• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het verbinden van steden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Mijn idee is om steden met elkaar te verbinden. Dit houd in:
- Slapen bij elkaar is gratis
- De producten zijn net zo duur als bij de ander(4x goedkoper dus)
- Je kan je geld ook daar op je bank storten

Regels:
- Je kan niet meer dan 3 steden met elkaar verbinden
- Als je eenmaal verbonden bent kom je er niet meer van af

Ik vind dit een goed idee omdat je dan niet zo lang moet wachten voor het shoppen. Ook kan je dan je geld als je bijvoorbeeld een lange reis moet maken toch veilig storten.

Mvg,

supermanwouterr
Op wereld 6 ''gratis'' leverancier posthornen
 

DeletedUser

hu wat is dat ??

van wat ik hier zie vind ik het echt slecht,slecht,slecht

werk is beter uit en wees duidelijker:eek::eek::eek::eek:
 

DeletedUser

ik vind het wel handig anders duurt het weer uren voordat je kan toetreden in je eigen stad.

En bij bg's shoppen lijkt me handig als dat gratis is. :rolleyes:
 
Het idee kan wat verder uitgewerkt worden, maar zoals ik het nu begrijp is het een aardig goed idee. Ik moet zeggen dat ik er de voordelen wel van in kan zien. Het is dan duidelijker met dingen als bijvoorbeeld stedengroepen. Dat maximaal 3 steden aan elkaar gekoppeld kunnen worden klinkt eerlijk, anders krijgen grote stedengroepen (voorbeelden: Legends, Premium) wel heel gemakkelijk hun spulletjes. Aangezien zij dan veel verschillende winkels hebben (3 verschillende in elke stad), zouden zij dan makkelijk veel producten voor een goede prijs kunnen krijgen.

Zeker voor kleinere stedengroepen kan dit heel praktisch zijn. Gratis bij elkaar slapen en voordelige prijzen in de winkeltjes. Ook kan iedereen dan zien dat de steden bij elkaar horen.

Bij elkaar storten zou ook erg praktisch zijn. Zo kunnen leden van een stad die al uitgebouwd is helpen met het uitbouwen van de andere steden van de stedengroep. Ook zou je in 1 van de 3 steden geld kunnen verzamelen om bijvoorbeeld fortgevechten op te starten. In plaats van 4000 per stad in 3 steden, kan je dan 12.000 verzamelen in 1 stad. De leden betalen dan hetzelfde en met die 12.000 kan een hoofdfort aangevallen worden (voor 10.000 dollar).

Al met al moet ik zeggen dat ik dit idee dus wel zie zitten. Misschien kan je het nog wat uitbreiden? Wat beter uitleggen? :) Maak eventueel een paar screenshots zodat je kan laten zien hoe jij het voor je ziet. Ga zo door! ;)
 

DeletedUser

Half goed idee.

Je kan het beste doen dat de steden verbonden geraken die met elkaar in een fort zitten. Dat je daar die eigenschappen op kan toepassen.
 

DeletedUser

Regels:
- Je kan niet meer dan 3 steden met elkaar verbinden
- Als je eenmaal verbonden bent kom je er niet meer van af

Hier ben ik het dan niet mee eens. Wat als de steden absoluut niet meer met elkaar kunnen opschieten? Dan moet er toch een regel zijn dat je van elkaar afkunt.

Hoe wil je trouwens de koppeling voor elkaar krijgen?
En hoe zit het met de stadsoprichters? Kunnen die ook in andere steden alles veranderen en mensen kicken?
Kunnen bouwers bij die andere steden uitbouwen?

Ik vind het idee wel leuk bedacht, maar het zal nog heel wat meer uitgewerkt moeten worden.
 

DeletedUser

Het moet beter worden uitgedacht maar het is een goed idee. Er is wel is meer zo'n idee geweest dat BG's zich met elkaar konden verbinden.
 
Een goede basis maar er zijn nog te veel zaken niet uitgewerkt. Werk het idee gans uit met de bedenkingen hierboven en er is veel kans dat het een superidee is.
 

DeletedUser

Uitwerking

  • Er kunnen 5 steden aan elkaar worden gekoppeld
  • Men kan in elkaars hotel gratis overnachten
  • De artikelen in de winkels zijn 4 keer zo goedkoop.
  • Spelers uit de steden kunnen elkaar niet duelleren
  • Als je je met een stad verbind kan dit na 5 dagen al weer worden opgegeven
  • Er is een mogelijkheid de fora's van de steden te delen
  • Je kan geld bij elkaar op de bank storten
  • Er is een mogelijkheid om met 1 druk op de knop de hele groep een bericht te sturen
  • Binnen de groep word een 'Hoofdstad' aangewezen
  • De groep kan een naam krijgen
  • Alleen gemeenteraadsleden en oprichters van de hoofdstad kunnen de naam en instellingen wijzigen
  • Voor zo'n alliantie komt een aparte ranglijst
  • Het aantal punten van een alli word bepaald door de levels van alle spelers uit alle steden die bij de alli horen optetellen


Screens

Elke alliantie heeft zijn eigen pagina. Hier kom je via de speciale ranglijst voor alli's of via een knop in het stadsprofiel.
De bb-code voor een alliantie word [alli]Golden G[/alli]
Links kan een gemeenteraadslid of een oprichter van de hoofdstad een kort stukje tekst zetten. Boven staat het aantal punten en de naam. Rechts de steden die aan de alli verbonden zijn. In dit geval 5
Button voor ranglijst:
(Niet goed uitgewerkt)
Button voor in de lijst waar ook stad stadsforum en karakter in staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Mooie uitwerking :) Hier ben ik het volledig mee eens. :rolleyes:

Ik zal screentjes proberen te maken. ;)
 

DeletedUser

Die heb ik GeEdit Toen je keek waren ze er denk ik nog niet.
Ik heb ook nog een 2e gemaakt maar die is niet zo mooi.

Ben je al klaar? Of maak je er geen een meer.
 

DeletedUser

  • Er kunnen 5 steden aan elkaar worden gekoppeld
  • Men kan in elkaars hotel gratis overnachten
  • De artikelen in de winkels zijn 4 keer zo goedkoop.
  • Spelers uit de steden kunnen elkaar niet duelleren
  • Als je je met een stad verbind kan dit na 5 dagen al weer worden opgegeven
  • Er is een mogelijkheid de fora's van de steden te delen
  • Je kan geld bij elkaar op de bank storten
  • Er is een mogelijkheid om met 1 druk op de knop de hele groep een bericht te sturen
  • Binnen de groep word een 'Hoofdstad' aangewezen
  • De groep kan een naam krijgen
  • Alleen gemeenteraadsleden en oprichters van de hoofdstad kunnen de naam en instellingen wijzigen
  • Voor zo'n alliantie komt een aparte ranglijst
  • Het aantal punten van een alli word bepaald door de levels van alle spelers uit alle steden die bij de alli horen optetellen


Screens

Elke alliantie heeft zijn eigen pagina. Hier kom je via de speciale ranglijst voor alli's of via een knop in het stadsprofiel.
De bb-code voor een alliantie word [alli]Golden G[/alli]
Links kan een gemeenteraadslid of een oprichter van de hoofdstad een kort stukje tekst zetten. Boven staat het aantal punten en de naam. Rechts de steden die aan de alli verbonden zijn. In dit geval 5
Button voor ranglijst:
(Niet goed uitgewerkt)
Button voor in de lijst waar ook stad stadsforum en karakter in staat

Nog een Screentje van een link vanuit je profiel:
 

DeletedUser

5 steden vind ik redelijk veel. Als je in een groep zit van 5 en je gaat één keer naar een stad in een andere groep van 5 heb je in 10 shops voordelig kunnen kopen.
Ik vind 3 een max. :)
 

DeletedUser

5 Kan best. Dan heb je een soort alliantie. Je kan dus maar in 5 steden tegelijk shoppen. Anders moet je maar geen shoppers aannemen.
 

DeletedUser

Maar ik zou de prijs voor alliantieleden wel 2 keer hoger maken dan die van de stad zelf, terwijl de prijs voor buitenstaanders 4 keer hoger blijft. zo blijft er toch nog wel een verschil in zitten.
Met de regel dat je een verbinding niet kan ontbinden ben ik wel akkoord.
 

DeletedUser

het is trouwens geen alli maar ally. engels voor bondgenoot wordt er bedoeld denk ik iig
 

DeletedUser

Ja ik wou ook net zeggen.
En doe dan geen ally maar Alliantie. Dat staat veel beter. :rolleyes:
 

DeletedUser

Je hebt gelijk. Sorry. Ik kan het niet meer aanpassen. Het is inderdaad alliantie maar soms is dat woord te groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan