• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

FG Calculator

DeletedUser4468

Lauy15 proudly presents you
De FG Calculator
versie 1.3

Ik heb in mijn vrije tijd een excel bestandje gemaakt dat de optimale verdeling van je attributen en vaardigheden voor je kan uitrekenen. Het zit nog in een test fase en ik ben nog druk bezig de gebruikersvriendelijkheid en de nauwkeurigheid te verbeteren, maar ik heb nu toch besloten het met jullie te delen :) Ik was al een poosje aan het denken om zoiets te maken in C# maar toen kwam ik langs een post op het Engelse T-W forum die dit uitlegde en ik heb er toen voor gekozen er zelf mijn eigen spreadsheet omheen te bouwen. Over het algemeen denk ik dat het erg voor zichzelf spreekt, maar ik heb hier toch een stap voor stap tutorial die alles behandelt :) Ik zou graag jullie feedback willen hebben hoe ik het beter zou kunnen maken, want ik heb niet erg veel excel/programmeer ervaring, dus het zou kunnen dat ik hier een daar een foutje heb gemaakt :)

Je hebt hier Microsoft Office Excel voor nodig, andere vergelijkbare programma’s (zoals Open Office en Google Docs) werken niet!


Stap 1. Het excel bestand downloadenStap 2. De macro’s activeren
  • Open het bestand en hoogstwaarschijnlijk krijg je nu een melding bovenin het scherm wat iets zegt in de trant van: "Bepaalde actieve inhoud is uitgeschakeld". Klik dan daar op Opties. Als je iets krijgt wat zegt: "Inhoud inschakelen" klik daar dan op en sla de rest van stap 2 over.
  • Selecteer "Deze inhoud inschakelen".
  • Klik op "OK".
Stap 3. De oplosser activeren
  • Open het bestand en ga naar "Opties voor excel", wat te vinden is door linksboven te klikken en dan naar het onderste gedeelte van de pop-up te kijken
  • Klik links op "Invoertoepassingen".
  • Klik zonder iets te veranderen onderin op "Start".
  • Zet een vinkje bij "Oplosser-invoertoepassing".
  • Druk op "OK".
Stap 4. Vul je gegevens in
  • Vul in het oranje en groene blok al je gegevens zoals je uitrusting, je level en je voorkeuren.
Stap 5. Laat de oplosser de optimale verdeling van je attributen en vaardigheden uitrekenen
  • Klik bovenin op "Gegevens".
  • Als het goed is staat er rechts een knopje "Oplosser", klik daarop.
  • Druk op oplossen en zie wat er gebeurt!

  • Het oranje blok:
    Hierin vul je de statistieken van je uitrusting en de actieve buffs die je tijdens het fg in de verdediging en de aanval hebt in. Door op tandwieltjes te kikken kan je bepaalde kledingsets en wapensets makkelijk toevoegen. Buffs zullen hoogstwaarschijnlijk in een komende update toegevoegd worden.
    Tip: Als je snel wilt weten welke bonus je kleding geeft, trek dan desbetreffende kleding aan en ga naar het vaardigheden scherm. Kijk dan hoeveel Levenspunten je hebt met en zonder bonus, wat je van elkaar aftrekt en het getal dat je dan overhoudt vul je in in het oranje blok. Doe dit voor alle vaardigheden en hou het attributen gedeelte gewoon leeg.
  • Het groene blok:
    Hier vul je de algemene statistieken van je karakter in, spreekt voor zich. Ook vul je hier je voorkeuren in, wat wel iets meer aandacht verdient. Bij "Gewenste LP" vul je zoals verwacht het aantal levenspunten in wat je minimaal wilt hebben. Bij de weegfactors vul je in hoe belangrijk een bepaald gedeelte van het fortgevecht voor je is. Vind je het belangrijk om een erg goede bonus te hebben in de aanval, maak dan de weegfactor van de rode cellen hoger. Als je meer van het schieten bent kan het misschien het waard zijn om de twee weegfactoren die met schieten te maken hebben iets hoger te maken. Over het algemeen kan je deze gewoon op 1 laten staan. Door op de tandwieltjes te klikken kan je bepaalde voorkeuren geven die je leven iets makkelijker kunnen maken
  • Het gele blok:
    Nadat je de oplosser zijn werkt hebt laten doen met de dingen die je in het oranje en groene blok hebt ingevuld krijg je hier de resultaten te zien. Als alles goed is gegaan zal deze verdeling precies zijn zoals je wilt. Je kan hier je eigen verdeling invullen als je het gewoon wilt gebruiken om je bonus uit te rekenen, al moet je dan wel elke keer de waarschuwing wegklikken (of hem uitschakelen, als je weet hoe dat moet :))
  • Het blauwe blok:
    Hier kan je zien wat je bonus op de grond in de verdediging zal zijn met de verdeling die te zien is in het gele blok en de uitrusting voor de verdediging die je in het oranje blok hebt gespecificeerd.
  • Het rode blok:
    Hetzelfde als het blauwe blok, alleen nu voor de aanval.

