• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Reputatie voor nl

Moet er een reputatiesysteem zijn op het forum

  • Ja

    Stemmen: 50 72,5%
  • Nee

    Stemmen: 19 27,5%

  • Totaal aantal stemmers
    69
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

-100 voor piraatjes post.

OT: modjes bijna iedereen wil het help ons nou en zet het erop:)
 
Hmm, topic nog niet gezien... lol
Dit hoeft van mij dus echt niet te komen, dit is geen hyves of facebook.
Het zal enkel zorgen voor vooroordelen en chantage.
1.
Stel nou dat Pietje ruzie heeft met een stedengroep omdat Piet hen duelleert, en de spelers van die groep gaan zijn reputatie naar de gallemiezen helpen, en vervolgens beantwoordt Piet een vraag in de Schapenkooi. Dan zal de steller van die vraag Piet door zijn slechte reputatie absoluut niet serieus nemen, zelfs als Piet gewoon wil helpen (en dat goed doet.).

2.
In het genoemde voorbeeld: de stedengroep kan ook berichten gaan sturen van 'Duelleer ons nooit meer anders gaat je reputatie naar de knoppen.' Dat wil je toch niet?
 

DeletedUser8307

Hmm, topic nog niet gezien... lol
Dit hoeft van mij dus echt niet te komen, dit is geen hyves of facebook.
Het zal enkel zorgen voor vooroordelen en chantage.
1.
Stel nou dat Pietje ruzie heeft met een stedengroep omdat Piet hen duelleert, en de spelers van die groep gaan zijn reputatie naar de gallemiezen helpen, en vervolgens beantwoordt Piet een vraag in de Schapenkooi. Dan zal de steller van die vraag Piet door zijn slechte reputatie absoluut niet serieus nemen, zelfs als Piet gewoon wil helpen (en dat goed doet.).

2.
In het genoemde voorbeeld: de stedengroep kan ook berichten gaan sturen van 'Duelleer ons nooit meer anders gaat je reputatie naar de knoppen.' Dat wil je toch niet?

Wel als Pietje wat slim is zal hij dat naar mijn mening niet gaan doen. En die reputatie is op het forum. Stedengroepen gaan daar niet aan gaan denken. :hmf:
 
Wel als Pietje wat slim is zal hij dat naar mijn mening niet gaan doen. En die reputatie is op het forum. Stedengroepen gaan daar niet aan gaan denken. :hmf:

Maar wat heeft die reputatie dan voor zín? Het enige wat je bereikt is dat mensen die ooit een lage reputatie hebben gescoord nooit meer serieus worden genomen... Waaróm zou je het op een forum willen hebben? :blink: Dat heeft toch niks meer met The West te maken... :hmf:

EDIT: ik zie btw ruzies in-game ook terugkomen op het forum, dus het niet zo dat dat volkomen losstaat...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser8003

kijk naar mij :)P) ik heet pattat22 met een paas avatar
de meeste nemen mij wel serieus hoor ;)
als ik serieus doe dan...

neem bijvoorbeeld... hannes ofzo hij kan heel goede ideen hebben.
wij kennen hem al heel lang, dus.... als die lolbroeken hem - reputatie geven maakt dat niet veel uit want wij weten wie hij is. snap je? :)
 

DeletedUser3874

kijk naar mij :)P) ik heet pattat22 met een paas avatar
de meeste nemen mij wel serieus hoor ;)
als ik serieus doe dan...

neem bijvoorbeeld... hannes ofzo hij kan heel goede ideen hebben.
wij kennen hem al heel lang, dus.... als die lolbroeken hem - reputatie geven maakt dat niet veel uit want wij weten wie hij is. snap je? :)

En dan heeft het geen zin om het in te voeren... Een stelling die ik dan ook verdedig, het niet invoeren vermits het niks gaat toevoegen en enkel gaat leiden dat "onbekende" mensen meer posts willen scoren en bij gevolg sneller strafpunten zullen vangen. Gelet dat op het forum 678 actieve leden zijn (stel dat het nog maar de helft is) dan is 56 mensen peanuts.
 

DeletedUser8307

Zo kan je wel altijd iets verzinnen zeker, svcinc? Willen die mensen strafpunten scoren, dan is dat hun probleem.

De stemming zegt genoeg lijkt me, de meerderheid wil het dus waarom niet invoeren?
 
De stemming zegt genoeg lijkt me, de meerderheid wil het dus waarom niet invoeren?

Eigenlijk vind ik het argument 'Dit is geen Facebook/Hyves/Myspace/Linkedin/ Whatever.' wel genoeg.
En ook het argument 'Het heeft absoluut geen nut, hooguit nadelige effecten.'
Op een forum ben je om gezellig een spelletje te spelen, te spammen of om te discussiëren. Niet om te kijken wie zogenaamd het beste zou zijn.
Het is waar dat mensen die hier nieuw zijn meteen weten wie de gerespecteerde mensen zijn, maar is dat wenselijk? Ik vind dat iedereen geleidelijk aan zijn eigen mening moet vormen, en een reputatie zorgt alleen voor vooroordelen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Eigenlijk vind ik het argument 'Dit is geen Facebook/Hyves/Myspace/Linkedin/ Whatever.' wel genoeg.
En ook het argument 'Het heeft absoluut geen nut, hooguit nadelige effecten.'
Op een forum ben je om gezellig een spelletje te spelen, te spammen of om te discussiëren. Niet om te kijken wie zogenaamd het beste zou zijn.
Het is waar dat mensen die hier nieuw zijn meteen weten wie de gerespecteerde mensen zijn, maar is dat wenselijk? Ik vind dat iedereen geleidelijk aan zijn eigen mening moet vormen, en een reputatie zorgt alleen voor vooroordelen.

Inderdaad, bovendien sinds het kampvuur opnieuw is ingericht is de postcount ook al wat betrouwbaarder geworden voor dat doeleinde. Voor zover we dat doeleinde in leven wensen te houden :p
 

Deleted User - 486404

Waarom eigenlijk reputatie toevoegen? Eigenlijk is dit al op het forum... het is alleen niet visueel. Je kan nu al een goede reputatie verdienen. Als je volledige antwoorden geeft op vragen, mensen helpt om fouten te verhelpen, gezellig meepraat,... Er zijn zoveel manieren om een goede reputatie op te bouwen. Mensen die een goede reputatie hebben, die weten dat zelf ook wel. Daar heb je toch geen balkje voor nodig dat zegt dat je een hoge positieve reputatie hebt?

Zo'n reputatie is trouwens nooit representatief, de een gaat zijn tijd niet steken in het toekennen van reputatie, de ander weet niet hoe hij reputatie moet geven en nog iemand anders deelt gewoon aan iedereen die hij sympathiek vindt reputatie uit. Hoe ga je dan nog kunnen beoordelen wie er het meest reputatie heeft? Het gaat nog altijd blijken, dat ook al heb je een grote positieve reputatiebalk, je onzichtbare reputatie blijft het belangrijkste. Dit geldt tenminste voor forumgebruikers die al een tijd op het forum zitten.

Ik blijf verder ook nog van mening dat het enkel nieuwelingen van het forum weg schrikt. Stel: Jantje is nieuw op het forum en hij stelt een vraag waarvan iedereen vindt dat hij dat maar in de wiki moest lezen. Pietje leest dat bericht en sneert: 'Jantje, lees eens de wiki... daar staat het antwoord!' De rest van de forumgebruikers delen de mening van Pietje en geven hem een positieve reputatie. Mooi voor Pietje, dat hij zo scoort, maar is het probleem dan opgelost? Jantje zit nog steeds met zijn vraag...

Ruzies ingame gaan zowieso een grote impact blijven hebben op het forum en ik schrik soms zelf echt enorm hard wat er ingame tegen andere spelers gezegd wordt. (Soms vraag ik me af of dat dit nog wel een spel is of een kwestie op leven en dood...) Dus ik vrees enorm dat dit een en al vriendjespolitiek gaat worden + dat het forum gewoon gebruikt gaat worden om deze ingame ruzies verder te beslechten zoals hierboven al is gesuggereerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Kijk het is gewoon leuk om zoiets erbij te hebben hier. :) Maar goed, mods moeten het weten. :)
 
Bovenaan