• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duelsysteem faalt maar weer eens...

DeletedUser12045

Als we naar de gemiddelde schietskillverdeling kijken (handigheid, mikken en uitwijken) en naar de slagskillverdeling kijken (kracht, mikken en uitwijken) zie je dat schieters van zichzelf al meer mikken hebben (handigheid) en dus ook meer op uitwijken kunnen zetten.

Als je de schieters dan óók nog lp geeft, stel je slaggers zwaaar achter.

100% gelijk ;)
 
het is een stom idee omdat het alleen voor een select groepje, de schietduellanten, nuttig zou zijn. het zou deffslettisme bij fortvechters daarentegen aanmoedigen! (1 atribuut beweeglijkheid is dan = 1 uitwijken, 1 verschuilen, 1 lp!!)
dat zou de FG-skillmethode volledig omgooien en daarmee ook de logica, want wat hebben levenspunten met charisma of handigheid te maken? veel minder dan de 5 andere vp's die er onder vallen.
en welke naam moet je die extra skill dan geven? lp1, lp2, lp3 en lp4? dan kan je easy een zeer goede tank zijn, zonder met een van die vp's in de top 50 te staan! bedenk ook dat de innoriem dan +40 lp geeft, het vuurwerkraket +8! dan zie ik niet meer in hoe je als, daardoor wel tamelijk onsterfelijke, schietduellant nog ooit iemand KO kan krijgen.
 

DeletedUser15153

het is een stom idee omdat het alleen voor een select groepje, de schietduellanten, nuttig zou zijn. het zou deffslettisme bij fortvechters daarentegen aanmoedigen! (1 atribuut beweeglijkheid is dan = 1 uitwijken, 1 verschuilen, 1 lp!!)
dat zou de FG-skillmethode volledig omgooien en daarmee ook de logica, want wat hebben levenspunten met charisma of handigheid te maken? veel minder dan de 5 andere vp's die er onder vallen.
en welke naam moet je die extra skill dan geven? lp1, lp2, lp3 en lp4? dan kan je easy een zeer goede tank zijn, zonder met een van die vp's in de top 50 te staan! bedenk ook dat de innoriem dan +40 lp geeft, het vuurwerkraket +8! dan zie ik niet meer in hoe je als, daardoor wel tamelijk onsterfelijke, schietduellant nog ooit iemand KO kan krijgen.

Precies. Sowieso, ga je minder snel dood met meer charisma? Niet logisch :p



Ik ken meer slaggers met mikken en uitwijken dan slaggers met reflex :p.

Je idee is leuk bedacht, maar het gaat niet werken.



+1 voor deffslettisme trouwens :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4763

Ik ken meer slaggers met mikken en uitwijken dan slaggers met reflex :p.

Je idee is leuk bedacht, maar het gaat niet werken.

dan speel je zeker niet op w1 ;) , maaruh waar zouden die slaggers met uitwijken en mikken dan volgens jou al hun atributen op moeten zetten als ze er 155 zouden hebben ??
 

DeletedUser15153

dan speel je zeker niet op w1 ;) , maaruh waar zouden die slaggers met uitwijken en mikken dan volgens jou al hun atributen op moeten zetten als ze er 155 zouden hebben ??

Nee, ik speel niet op w1 en heb geen zin in geouweneel over dat het op elke wereld anders is. Alles wat ik zeg is vanuit w8. Niet mee eens omdat het op een andere wereld anders is? I don't care, dat je het even weet :),


Wat betreft de slaggers, die gaan allemaal op kracht. Ik zeg niet dat dat móet, maar zo wordt het vaak gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4763

het is een stom idee omdat het alleen voor een select groepje, de schietduellanten, nuttig zou zijn. het zou deffslettisme bij fortvechters daarentegen aanmoedigen! (1 atribuut beweeglijkheid is dan = 1 uitwijken, 1 verschuilen, 1 lp!!)
dat zou de FG-skillmethode volledig omgooien en daarmee ook de logica, want wat hebben levenspunten met charisma of handigheid te maken? veel minder dan de 5 andere vp's die er onder vallen.
en welke naam moet je die extra skill dan geven? lp1, lp2, lp3 en lp4? dan kan je easy een zeer goede tank zijn, zonder met een van die vp's in de top 50 te staan! bedenk ook dat de innoriem dan +40 lp geeft, het vuurwerkraket +8! dan zie ik niet meer in hoe je als, daardoor wel tamelijk onsterfelijke, schietduellant nog ooit iemand KO kan krijgen.

1 atribuut kracht is nu voor slaggers toch ook 1 slagkracht , 1 weestand , 1 stamina en 1 lp dus je punt is ??

en het gaat hier niet over FG,s maar ff over duellisten dus niet van het topic afwijken ;)

en iedereen heeft een innoriem natuurlijk ;)
 

DeletedUser4763

Nee, ik speel niet op w1 en heb geen zin in geouweneel over dat het op elke wereld anders is. Alles wat ik zeg is vanuit w8. Niet mee eens omdat het op een andere wereld anders is? I don't care, dat je het even weet :),


Wat betreft de slaggers, die gaan allemaal op kracht. Ik zeg niet dat dat móet, maar zo wordt het vaak gedaan.

heb je nog steeds me vraag niet beantwoord waar zou een slagger met uitwijken en mikken dan al ze atributen op moeten zetten ? op kracht zeg jij ? of wat
 

DeletedUser15153

Kerel, lees die laatste zin -.-.

Ik ga niet beweren wat wel en niet moet. Dat verschilt per persoon namelijk.
 

DeletedUser4763

Kerel, lees die laatste zin -.-.

Ik ga niet beweren wat wel en niet moet. Dat verschilt per persoon namelijk.

ja las ik maar wou het even zeker weten voordat ik commentaar gaf ;) , oke slagkrachter met uitwijken en mikken met alle atributen op kracht ga ik ff puzzelen op tw-db

oke kom ik op het volgende met mijn 155 atri en 410 VP van w1 en met me inno en beste slag kleding

kom ik op

250 slagkracht
255 uitwijken
254 mikken
178 weerstand
20 reflex

erg slechte bouw vind ik persoonlijk maar goed
 

DeletedUser15153

ja las ik maar wou het even zeker weten voordat ik commentaar gaf ;) , oke slagkrachter met uitwijken en mikken met alle atributen op kracht ga ik ff puzzelen op tw-db

oke kom ik op het volgende met mijn 155 atri en 410 VP van w1 en met me inno en beste slag kleding

kom ik op

250 slagkracht
255 uitwijken
254 mikken
178 weerstand
20 reflex

erg slechte bouw vind ik persoonlijk maar goed

Jij vindt wel meer :p
 

DeletedUser

ja las ik maar wou het even zeker weten voordat ik commentaar gaf ;) , oke slagkrachter met uitwijken en mikken met alle atributen op kracht ga ik ff puzzelen op tw-db

oke kom ik op het volgende met mijn 155 atri en 410 VP van w1 en met me inno en beste slag kleding

kom ik op

250 slagkracht
255 uitwijken
254 mikken
178 weerstand
20 reflex

erg slechte bouw vind ik persoonlijk maar goed

Met die buil begin je niks tegen schieters. Te weinig mikken om veel te raken en te weinig uitwijken om veel uit te wijken. Misschien dat je tegen een slagkrachter wat uithaalt maar dat denk ik ook niet....
 

DeletedUser4763

Met die buil begin je niks tegen schieters. Te weinig mikken om veel te raken en te weinig uitwijken om veel uit te wijken. Misschien dat je tegen een slagkrachter wat uithaalt maar dat denk ik ook niet....

dat dacht ik dus ook maar schijnbaar denken andere daar anders over ;)
 
1 atribuut kracht is nu voor slaggers toch ook 1 slagkracht , 1 weestand , 1 stamina en 1 lp dus je punt is ??

en het gaat hier niet over FG,s maar ff over duellisten dus niet van het topic afwijken ;)

en iedereen heeft een innoriem natuurlijk ;)

stamina is een FGskill, weerstand telt voor 0.25 tegen schietduellanten :p, en je moet ook het grote plaatje zien.
juist omdat alleen nuggetfreaks innoriem hebben worden juist zij overpowered; een premiumsoldaat krijgt dan 800 lp van één riem!
ik vind niet dat er nog meer aan het duelsysteem gesleuteld moet worden, dat hebben ze al meer dan genoeg gedaan. vroeger waren reflex-weerstanders nóg beter dus je zou eigenlijk tevreden moeten zijn :p
het is juist zo gedaan dat iedereen een uitgesproken type te-sterke-vijand heeft, en een zwakke prooi die je makkelijk verslaat. op die manier blijft alles in evenwicht.
 

DeletedUser3012

stamina is een FGskill, weerstand telt voor 0.25 tegen schietduellanten :p, en je moet ook het grote plaatje zien.
juist omdat alleen nuggetfreaks innoriem hebben worden juist zij overpowered; een premiumsoldaat krijgt dan 800 lp van één riem!
ik vind niet dat er nog meer aan het duelsysteem gesleuteld moet worden, dat hebben ze al meer dan genoeg gedaan. vroeger waren reflex-weerstanders nóg beter dus je zou eigenlijk tevreden moeten zijn :p
het is juist zo gedaan dat iedereen een uitgesproken type te-sterke-vijand heeft, en een zwakke prooi die je makkelijk verslaat. op die manier blijft alles in evenwicht.

Met daarbij nog steeds de opmerking dat slaggers door hun attributen op kracht veel minder snel KO gaan dan schieters.
 
Bovenaan