• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duelsysteem faalt maar weer eens...

bij een reflex-weerstander vallen er 2 duelskills (als je imago en tactiek niet meerekent) niet onder "zijn attribuut", kracht dus, nl. reflex en mikken.
bij een schieter valt alleen uitwijken niet onder handigheid ;)
ik denk dat die lp dan toch een aanvaardbaar voordeel is :p
 

DeletedUser3012

bij een reflex-weerstander vallen er 2 duelskills (als je imago en tactiek niet meerekent) niet onder "zijn attribuut", kracht dus, nl. reflex en mikken.
bij een schieter valt alleen uitwijken niet onder handigheid ;)
ik denk dat die lp dan toch een aanvaardbaar voordeel is :p

Nee dat is het niet. Want, buiten het feit dat imago en tactiek wel degelijk duelskills zijn en ook gebruikt worden, is het voordeel van minder skills buiten je 'hoofdattribuut' (
confused.gif
) niet zo groot dat daardoor het voordeel van extra LP gecompenseerd wordt.

Bovendien is extra LP ook nog handig in bijvoorbeeld FG's, en dat voordeel hebben schietduellisten ook al niet.
 

DeletedUser4763

stamina is een FGskill, weerstand telt voor 0.25 tegen schietduellanten :p, en je moet ook het grote plaatje zien.
juist omdat alleen nuggetfreaks innoriem hebben worden juist zij overpowered; een premiumsoldaat krijgt dan 800 lp van één riem!
ik vind niet dat er nog meer aan het duelsysteem gesleuteld moet worden, dat hebben ze al meer dan genoeg gedaan. vroeger waren reflex-weerstanders nóg beter dus je zou eigenlijk tevreden moeten zijn :p
het is juist zo gedaan dat iedereen een uitgesproken type te-sterke-vijand heeft, en een zwakke prooi die je makkelijk verslaat. op die manier blijft alles in evenwicht.

Duhuh ik weet na 4 jaar wel dat stamina een FG skill is hoor , maar jij begon die boel te mixen dus kan ik dat ook

Oorspronkelijk geplaatst door Jack Stonehand Bekijk bericht
het is een stom idee omdat het alleen voor een select groepje, de schietduellanten, nuttig zou zijn. het zou deffslettisme bij fortvechters daarentegen aanmoedigen! (1 atribuut beweeglijkheid is dan = 1 uitwijken, 1 verschuilen, 1 lp!!)

wat ik er mee wou zeggen is dat slagkrachters in FG,s bevoordeeld zijn met hun atributen op kracht (stamina en LP) , schieterduellisten zetten al niet veel meer op charisma omdat taktiek en imago zwaar generfed zijn dus die zetten in de meeste gevallen alles op handigheid , en zie hier het probleem schiet duellisten zijn dus zwaar benadeeld in FG,s want ze hebben dan verdedigend geen leiderschap/verschuilen en aanvallend geen leiderschap/stamina en dan ook nog is geen LP dus denk dat de balans hier wel een beetje zoek is niet ??

en in duels tussen schieters en slagkrachters is de slagkrachter ook bevoordeeld als deze de reflex en weerstand bouw heeft , hy heeft al 3000 lp en loopt dan per duel 300/400 schade op terwijl de schieter met ze 1800 lp na 3 duels wel weer kan gaan slapen ;)

dus met schieters ook lp te geven trek je boel eerder recht die al uit balans is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4763

Nee dat is het niet. Want, buiten het feit dat imago en tactiek wel degelijk duelskills zijn en ook gebruikt worden, is het voordeel van minder skills buiten je 'hoofdattribuut' (
confused.gif
) niet zo groot dat daardoor het voordeel van extra LP gecompenseerd wordt.

Bovendien is extra LP ook nog handig in bijvoorbeeld FG's, en dat voordeel hebben schietduellisten ook al niet.

idd huipie ;)
 

DeletedUser

Duhuh ik weet na 4 jaar wel dat stamina een FG skill is hoor , maar jij begon die boel te mixen dus kan ik dat ook

Oorspronkelijk geplaatst door Jack Stonehand Bekijk bericht
het is een stom idee omdat het alleen voor een select groepje, de schietduellanten, nuttig zou zijn. het zou deffslettisme bij fortvechters daarentegen aanmoedigen! (1 atribuut beweeglijkheid is dan = 1 uitwijken, 1 verschuilen, 1 lp!!)

wat ik er mee wou zeggen is dat slagkrachters in FG,s bevoordeeld zijn met hun atributen op kracht (stamina en LP) , schieterduellisten zetten al niet veel meer op charisma omdat taktiek en imago zwaar generfed zijn dus die zetten in de meeste gevallen alles op handigheid , en zie hier het probleem schiet duellisten zijn dus zwaar benadeeld in FG,s want ze hebben dan verdedigend geen leiderschap/verschuilen en aanvallend geen leiderschap/stamina en dan ook nog is geen LP dus denk dat de balans hier wel een beetje zoek is niet ??

en in duels tussen schieters en slagkrachters is de slagkrachter ook bevoordeeld als deze de reflex en weerstand bouw heeft , hy heeft al 3000 lp en loopt dan per duel 300/400 schade op terwijl de schieter met ze 1800 lp na 3 duels wel weer kan gaan slapen ;)

dus met schieters ook lp te geven trek je boel eerder recht die al uit balans is

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Vroeger hadden slagkrachters lp als voordeel tegenover de goede arbeiden die een schieter kon doen en een slagkrachter niet. Inmiddels zijn er heel veel goede arbeiden voor slagkrachters bijgekomen en bovendien kunnen zij ep uit fortgevechten houden.
Daarnaast is bijna iedereen level 120 vandaag de dag dus ep is van ondergeschikt belang. Ik werk op mijn 3 duelwerelden nooit. Heb geen geld en ep nodig.

Door schieters evenveel lp als slagkrachters te geven zou de verhouding in duels weer gelijk zijn. Qua winnen-verliezen is het al 'redelijk' in balans (behalve dan dat slagkrachters om een belachelijke reden wel eens op groen raken) dus die levenspunten is een pure extra factor voor slagkrachters....
 
Bovenaan