• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevechten

idd, roller dat gaat boven jouw pet leren jij :p

En het is nog nooit bewezen dat het niet zo is :p, dus zolang dat niet zo is houdt ik het vol dat het wel zo is.

Tuurlijk is dat bewezen. Als jij iemand KO schiet, telt die schade niet dubbel. Kan ik makkelijk gaan bewijzen, maar daar heb ik helemaal geen zin in, duurt te lang.
 

DeletedUser5740

Tuurlijk is dat bewezen. Als jij iemand KO schiet, telt die schade niet dubbel. Kan ik makkelijk gaan bewijzen, maar daar heb ik helemaal geen zin in, duurt te lang.

Moet je eerst wel goed begrijpen wat ik bedoel, want net als roller doe je dat niet :p

Ik bedoel op het moment dat jij iemand KO schiet dan levert dat meer exp op. dit kan omdat dan de schade waarmee je degene KO schiet dan keer 2 wordt gedaan. Dit is een vermoeden dat al tijdje rond zweeft omdat je soms met 3 ko's al met 4500 scahde 1500 krijgt en soms geen 1500 exp met 5500 schade. Het is een vermoeden, maar geef toe is moeilijk te bewijzen.
 

DeletedUser

Moet je eerst wel goed begrijpen wat ik bedoel, want net als roller doe je dat niet :p

Ik bedoel op het moment dat jij iemand KO schiet dan levert dat meer exp op. dit kan omdat dan de schade waarmee je degene KO schiet dan keer 2 wordt gedaan. Dit is een vermoeden dat al tijdje rond zweeft omdat je soms met 3 ko's al met 4500 scahde 1500 krijgt en soms geen 1500 exp met 5500 schade. Het is een vermoeden, maar geef toe is moeilijk te bewijzen.

Er telt veel meer mee dan alleen de schade, ook het aantal rondes telt naar mijn beleving mee, het aantal treffers is volgens mij ook zeer belangrijk.
 

DeletedUser

Voor Kistjes?

Ik weet het niet uitwijken telt mee.

1x had ik kistje toen ik 3 ko's had en echt weinig raakte en veel miste.
 
Moet je eerst wel goed begrijpen wat ik bedoel, want net als roller doe je dat niet :p

Ik bedoel op het moment dat jij iemand KO schiet dan levert dat meer exp op. dit kan omdat dan de schade waarmee je degene KO schiet dan keer 2 wordt gedaan. Dit is een vermoeden dat al tijdje rond zweeft omdat je soms met 3 ko's al met 4500 scahde 1500 krijgt en soms geen 1500 exp met 5500 schade. Het is een vermoeden, maar geef toe is moeilijk te bewijzen.

Moet jij eerst goed uitleggen wat je bedoelt, anders denken wij inderdaad dat je iets anders bedoelt :p

Wat jij bedoelt kan in principe best, maar aangezien de xp formule onbekend is, is het lastig te controleren.
 

DeletedUser

Raak, of mis?

Allemaal wel interessant, die mik- en uitwijkwaarden, maar wanneer raak je nou precies? Het is eigenlijk redelijk simpel. Je kan het zien als twee dobbelstenen. De ene dobbelsteen (A) gaat van 0 tot de mikwaarde van degene die schiet. De andere dobbelsteen (B) gaat van 0 tot de uitwijkwaarde van degene waarop beschoten wordt. Dan worden de dobbelstenen ‘gegooid’, is gooit A hoger dan B, dan is het schot raak, zo niet, mist het schot.

Kan het zijn dat de 'dobbelsteen' voor je uitwijkwaarde 1x per ronde wordt gegooid? Want het valt me nogal is op dat je de ene ronde (bijna) alles ontwijkt, terwijl je de volgende keer (bijna) alles incasseert. :unsure:
 

DeletedUser8307

Klopt dit had ik gisteren in een fortgevecht ook, Markie. Ik had zo'n 9 schoten op mij waarvan 7 of 8 raak op mij. Maar het is vast geluk hoor, want het feit al dat je wel altijd eentje of meer ontwijkt, doet deze veronderstelling niet kloppen, omdat het alles of niks moet zijn.
 

DeletedUser6244

Natuurlijk niet Hannes. Als we er vanuit gaan dat het voor de hele ronde geld en jouw dobbelsteen nou 35 gooit (relatief laag dus), dan wil dat niet zeggen dat je tegenstanders je allemaal raken, immers kan hun getal ook lager zijn dan 35. Maar omdat 35 relatief laag is zul je veel schoten incasseren, maar je kan er dus best ook 1 of 2 ontwijken ;)
 

DeletedUser8307

Beide dobbelstenen worden steeds opnieuw gegooid.

Dus stel nu dat er 10 mensen op mij schieten, dan gaan de dobbelstenen steeds opnieuw gooien per schot? Hoewel ik het niet volledig begrijp wat je bedoelt met die dobbelstenen, kan je dat nog even uitleggen? :)
 
Dan worden de dobbelstenen inderdaad 10x gegooid. Ik zal het wat uitleggen.

Stel jij hebt een mikwaarde van 40, en degene waarop je schiet een uitwijkwaarde van 50. Dan gooien jullie allebei een dobbelsteen, die de waardes tussen 0 en jullie mik-/uitwijkwaarden kan bevatten. Jij gooit 30, en degene op wie je schiet 20, dan raak je. Dat wordt dan voor elke schietpoging herhaald.
 

DeletedUser

Beide dobbelstenen worden steeds opnieuw gegooid.

Ik heb dus een uitwijkdobbelsteen en een mikdobbelsteen, deze worden elke ronde opnieuw gegooid? Of elke keer dat iemand op mij schiet? Ik denk namelijk dat ze één keer per ronde worden gegooid.
 

DeletedUser1448

wel vreemd dan dat je soms een ronde heel veel uitwijkt en dan de volgende ronde alles incasseerd
 

DeletedUser5512

ik vind het wel jammer dat als je staat links boven in een groot vak, en je pijl zet rechts onder in het vak naast je, maar dat vak is al vol voordat jij je kan verplaatsen, dat jou poppetje dan niet naar het vakje gaat dat zo dicht bij mogelijk is in plaats van gewoon te blijven staan
 

DeletedUser5740

Moet jij eerst goed uitleggen wat je bedoelt, anders denken wij inderdaad dat je iets anders bedoelt :p

Wat jij bedoelt kan in principe best, maar aangezien de xp formule onbekend is, is het lastig te controleren.

Daarom, maar ik heb het niet uitgelegd roller heeft dat gedaaan :p
 

DeletedUser

Heel mooi Leones!
Toch alleen nog wat vragen/opmerkingen

Generaal - De oprichters en gemeenteraadsleden van de aanvallende of verdedigende stad krijgen automatisch de rank generaal.

Deze worden kapitein ;).

Bewegen en schieten gebeurt in de volgende volgorde:
De speler met de hoogste rang loopt eerst*.
Spelers van de verdedigende/aanvallende stad.
Spelers van de verdedigende/aanvallende alliantie.

Wat ik heb begrepen komt niet helemaal overeen met deze volgorde. Ik dacht dat het:
- De verdedigers van de verdedigende stad lopen in rangorde
- Dan de verdedigende steden welke bij in het fort zitten in rangorde
- Dan de rest in rangorde.

Wat betekent dat wanneer ik kapitein wordt gemaakt in een vreemd gevecht, een reservist van de stad zelf eerder mag lopen.

Ook heb ik begrepen dat voor de aanvallende kant een alliantie helemaal niets uitmaakt, deze hebben geen onderscheiding van de rest en zullen dus hetzelfde behandelt worden als andere aanvallers.
Edit: Met verdedigende alliantie kunnen ook de verdedigende steden worden bedoelt, maar de regel hierboven geldt ook voor de bg van de verdedigende stad/steden.

Maar dit zijn dingen die ik begrepen heb, dus correct me if im wrong :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat eerste is inderdaad fout zo te zien, zal ik verbeteren op de wiki.

Na een nog redelijk recente aanpassing is de loopvolgorde aangepast. Eerder was het inderdaad zoals jij zegt, maar na die aanpassing loopt/schiet een hogere rang altijd eerder dan een lagere. Indien de rang gelijk is, heeft het alliantielid voorrang.

Over de alliantie bij de aanval, dit is de info die ik heb gekregen. Het is nogal moeilijk te testen, aangezien het bij manouvres wat anders loopt, maar ik zal er eens naar kijken ;)
 
Bovenaan