[SIZE=+1]LET OP: Deze functie wordt niet meer verbeterd en je kan dus beter de macro’s (de tandwieltjes naast het oranje en groene vak) om dit te doen. [/SIZE]
Een extra functie die ik heb gebruikt is het gebruik van scenario's. Deze scenario's vullen voor jou het oranje blok in. Ik heb een paar sets erin gezet en je kan zelf ook je fortkledij erbij zetten. Zo kan je een scenario gebruiken:
  • Klik bovenin op "Gegevens".
  • Zoek voor de groep tools "Hulpmiddelen voor gegevens".
  • Klik op de knop rechtsonder ('Wat als'-analyse) en klik daarna op "Scenariobeheer".
  • Selecteer het gewenste set en druk op "Weergeven"
En zo voeg je zelf een scenario toe:
  • Vul het oranje blok in zoals je wilt dat het scenario wordt.
  • Klik bovenin op "Gegevens".
  • Zoek voor de groep tools "Hulpmiddelen voor gegevens".
  • Klik op de knop rechtsonder en klik daarna op "Scenariobeheer".
  • Klik op "Toevoegen".
  • Vul wat bij "Scenarionaam" in.
  • Zorg er voor dat de er bij "Veranderende cellen" dit staat:
    Code:
    B17:C20;B4:C8;B11:C14
  • Klik op "OK"
  • Klik nog een keer op "OK"
En nu heb je je eigen scenario gemaakt :)

Hier kan je een lijst vinden met alle versies :)

Dit is alles wat ik tot nu toe heb, als je nog tips, feedback of vragen hebt zou ik het graag horen :)

Lauy

Owja, iedereen die het heeft willen en wilt testen: Bedankt!

PS: Alle dingen die je moet activeren zijn geheel veilig en bevatten geen virussen e.d. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16060

zal morgen op m'n laptop even kijken hoe of wat, laat het je wel weten :)
 

Deleted User - 308552

Suggestie: Google Docs ;) Dan kan het online gebruikt worden :)
 

DeletedUser4468

Suggestie: Google Docs ;) Dan kan het online gebruikt worden :)

Google Docs heeft de oplosser functie niet, dus MS Office moet gebruikt worden ;) Sorry :)

Al zou het wel gebruikt kunnen worden om het bestand te uploaden :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15117

Suggestie: mogelijkheid om verschillende kleding voor de aanval en de deff in te voeren.
 

DeletedUser15915

Als eerste mijn complimenten voor de FG calculator. Het ziet er heel mooi uit.

Ik heb de scenario's ook geprobeerd en toen viel me op dat de attribuutpunten al in het oranje vak bij de vaardigheidspunten opgeteld worden. En later om te berekenen worden ze weer opgeteld.

Voorbeeld:
Een natty set geeft 55 punten op lp en 22 punten op kracht. Dat geeft dus 77 punten op lp in totaal.
Bij levenspunten is al 77 ingevuld in het oranje vak en daaronder bij krijg 22 dus samen krijg je 99 punten op lp.
 
Als eerste mijn complimenten voor de FG calculator. Het ziet er heel mooi uit.

Ik heb de scenario's ook geprobeerd en toen viel me op dat de attribuutpunten al in het oranje vak bij de vaardigheidspunten opgeteld worden. En later om te berekenen worden ze weer opgeteld.

Voorbeeld:
Een natty set geeft 55 punten op lp en 22 punten op kracht. Dat geeft dus 77 punten op lp in totaal.
Bij levenspunten is al 77 ingevuld in het oranje vak en daaronder bij krijg 22 dus samen krijg je 99 punten op lp.

Dit komt omdat er eerst alleen de mogelijkheid was om je VP in te voeren (dus niet je AP).

Maar ik geloof dat in de laatste versie die Lauy heeft gemaakt deze bug al opgelost is. (Versie is nog niet gepubliceerd :o)
 

DeletedUser4468

Als eerste mijn complimenten voor de FG calculator. Het ziet er heel mooi uit.

Ik heb de scenario's ook geprobeerd en toen viel me op dat de attribuutpunten al in het oranje vak bij de vaardigheidspunten opgeteld worden. En later om te berekenen worden ze weer opgeteld.

Voorbeeld:
Een natty set geeft 55 punten op lp en 22 punten op kracht. Dat geeft dus 77 punten op lp in totaal.
Bij levenspunten is al 77 ingevuld in het oranje vak en daaronder bij krijg 22 dus samen krijg je 99 punten op lp.

