DeletedUser4468
Ik heb in mijn vrije tijd een excel bestandje gemaakt dat de optimale verdeling van je attributen en vaardigheden voor je kan uitrekenen. Het zit nog in een test fase en ik ben nog druk bezig de gebruikersvriendelijkheid en de nauwkeurigheid te verbeteren, maar ik heb nu toch besloten het met jullie te delen Ik was al een poosje aan het denken om zoiets te maken in C# maar toen kwam ik langs een post op het Engelse T-W forum die dit uitlegde en ik heb er toen voor gekozen er zelf mijn eigen spreadsheet omheen te bouwen. Over het algemeen denk ik dat het erg voor zichzelf spreekt, maar ik heb hier toch een stap voor stap tutorial die alles behandelt Ik zou graag jullie feedback willen hebben hoe ik het beter zou kunnen maken, want ik heb niet erg veel excel/programmeer ervaring, dus het zou kunnen dat ik hier een daar een foutje heb gemaakt
Je hebt hier Microsoft Office Excel voor nodig, andere vergelijkbare programma’s (zoals Open Office en Google Docs) werken niet!
Stap 1. Het excel bestand downloaden
- Download de nieuwste versie door hier te klikken.
- Open het bestand en hoogstwaarschijnlijk krijg je nu een melding bovenin het scherm wat iets zegt in de trant van: "Bepaalde actieve inhoud is uitgeschakeld". Klik dan daar op Opties. Als je iets krijgt wat zegt: "Inhoud inschakelen" klik daar dan op en sla de rest van stap 2 over.
- Selecteer "Deze inhoud inschakelen".
- Klik op "OK".
- Open het bestand en ga naar "Opties voor excel", wat te vinden is door linksboven te klikken en dan naar het onderste gedeelte van de pop-up te kijken
- Klik links op "Invoertoepassingen".
- Klik zonder iets te veranderen onderin op "Start".
- Zet een vinkje bij "Oplosser-invoertoepassing".
- Druk op "OK".
- Vul in het oranje en groene blok al je gegevens zoals je uitrusting, je level en je voorkeuren.
- Klik bovenin op "Gegevens".
- Als het goed is staat er rechts een knopje "Oplosser", klik daarop.
- Druk op oplossen en zie wat er gebeurt!
- Het oranje blok:
Hierin vul je de statistieken van je uitrusting en de actieve buffs die je tijdens het fg in de verdediging en de aanval hebt in. Door op tandwieltjes te kikken kan je bepaalde kledingsets en wapensets makkelijk toevoegen. Buffs zullen hoogstwaarschijnlijk in een komende update toegevoegd worden.
Tip: Als je snel wilt weten welke bonus je kleding geeft, trek dan desbetreffende kleding aan en ga naar het vaardigheden scherm. Kijk dan hoeveel Levenspunten je hebt met en zonder bonus, wat je van elkaar aftrekt en het getal dat je dan overhoudt vul je in in het oranje blok. Doe dit voor alle vaardigheden en hou het attributen gedeelte gewoon leeg.
- Het groene blok:
Hier vul je de algemene statistieken van je karakter in, spreekt voor zich. Ook vul je hier je voorkeuren in, wat wel iets meer aandacht verdient. Bij "Gewenste LP" vul je zoals verwacht het aantal levenspunten in wat je minimaal wilt hebben. Bij de weegfactors vul je in hoe belangrijk een bepaald gedeelte van het fortgevecht voor je is. Vind je het belangrijk om een erg goede bonus te hebben in de aanval, maak dan de weegfactor van de rode cellen hoger. Als je meer van het schieten bent kan het misschien het waard zijn om de twee weegfactoren die met schieten te maken hebben iets hoger te maken. Over het algemeen kan je deze gewoon op 1 laten staan. Door op de tandwieltjes te klikken kan je bepaalde voorkeuren geven die je leven iets makkelijker kunnen maken - Het gele blok:
Nadat je de oplosser zijn werkt hebt laten doen met de dingen die je in het oranje en groene blok hebt ingevuld krijg je hier de resultaten te zien. Als alles goed is gegaan zal deze verdeling precies zijn zoals je wilt. Je kan hier je eigen verdeling invullen als je het gewoon wilt gebruiken om je bonus uit te rekenen, al moet je dan wel elke keer de waarschuwing wegklikken (of hem uitschakelen, als je weet hoe dat moet ) - Het blauwe blok:
Hier kan je zien wat je bonus op de grond in de verdediging zal zijn met de verdeling die te zien is in het gele blok en de uitrusting voor de verdediging die je in het oranje blok hebt gespecificeerd. - Het rode blok:
Hetzelfde als het blauwe blok, alleen nu voor de aanval.
[SIZE=+1]LET OP: Deze functie wordt niet meer verbeterd en je kan dus beter de macro’s (de tandwieltjes naast het oranje en groene vak) om dit te doen. [/SIZE]
Een extra functie die ik heb gebruikt is het gebruik van scenario's. Deze scenario's vullen voor jou het oranje blok in. Ik heb een paar sets erin gezet en je kan zelf ook je fortkledij erbij zetten. Zo kan je een scenario gebruiken:
Een extra functie die ik heb gebruikt is het gebruik van scenario's. Deze scenario's vullen voor jou het oranje blok in. Ik heb een paar sets erin gezet en je kan zelf ook je fortkledij erbij zetten. Zo kan je een scenario gebruiken:
- Klik bovenin op "Gegevens".
- Zoek voor de groep tools "Hulpmiddelen voor gegevens".
- Klik op de knop rechtsonder ('Wat als'-analyse) en klik daarna op "Scenariobeheer".
- Selecteer het gewenste set en druk op "Weergeven"
- Vul het oranje blok in zoals je wilt dat het scenario wordt.
- Klik bovenin op "Gegevens".
- Zoek voor de groep tools "Hulpmiddelen voor gegevens".
- Klik op de knop rechtsonder en klik daarna op "Scenariobeheer".
- Klik op "Toevoegen".
- Vul wat bij "Scenarionaam" in.
- Zorg er voor dat de er bij "Veranderende cellen" dit staat:
Code:
B17:C20;B4:C8;B11:C14
- Klik op "OK"
- Klik nog een keer op "OK"
Hier kan je een lijst vinden met alle versies
Dit is alles wat ik tot nu toe heb, als je nog tips, feedback of vragen hebt zou ik het graag horen
Lauy
Owja, iedereen die het heeft willen en wilt testen: Bedankt!
PS: Alle dingen die je moet activeren zijn geheel veilig en bevatten geen virussen e.d.
Laatst bewerkt door een moderator: