja zijn. Maar ik neem aan dat er voor op dit forum een kleine meerderheid ook wel goed is?
 

DeletedUser10466

Ik denk dat er bij zo'n reputatie-idee een reden moet worden gegeven dus dat het wordt ingesteld dat je iemand alleen reputatie kan geven met een reden.

Dat wordt gecontroleerd en als je gewoon iemand boost of expres terugzet krijg je een ban ofzo.
 

DeletedUser

Nu komen er opeens wel nee stemmen. :p

Ik hoorde dat je voor een idee naar de devs door kon sturen er minstens 100 stemmen moeten zijn en 80% moet ja zijn. Maar ik neem aan dat er voor op dit forum een kleine meerderheid ook wel goed is?

2/3 voor dacht ik
 

DeletedUser

Nu komen er opeens wel nee stemmen. :p

Ik hoorde dat je voor een idee naar de devs door kon sturen er minstens 100 stemmen moeten zijn en 80% moet ja zijn. Maar ik neem aan dat er voor op dit forum een kleine meerderheid ook wel goed is?

Dat is zo bij .net ;)

Hier is het bij 2/3 ja-stemmen, kan het naar .net en zal ik het (proberen te) vertalen.
 

Deleted User - 486404

Ik denk dat ik je hiervoor het best kan uitnodigen voor een forum waarbij het reputatie systeem al een tijd bestaat. Als je een idee opbrengt is het zelden zo dat je negatieve reputatie krijgt omdat iemand het idee wat minder vind. Als je je idee niet goed uitwerkt/het al 4x is voorgesteld, dan is de kans op negatieve reputatie wel weer groot. Maar daarvoor vind ik het ook terecht, het reputatie systeem is daar immers voor. Verder kan je reputatie niet 5x op een dag aan iemand geven. Er moeten tussen de tijd dat je de eerste keer reputatie geeft aan iemand en de 2e keer een x aantal andere personen of/en een x aantal dagen zitten die reputatie aan die iemand geeft. Je kan dus moeilijk iemand iedere dag negatieve reputatie geven. Daardoor kan de ruzie tussen 2 mensen niet escaleren door reputatie

Ik heb ooit op een forum gezeten dat met reputatie werkte en dat was heel demotiverend na verloop van tijd. Als je een antwoord gaf op vragen maar dat antwoord was niet volledig kreeg je negatieve reputatie. Dat was zo gedaan omdat ze het vermoeiend vonden dat mensen antwoordden terwijl ze het antwoord niet volledig wisten. Ik weet ook dat ze daar reputatie in de min zette op berichten die niet volgens hun mening waren. Je kan wel zeggen dat dit niet gaat gebeuren maar als stel heel een community voor iets is en dan zeg jij: 'ik ben er tegen om die reden...' voor sommige mensen is dat al voldoende om je negatieve reputatie te geven. Een persoon gaat je reputatie niet kunnen laten kelderen maar als er meerdere mensen je bericht niet kunnen smaken omdat je bijvoorbeeld de mening van de community ter discussie stelt dan is dat jammer.

Ik wil voorkomen dat mensen niets meer durven zetten op dit forum uit angst voor een negatieve reputatie te krijgen. Zo krijg je een dood forum waarbij enkel de populaire mensen op komen. Als jullie van mening zijn dat dit hier niet het geval gaat zijn, wie ben ik dan om dit tegen te houden. Ik hoop alleen dat nieuwe gebruikers niet meteen in de min komen te staan omdat ze een vraag stellen die al veel keren gesteld is, gewoon omdat ze niet weten dat er ook een zoekfunctie is... Ik zou dan beter enkel met een reputatie werken die niet onder de 0 kan gaan en enkel positief uit kan draaien maar nooit onder de 0 kan gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Enkel mogelijk maken om positieve reputatie te geven?
En natuurlijk moeten de (forum)mods de reputatie altijd aan kunnen passen ^^
 

DeletedUser8003

ik vind het wel een goed idee hoor maar als er spammers zijn maakt het niet uit want je moet zelf reputatie geven toch? dus dan kunnen ze net zo goed 1000 berichtjes plaatsen maar -20 reputatie hebben

maarja goed idee 4/5
 

DeletedUser12695

ik vind het wel een goed idee hoor maar als er spammers zijn maakt het niet uit want je moet zelf reputatie geven toch? dus dan kunnen ze net zo goed 1000 berichtjes plaatsen maar -20 reputatie hebben

Hmmm die volg ik even niet :p
 
Bovenaan