• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevechten

DeletedUser

Okee, toch nog weer wat geleerd. Ik vind de aangepaste versie dan ook wel beter :).
En alvast bedankt voor het testen!
 

DeletedUser6801

Ik heb dus een uitwijkdobbelsteen en een mikdobbelsteen, deze worden elke ronde opnieuw gegooid? Of elke keer dat iemand op mij schiet? Ik denk namelijk dat ze één keer per ronde worden gegooid.

Denk het niet, het is me immers nog nooit voorgekomen dat ik op ijn eigen karakterklas toren stond en dat nagenoeg alles werd geraakt. Dat zou wel het geval zijn als de uitwijkdobbelsteen maar een keer per ronde wordt gegooid, aangezien je dan 1 zou kunnen gooien. Of dat je alles uitwijkt... Want je kan met een uitwijkwaarde van 70 makkelijk boven de raakkans van spelers op het gras komen. Dit gebeurt eigenlijk nooit als er fink wat spelers op je schietn.

het moet wel zo zijn dat per schot de dobbelsteen voor uitwijkwaarde wordt gegooid. En dat het per ronde dan verschilt, tja, het blijft puur geluk.
 

DeletedUser

Denk het niet, het is me immers nog nooit voorgekomen dat ik op ijn eigen karakterklas toren stond en dat nagenoeg alles werd geraakt. Dat zou wel het geval zijn als de uitwijkdobbelsteen maar een keer per ronde wordt gegooid, aangezien je dan 1 zou kunnen gooien. Of dat je alles uitwijkt... Want je kan met een uitwijkwaarde van 70 makkelijk boven de raakkans van spelers op het gras komen. Dit gebeurt eigenlijk nooit als er fink wat spelers op je schietn.

het moet wel zo zijn dat per schot de dobbelsteen voor uitwijkwaarde wordt gegooid. En dat het per ronde dan verschilt, tja, het blijft puur geluk.

Hmm, je snapt het niet helemaal, mijn uitwijkdobbelsten én mijn mikdobblesteen worden naar mijn idee elke ronde gegooid. Dat gebeurd bij iedereen. Als mijn uitwijkdobbelsteen een relatief laag getal gooit, zal het aantal treffers relatief hoog zijn, die gooien er dan sneller overheen.
 

DeletedUser

Maar wat Gangsta zegt. Als jij op de toren staat, en je gooit 1, (of 0 if possible) Dan zal daar (bijna) niemand onder gooien, en zal je dus elk schot op je raak gaan. Ik weet niet hoe het bij jou zit. Maar ik vang regelmatig 25 schoten per ronde, nog nooit meer dan 20 raak gegaan ;).
 

DeletedUser

Maar wat Gangsta zegt. Als jij op de toren staat, en je gooit 1, (of 0 if possible) Dan zal daar (bijna) niemand onder gooien, en zal je dus elk schot op je raak gaan. Ik weet niet hoe het bij jou zit. Maar ik vang regelmatig 25 schoten per ronde, nog nooit meer dan 20 raak gegaan ;).

Bij mij gaan ze soms echt allemaal raak... en soms de volgende ronde dan ineens allemaal mis...
 

DeletedUser6801

Bij mij gaan ze soms echt allemaal raak... en soms de volgende ronde dan ineens allemaal mis...

Waarschijnlijk sta je dan niet op je eigen toren.

Ik durf in ieder geval met zekerheid te zeggen dat er per schot wordt gekeken of je die uitwijkt (en of dat dan met een dobbelsteen gaat of niet, doet er verder niet toe).
 

DeletedUser14421

is het normaal dat als je op de bouwtoren staat (66 defensie punten) 10/13 schoten raak op je zijn, terwijl de rest op de grond staan??


nee dus en vind ik niet tof (ter info)

en hoe groote zou die kans iig zijn??

pieter1234 heeft jou met 429 schade getroffen!
Harres schoot op jou, maar miste.
Lee Van Cleef heeft jou met 275 schade getroffen!
Klungelbeest heeft jou met 251 schade getroffen!
Zifnap heeft jou met 248 schade getroffen!
Ronix heeft jou met 247 schade getroffen!
No one heeft jou met 307 schade getroffen!
dvdnerddaan heeft jou met 249 schade getroffen!
kingofmyzilf heeft jou met 279 schade getroffen!
Phoxius schoot op jou, maar miste.
sjaak schoot op jou, maar miste.
Danger-Girl heeft jou met 390 schade getroffen!
dilbar schoot op jou en je viel flauw!

en daarvoor 3 rondes met in totaal 4 raak
 

DeletedUser6801

66 vind ik vrij weinig, dus met een beetje pech kan het gebeuren. Die geluksfactor zit in het spel, en dat maakt het leuk.
 

DeletedUser

Waarschijnlijk sta je dan niet op je eigen toren.

Ik durf in ieder geval met zekerheid te zeggen dat er per schot wordt gekeken of je die uitwijkt (en of dat dan met een dobbelsteen gaat of niet, doet er verder niet toe).

2 dagen terug een gevecht in twee ronde 63 schoten ontweken en 11 geïncasseerd met 2500 lp, ik was ook ko daarna. Ik denk nog steeds dat de dobbelsteen een keer per ronde wordt gegooid. Ik heb er nooit meer dan 30 ontweken en nu ineens 63, geluk of misschien hoge ogen gegooid?
 

DeletedUser6801

Ik houd het op geluk. Zeker als je wat meer LP hebt, zul je zien dat je op je eigen toren (tegenstanders op de grond) zo'n 3 van de 4 schoten ontwijkt. Dat geluk zal er af en toe gewoon zijn. Het is mij iig nog gebeurd op een toren dat ik zomaar heel vaak wordt geraakt een ronde op een toren.

Daarnaast zullen jou uitgeweken schoten verdeeld zijn over meerdere rondes. Je hebt dus niet een ronde hele hoge ogen gegooid en alles ontweken, dat ging over meerdere rondes.
 

DeletedUser

Ik houd het op geluk. Zeker als je wat meer LP hebt, zul je zien dat je op je eigen toren (tegenstanders op de grond) zo'n 3 van de 4 schoten ontwijkt. Dat geluk zal er af en toe gewoon zijn. Het is mij iig nog gebeurd op een toren dat ik zomaar heel vaak wordt geraakt een ronde op een toren.

Daarnaast zullen jou uitgeweken schoten verdeeld zijn over meerdere rondes. Je hebt dus niet een ronde hele hoge ogen gegooid en alles ontweken, dat ging over meerdere rondes.

in de ene ronde werden de eerste schoten op mij afgevuurd de andere ronde was ik flauw, ik was offline maar ik heb dat op westforts gezien.
 

DeletedUser14421

ik stond als arbeider jammer genoeg wel op mijn eigen toren, maar in een klein fort en zonder gg op de toren, is het nooit erg veel raars, heb zelfs nog redelijk wat skills, 53 uitwijken, 75 verschuilen en 130 leiderschap :hmf:

dus idd 1 keer per ronde teerlingen werpen wss
 

DeletedUser1448

ik denk wat markie denkt :)
Dat de dobbelstenen 1x per ronde gegooid worden
 

DeletedUser

Kan niet kloppen met de gegevens die er nu zijn.
Ik zeg niet dat de dobbelstenen niet 1x per ronde gegooid worden, maar als dat zo is moet er nog een andere factor inzitten.

De max hitkans op de grond rond de 50 ligt (ff uit mn hoofd). Maar de meeste mensen hebben een hitkans van zo'n 40 op de grond. Bouwers op de BT kunnen uitwijkkansen van 90-100 halen. Dat zou betekenen dat wanneer de dobbelstenen alleen maar 1x per ronde wordt gegooid, de bouwers de helft van de rondes alles zullen uitwijken. Zo extreem komt het echt niet voor. En dan hebben we het nog geeneens gehad over de aftrek van hitkans door de afstand
 
Uitwijkbonussen van arbeiders op de arbeiderstoren komen meestal niet ver boven de 80 uit. Nu blijft het punt natuurlijk gelden, aangezien 80 ook ruim boven de 40-50 zit.

Ik heb zelf geen reden aan te nemen dat de dobbelstenen slechts eenmaal per ronde worden gegooid.
 

DeletedUser5512

Uitwijkbonussen van arbeiders op de arbeiderstoren komen meestal niet ver boven de 80 uit. Nu blijft het punt natuurlijk gelden, aangezien 80 ook ruim boven de 40-50 zit.

Ik heb zelf geen reden aan te nemen dat de dobbelstenen slechts eenmaal per ronde worden gegooid.

80 is toch overpowered man, als je als aanvaller 40 heb dan ontwijk de arbeider 2 op de 3 schoten? Gisteren, fortgevecht op briscoe, met 100 aanvallers schieten we eigenlijk allemaal op de 2 verdedigers op de punten van de DT en BT en we komen er nog niet eens doorheen. Als je dan ook nog is bedenkt dat de def eerder kan lopen en schieten, wat een enorm voordeel is, al gaat het om wisselen, blokken boven, blokken onder, flagruns worden zooooo gemakkelijk gestopt alleen door het feit dat de verdediging eerst kan lopen.

Nee hebben de devs echt niet goed over nagedacht hoor, zal op de beta wel eens het een en ander gaan klagen maar dit is niet meer leuk. De bedoeling voor de aanval is de vlag pakken, maar zo wordt dit ook niet echt gestimuleerd en kan je beter zelf maar gaan egotrippen en blijven staan als de leiding zegt pijl op de vlag allemaal.
 

DeletedUser

schieten op die voor je

wat ik eingelijk niet snap is hoe het komt als je pal tegen iemand opstaat hoe het komt dat je die niet raakt maar wel iemand die verder weg staat.
je schiet toch op die wat het dichste bij staat lees ik maar in praktijk zie ik toch andere dingen gebeuren.
heb het al een paar keer meegemaakt.

of ben ik dan zo slecht in fg? :p:D
 

DeletedUser

wat ik eingelijk niet snap is hoe het komt als je pal tegen iemand opstaat hoe het komt dat je die niet raakt maar wel iemand die verder weg staat.
je schiet toch op die wat het dichste bij staat lees ik maar in praktijk zie ik toch andere dingen gebeuren.
heb het al een paar keer meegemaakt.

of ben ik dan zo slecht in fg? :p:D

karakterklasse: avonturier
In een ronde van een fortgevecht heb je vanaf treffer 2 een kans van 25% om de rest van de ronde niet meer beschoten te worden.
Dus dan schiet je op degene die achter hem staat (of een stukje verderop;))
 

DeletedUser

ooooww ja das waar, dan was dat waarschijnlijk een avo geweest die voor men neus stond. heb daar niet op gelet gehad
bedankt voor je antwoord
 
Bovenaan