Bedankt voor het compliment :) Wat betreft de scenario's: dat was inderdaad een slordigheidsfoutje wat in de nieuwste versie gefixt is :) Het had inderdaad te maken met een splitsing van de vaardigheden en de atributen waarbij ik was vegeten de attributen van de vaardigheden af te trekken (wat Tim ook al zei ^^) Bedankt voor het melden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4468

En de nieuwste versie is af! In versie 1.1 beta is de kleding voor aanval en verdediging gescheiden, zijn je voorkeuren in de aanval en de verdediging gescheiden en in het gele vak is nu ook een kopje ""Vaardigheidspunten + Attribuutpunten" wat te vergelijken is met het vaardigheden scherm IG :) Verder zijn verschuilen en stamina nu een rij geworden in het oranje vak en ik heb dropdown-menu's toegevoegd :)

Download de nieuwste versie hier: FG Calculator v1.1 beta

De openingspost zal zsm worden aangepast :)
 

DeletedUser15915

Ik heb deze ook gelijk even geprobeerd en het ziet er weer mooi uit :)

Deze versie is erg handig als je een ander setje gebruik in de att dan in de def. Maar als je het zelfde setje gebruik aan beide kanten is het juist meer invul werk. Misschien is het mogelijk om ook wapensetjes toe te voegen op de zelfde manier als de kleding setjes nu. Bij het vak algemeen is de tekst wel erg klein bij karakterklasse en karakterverdubbeling.

Ik raad deze calculator aan bij andere aangezien die erg goed werkt en gebruiksvriendelijk is. Alleen de eerste keer moet je even kijken hoe die werkt maar daarna is het heel erg makkelijk.
 

DeletedUser4468

Ik heb deze ook gelijk even geprobeerd en het ziet er weer mooi uit :)

Deze versie is erg handig als je een ander setje gebruik in de att dan in de def. Maar als je het zelfde setje gebruik aan beide kanten is het juist meer invul werk. Misschien is het mogelijk om ook wapensetjes toe te voegen op de zelfde manier als de kleding setjes nu. Bij het vak algemeen is de tekst wel erg klein bij karakterklasse en karakterverdubbeling.

Ik raad deze calculator aan bij andere aangezien die erg goed werkt en gebruiksvriendelijk is. Alleen de eerste keer moet je even kijken hoe die werkt maar daarna is het heel erg makkelijk.

Dankje dankje :)

Als eerste over de kleine tekst: Ik kan daar voor zover ik weet niets aan doen, want dat komt omdat alles best ver uitgezoomd zit :(

Over de wapensetjes: Het probleem met dit is dat je in de scenario's een cel niet een waarde van "+10" oid kan geven, waardoor het wapenset dus je andere kleding verwijderd. Daarom heb ik er voor gekozen om ze niet toe te voegen. Je kan ze natuurlijk altijd nog zelf toevoegen als je ze heel graag wilt :)
 

DeletedUser905

Ziet er goed uit! :)
Alleen een kleine opmerking op de scenario's: Je hebt alleen de setbonus toegevoegd geloof ik, en niet de bonus die van de kleding zelf nog af komt.

Nog 1 dingetje wat je mss toe kan voegen is een verdeling hoe belangrijk je att/def vind. Gelijk vul beide waarde 50 in, att belangrijker dan vul je att 75 in en def 25 ofzoiets. Weet niet of het mogelijk is maar zou wel makkelijker zijn met uitrekenen als je iets meer op de att gericht bent. Nu krijg ik namelijk bij een karakter dat ik alleen maar op att gericht wil zien een verdeling met alle attribuutpunten op beweeglijkheid terwijl dan handigheid of charisma beter zou zijn (verdeling van 1 uitwijken, 100 mikken)
 

DeletedUser4468

Ziet er goed uit! :)
Alleen een kleine opmerking op de scenario's: Je hebt alleen de setbonus toegevoegd geloof ik, en niet de bonus die van de kleding zelf nog af komt.

Nog 1 dingetje wat je mss toe kan voegen is een verdeling hoe belangrijk je att/def vind. Gelijk vul beide waarde 50 in, att belangrijker dan vul je att 75 in en def 25 ofzoiets. Weet niet of het mogelijk is maar zou wel makkelijker zijn met uitrekenen als je iets meer op de att gericht bent. Nu krijg ik namelijk bij een karakter dat ik alleen maar op att gericht wil zien een verdeling met alle attribuutpunten op beweeglijkheid terwijl dan handigheid of charisma beter zou zijn (verdeling van 1 uitwijken, 100 mikken)

Ik heb niet alleen de setbonus toegevoegd maar ook de bonus van de kleding zelf, geen zorgen :)

Ik snap je tweede punt niet echt? Je kan toch gewoon in het groene vak de weegfactoren voor de aanval hoger maken dan die voor de verdediging? Bij mij werkt dat in ieder geval :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 246560

TW-DB cloth calculator

Even wat anders, de cloth calculator van TW-DB.info ververst niet. Oorzaak real-time server van de calculator off line gehaald (tijdelijk).
Zie het bericht: Reactie support TW-DB.info
 

DeletedUser4468

Even wat anders, de cloth calculator van TW-DB.info ververst niet. Oorzaak real-time server van de calculator off line gehaald (tijdelijk).
Zie het bericht: Reactie support TW-DB.info

Ehm, heel interressant hoor maar dat heeft niets met dit topic te maken en dat probleem is nu al weer opgelost :hmf:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan