• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Internationale Fortgevecht Kledij en Builds

Howdy mede-spelers,

Ik kijk met vreugde uit naar het evenement, en heb met plezier alle aanmeldingen gelezen :D. Toch heb ik zorgen die mij rimpels baren :p.

Dat is namelijk hoe wij allen geskilled zijn. Ik had het er pas met Pierce over, hoe wij het beste kunnen skillen :). Op de buitenlandse servers kom je niet ver met <2k lp. Ik denk dus dat we dit drastisch moeten veranderen als we niet voor de kerst thuis willen zitten. Daarom dit model dat gemaakt is door onze goede duitser Pierce :D.

Avonturier:
Avos zijn de belangrijkste karakterklasse voor de tactiek van een leider. Een avo is een teamplayer. Een avo kijkt niet op zijn schade of zo. Hij probeert zo lang zoals mogelijk te blokken. Met zijn fg-set moet hij op leiderschap en verschuilen/stamina gaan (lp setje ook goed). Zijn vaardigheidspunten zet hij op LP/kracht!

Duellist:
300 moet op leiderschap zijn. 250 op verschuilen (deff) en stamina (att) Rest op LP

Soldaat:
250 op leiderschap, 200-250 op stamina (att) en verschuilen (deff). Rest op LP. Modern harnas zou leuk zijn.

arbeider:
zoals een soldaat. voor een deff en set met vel verschuilen zodat de bonus voor de arbeider nog beter werkt. Maar ook hier. 250 Leiderschap, rest op LP.

Let op: deze skills moeten inclusief setje zijn

Ik weet niet wat jullie hiervan vinden uiteraard, en veel spelers kunnen ook zelf beslissen :). Maar ik denk dat dit een goede richtlijn is voor de nieuwe spelers op FG gebied of degene die niet veel ervaring hebben.

Verder is het handig om FG setjes mee te nemen die op level meewerken, dit om van optimale bonussen te genieten. Ook belangrijk, wat John Boone al zei, werksetjes/duelsetjes om spullen te zoeken en te craften, laten we niet in het wilde weg craften. Verder duelsetjes om Polen en Russen lp af te maken :D

Denk er rustig overna en ik zie graag een reactie. Voor FG builds stuur mij even een priveberichtje :)

Mvg,
Lenni
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16020

Als dit niet gebeurd, ben ik bang dat we echt finaal worden ingemaakt. Ik heb wel eens wat rondgekeken op andere werelden en die hebben me daar toch een aantal LP zeg. Zeker op .nl zijn er ook genoeg zo, maar 140 van die, nee denk het niet vergeleken met andere landen. Maar ik heb er vertrouwen in haha!
 

DeletedUser16135

ik ben full leiderschap en als ik wat op lp zet gaan mijn schade snel naar beneden. dus ik denk dat ik dat niet doe :p
 

DeletedUser1448

ik ben full leiderschap en als ik wat op lp zet gaan mijn schade snel naar beneden. dus ik denk dat ik dat niet doe :p

Dat is het probleem dus hier op NL. Iedereen denkt aan zichzelf en niet aan het team...

Als duellant met 5k lp kan je nog altijd veel schade doen (20-25k). Dat heb ik al vaak genoeg ondervonden op de poolse server. Als de tegenstander LP geskilled is zoals bij dit event zul je zelf ook lp moeten skillen om te overleven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16172

Dat is het probleem dus hier op NL. Iedereen denkt aan zichzelf en niet aan het team...

Als duellant met 5k lp kan je nog altijd veel schade doen (20-25k). Dat heb ik al vaak genoeg ondervonden op de poolse server. Als de tegenstander LP geskilled is zoals bij dit event zul je zelf ook lp moeten skillen om te overleven.

Dat had ik niet beter schrijven kunnen
 

DeletedUser

Het principe van een "leidernoob" zoals iedereen ze noemt is niet voor schade en ego te gaan spelen maar als team player een avo blokker snel weg te krijgen. Een "leidernoob" schiet eerst en als die hit is het 800-1k schade doen er 2 dat voor hij ghost is dat 1600-2k schade per ronde. (zonder crits)

Als jullie op een normale manier op blokkers willen schieten succes maar dat blok zal er 2x langer staan dan.
 

DeletedUser16172

Dus bekomen bij mij duellists Kapi zodat zij eerst op de blokker schieten en critten kunnen. Maar ook als duellist is uit mijne zicht een puur leiderschapskill niet zinvol.
En voor mij is een leidernoob een op leiden geskillte soldaat.
 

DeletedUser

Ik vraag me af waar die getallen vandaan komen? 300 op leiderschap en 250 op stamina als duellist? Als de rest op lp gaat is het helemaal niet handig om zoveel te investeren in leiderschap. LP beperkt de schade gigantisch dus kan je beter investeren in iets wat ^0,6 geeft ipv ^0,5.
 

DeletedUser

Ik ben niet bezorgd over onze lp vs die van hun .
Ik ben bezorgd over hun vuurkracht vs die van ons, ze hebben dikke geweren veel van ons niet.
 

DeletedUser15915

arbeider:
zoals een soldaat. voor een deff en set met vel verschuilen zodat de bonus voor de arbeider nog beter werkt. Maar ook hier. 250 Leiderschap, rest op LP.

De bonus van arbeiders is gebaseerd op de bonus van de torens en niet op de build van de arbeider. We zijn goede skills en de torenbonussen natuurlijk een optel som.

De build die ik ga gebruiken bij het evenement (ben arbeider) zal puur aanval worden. Aangezien ik een scout set heb hoef ik dan alleen maar punten op lp en stamina te zetten. De rest van de skills hebben geen toegevoegde waarde gezien de kledingbonussen.
 

DeletedUser16172

De bonus van arbeiders is gebaseerd op de bonus van de torens en niet op de build van de arbeider. We zijn goede skills en de torenbonussen natuurlijk een optel som.

De build die ik ga gebruiken bij het evenement (ben arbeider) zal puur aanval worden. Aangezien ik een scout set heb hoef ik dan alleen maar punten op lp en stamina te zetten. De rest van de skills hebben geen toegevoegde waarde gezien de kledingbonussen.

Sorry, ik denk ik heb het Niet goed genoeg uitgeleggd. Mijn NL is niet perfect ������ Als je 250 op verschuilen heeft (grote deel door fg-set) dan heb je een goede waard op de toren en dan kom nog jouw karakterklass-bonus. AP zou ik onafhangelijk van de karakterklass steds op kracht zetten. Dus denk ik, hebben je en ik het gelijke mening (hoop dat is het woord voor Meinung in Duits)

En 250 leiderschap - ook weer met kledij - is niet verkeerd omdat het in Att en Deff goed is.

Groetjes
Pierce
 
Laatst bewerkt door een moderator:
True, ik ben het ermee eens dat we een paar leiderschap mensen moeten hebben, maar het probleem is dat we er teveel hebben...

En cor, je hebt gelijk hoor :). Het was meer als richtlijn bedoeld voor de mensen die nieuw zijn in fortgevechten.

:whistle:
 

DeletedUser16135

iedereen die mag toch wel zelf zijn build weten? en nee ik ben geen ego:no:
ik wil gewoon iets doen wat ik leuk vind en winnen met ons NL team.
en in de aanval doe ik waarschijnlijk wel deadwoodset aan....
en zoals Henry al vertelde, onze vuurkracht en die van de tegenstander verschilt nogal. ik heb gezien dat de meeste daar met een level 3/4/5 Hoogwaardig enkelschots geweer schieten. terwijl de meeste van ons met GG rondlopen of event wapens zoals Natty bijv.
 

DeletedUser

ik ga me even kort mengen in het debat. Ik las op het .net forum dat je op de event-server je eigen build kan instellen, los van de build op de .nl server.

Dit betekent dat we idd wel kunnen afspreken hoe we gaan verdelen lp vs skills vs leiderschaps"noobs" :p

Iedereen krijgt per lv 1ap/3sp dus je extra gesprokkelde/gekochte puntjes ben je kwijt. Dit om het verschil te nivelleren.

toet toet, het is maar dat jullie het weten en niet teveel nuggs/munten/cash verspelen aan irrelevante reskills :D
 

DeletedUser16221

Benji en ipod hebben heus gelijk dat er inderdaad ook echt full leider mensen aanwezig moeten zijn. Maar als we de aanmeldingen doorlopen, moeten we ook echt zien dat er momenteel ook wel heel veel mensen van plan zijn deel te nemen met full leiderschap.

Het lijkt me dat we daarin dan gewoon een logische selectie moeten gaan maken.
 

DeletedUser12045

Zal ook maar even mijn mening geven dan.

Ons hoofddoel moet echt lp zijn. Nu er volle gevechten zullen zijn, moeten we in staat zijn om rake klappen te kunnen opvangen. We zijn het er vast allemaal over eens dat we geen 120 damagers en 20 tanken moeten zijn.

Benji heeft wel groot gelijk dat er ook snipers moeten zijn. Avonturiers krijg je heel snel dood als ze wat crits krijgen en hoge hits.

Wat ook een zeer goede bijdrage kan zijn, zijn een paar leiderschapssoldaten die andere spelers extra bonus geven. Ook kunnen dat back-ups zijn voor als de snipers alleen niet voldoende zijn om blokkers weg te knallen.

Voor de rest raad ik aan om massaal in lp te investeren. Minstens de helft van je punten zouden op lp moeten staan imo.

Als we 140 man (of 150) mogen meenemen, lijkt een goede balans mij. 15 snipers, 8-9 support soldaten en rest gewoon tonnen lp
 

DeletedUser16172

ik kan met mensen op leiderschap leven ook als ik geen vriend van ben.

Maar een soldaat op ful leiderschap? Dat is zinfrij. De kans op een Critt bij een Duellist met ful leiderschap is zeker hoger dan bij een met een skill met meer op LP. Maar wat een LP-soldaat an kogelen vangen kan is veel belangriker dan de schade door een leiderschap-soldaat. en de bonus is niet belangrijk van een leiderschap-soldaat omdat zij niet er staan waar het echt zinvol zou zijn.
 
Ik ben voorstander van leidernoobs die leidernoobs blijven tijdens het internationale event enkel als zij minder goede wapens hebben en premium gebruiken. Een level 5 HW enkel schots geweer past het best in de handen van iemand die dan ook 7k lp heeft als duellant. Je krijgt al superveel schade, de schade die nodig zal zijn is al aanwezig en de rest skill je op LP. De mensen die lager level zijn met slechtere wapens en dus maar op 5k lp uit komen max als ze full LP zouden gaan, die mensen moeten juist de leidernoobjes worden (nog minder LP in het totaal en hun functie als LPbom is minder efficient door minder skills/ potentie op veel LP). Als ze dan ook premium aan hebben en gegarandeerd/100%! online zijn, dan zijn ze super nuttig. Dan moet je zelfs overwegen ze kapi te geven. Zolang ze niet vroeg sterven is er niks aan de hand.

Wat betreft soldaten die puur leiderschap zijn, ik ben voorstander van slechts 2-3 van deze personen. Die kunnen dan enkel de lpbommen die vooraan staan een belachelijk hoge leiderschapsbonus geven (ook enkel met premium aan svp). Dit kan gemakkelijk voor 90+ uitwijkpunten op de grond zorgen.

De rest van alle spelers die meedoen, mijn advies is gewoon LP. Soldaten moeten minstens zorgen dat ze 10k lp hebben en de avo's en bouwers 6,5k. Ik denk dat je met een verdeling als dit heel erg ver zult komen. Avo's en bouwers moeten sws geen leidernoobs worden. We hebben denk ik teveel leidernoobs die graag meedoen, daar hou je het op lange termijn niet mee vol in een groot FG.

Kort samengevat: Low lvl duellanten=leidernoobs mits online en premium gegarandeerd
high lvl duellanten= 6,5k lp? Meer skills te verdelen, dus efficienter om op LP te gooien. Die 200 meer schade per schot (MITS JE RAAKT!) zal wellicht geen verschil maken op lange termijn. Ook moet je per se raken. LP heb je altijd gegarandeerd wat aan, als je 20x mist en je ''minder'' schade doet heb je die garantie van LPverbruik vergooid.

2-3 Leidersoldaatjes (moeten ook echt online zijn!) De rest 10k lp. Ik denk dat we gemakkelijk builds kunnen sharen, we hebben allemaal exact hetzelfde tot onze beschikking, dus in principe kunnen we 50 exact dezelfde karakters maken.

avo's en bouwers minstens 6,5k lp? Hoe meer, hoe beter.

De low LP leiderschappers moeten dus echt online zijn, want als ze binnen 5 rondes neer zijn, dan heb je dus wel echt oprecht een erg groot efficientieverschil.

Dat is mijn verscheidene mening.
 
Bovenaan