• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duelsysteem faalt maar weer eens...

DeletedUser7902

Reflex en uitwijken vind ik persoonlijk vrij goed opgaan.

Fin, you made my day :D
 
ja, en steen is goed omdat hij nooit door bladen wordt aangevallen, om de simpele reden dat er duizend keer meer stenen zijn! :)
er zijn gewoon weinig duellanten van die derde categorie die zo geskilled zijn dat ze wat minder ontwijken maar wel dubbel zo hard hitten :)
ik ken er één op andere server en ik ben bang van 'm, terwijl die 2 slagkracht-mikken-uitwijken kerels van lvl 120, die me vanmiddag aanvielen,(duellvls rond de 220, een met gs, andere met gt, de 12de en 22ste beste o pde xp-ranking trouwens, vast op zoek naar upb LOL) zichzelf toch spietsten aan mijn gouden sabeltje en elk een totale schade van ongeveer 150 konden aanrichten. die duellant die me wél versloeg was 40 lvl's lager dan die 2, en hitte bij elk schot 300 (WE buntline) :p
ik ben daar trouwens lvl 77, staat geloof ik in me handtekening
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser7902

Ik ben een reflexduellant en freewilly is een uitwijk duellant, de verhoudingen van gewonnen/verloren duels tegen elkaar zijn zowat 50/50
 

DeletedUser3012

Ah ja, leuk. :)

Zijn de schades wederzijds ook hoog of zijn het van die duels waarbij je allebei 200 of 300 LP eraf knalt?
 

DeletedUser15153

op die manier is er niet één manier om de beste te zijn, blad verslaat steen, steen maakt schaar kapot, en op een geheimzinnige manier doet het blad de steen verdwijnen.
hoe dat laatste komt vraagt trouwens niemand zich af, terwijl het veel betere gesprekken zou opleveren dan je afvragen waarom een bepaald type duellant altijd wint tegen een ander bepaald type duellant (die op zijn beurt wel wint tegen een type dat die eerste dan weer niet aan kan - zo blijft de cyclus rond)!

tumblr_m7fpldTTnp1qhnk45o1_1280.jpg

Zo dus. Dat 5e plaatje, ik word er spontaan gelukkig van :3
 

DeletedUser

Ah ja, leuk. :)

Zijn de schades wederzijds ook hoog of zijn het van die duels waarbij je allebei 200 of 300 LP eraf knalt?

Dat laatste, maar dan net wat meer. Verder doe ik het ook prima tegen mikken/uitwijken duellanten hoor. Het rare is alleen dat ik met precies dezelfde kleren en skills op W1 nog geen deuk in een pakje boter sla (schiet).

En de discussie neemt ook een beetje mee dat daarmee alsnog verschil gecreëerd is tussen slag en schiet. Ik moet namelijk na elk duel slapen. Met 2 hits heeft Sheriff 1/3e van mijn lp weg gemept terwijl Sheriff niet eens merkt dat ie überhaupt een duel heeft gedaan.

Schiet en slag is op zich wel gelijk, maar door de lp heeft slag een groot voorbeeld. Dat zie je ook wel aan het grote percentage slagkrachters in de top 10 duels van de meeste werelden, althans, dat was in ieder geval zo voor de migratie.
 

DeletedUser4763

oplossing

En de discussie neemt ook een beetje mee dat daarmee alsnog verschil gecreëerd is tussen slag en schiet. Ik moet namelijk na elk duel slapen. Met 2 hits heeft Sheriff 1/3e van mijn lp weg gemept terwijl Sheriff niet eens merkt dat ie überhaupt een duel heeft gedaan.

zelf vind ik schiet duellist eigenlijk leuker maar ben slagkrachter geworden omdat dat eigenlijk beter is voor fortgevechten vanwege idd de LP en stamina

wat een oplossing zou kunnen zijn is bij kracht een extra vaardigheid zetten die betrekking heeft op arbeiden en dan achter beweeglijkheid, handigheid en charisma ook de de LP vaardigheid zetten zo zou je het lp verhaal tussen schieters en slagkrachters weer recht trekken






 

DeletedUser15153

Als je nou de schieters lp gaat geven, zijn de slagkrachters hun lp weer kwijt :p. Dan verschuift het evenwicht weer compleet naar de andere kant.
 

DeletedUser4763

Als je nou de schieters lp gaat geven, zijn de slagkrachters hun lp weer kwijt :p. Dan verschuift het evenwicht weer compleet naar de andere kant.

je leest niet goed ik zei een skill toevoegen bij kracht met betrekking op arbeiden en achter elk atribuut lp zetten , niemand is wat kwijt ;)
 

DeletedUser4763

Dan krijgen schieters alsnog meer mikken en uitwijken. :)

nee das niet waar , meeste schieters zetten al niks op LP en al hun punten op mikken en uitwijken en schieten dus daar verandert niks aan ;) , ze zouden in dit geval alleen meer LP op pakken door middel van hun atributen :p
 

DeletedUser15153

Als we naar de gemiddelde schietskillverdeling kijken (handigheid, mikken en uitwijken) en naar de slagskillverdeling kijken (kracht, mikken en uitwijken) zie je dat schieters van zichzelf al meer mikken hebben (handigheid) en dus ook meer op uitwijken kunnen zetten.

Als je de schieters dan óók nog lp geeft, stel je slaggers zwaaar achter.
 

DeletedUser4763

Als we naar de gemiddelde schietskillverdeling kijken (handigheid, mikken en uitwijken) en naar de slagskillverdeling kijken (kracht, mikken en uitwijken) zie je dat schieters van zichzelf al meer mikken hebben (handigheid) en dus ook meer op uitwijken kunnen zetten.

Als je de schieters dan óók nog lp geeft, stel je slaggers zwaaar achter.

ja das waar maar je vergeet hier even wat , slaggers hebben dan wel minder mikken en meestal geen uitwijken maar compenseren dat met reflex en weerstand , dus slaggers worden helemaal niet zwaar achter gesteld ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan