• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duellanten teveel invloed fortgevechten

aha. ten eerste, kunnen ook soldaten een functie als duellant hebben (veel lp afschieten voor de fg'en). Dat ben ik dus. (zie m'n handtekening;))

als soldaat kan ik heel makkelijk duelleren en fortvechten samennemen, ik haal dus regelmatig boven de 1000 ep.
Om die fg's goed te doen, heb je inderdaad veel uitwijken en mikken nodig, wat ik dus ook heb... nu gaat het om duellantenbonussen, maar, ik denk dat die in duels minder zijn dan bij soldaten.

Wat ik hiermee wil zeggen, is, dat duellanten over het algemeen helemaal niet meer voordeel hebben in duels dan soldaten! soldaten hebben namelijk een belachelijk hoge taktiek bonus, en ga maar na als je een PA gebruikt. Dan wordt je taktiek simpelweg verdubbeld, en zul je veel meer in de verdediging winnen dan een duellant.

Het enige voordeel dat je hebt als duellant zijnde, is dat je duelmotivatie sneller stijgt. De voordelen als geld, snelheid en binnen een straal van 5 minuten duelleren kun je dan wel weglaten, want het gaat hier om lp wegschieten en het presteren in fortgevechten.

Én, naast dit alles, gaat het uiteindelijk om het uitwijken. Dus jor, als jij minder geraakt wil worden, zul je toch echt meer op uitwijken moeten zetten. Dan zullen de duellanten je minder raken, dus minder kans op een kritieke treffer. (ja, ik weet dat je puur handel drijven bent op w1 :p).

Ze mogen dan wel mikken hebben, maar als jij maar genoeg uitwijken hebt, zal de kans op een treffer (en hiermee ook een kritieke), minimaal zijn;)

zo, dat was mijn zegje:p
 
Als je lpbom word, lijkt het me ook logisch dat je niet veel op uitwijken en skills hebt. Ik heb wel een juiste taktiek bedacht wat betreft het beste uitwijken met de meeste LP. Maar als je ECHT vooraan staat, met 30 man op je schietend, en er zijn er 5-6 raak, en dit doe je 2-3 rondes lang, dan kan ik je vertellen dat er heus wel een kritieke tussen zit.
 

Deleted User - 308552

*ahum*?? Ga jij maar eens vooraan staan op de ST als de AT weggeschoten is door de aanval :o

/me is nu hard aan het zoeken :blink:
 

DeletedUser

Als je lpbom word, lijkt het me ook logisch dat je niet veel op uitwijken en skills hebt. Ik heb wel een juiste taktiek bedacht wat betreft het beste uitwijken met de meeste LP. Maar als je ECHT vooraan staat, met 30 man op je schietend, en er zijn er 5-6 raak, en dit doe je 2-3 rondes lang, dan kan ik je vertellen dat er heus wel een kritieke tussen zit.

Heb even twee dingen dikgedrukt

punt 1: dat is helemaal niet zo logisch, dan moet je je misschien afvragen of je iets meer op uitwijken en iets minder op lp moet gaan zetten....

punt 2: klopt alleen als iedereen die je raakt duellant is.
 

Deleted User - 308552

Valt best wel tegen hoor... :hmf:

je wordt dan 10 tot 18 keer geraakt, gemiddeld 14.

14 x 0,1 = 1,4 crits.
Ga er maar van uit dat een derde duellant is, ze jagen namelijk wel eens op LP (ik spreek uit ervaring :hmf:) 4 duellanten die je raken dus...
0,4 = 40% kans op een crit, maar in een fg ligt dit toch wel iets hoger... :hmf:


En ik heb een fg waarbij er meer dan 30x op me geschoten kon worden (ik weet niet zeker of ik het lang genoeg heb volgehouden, maar toch :p:(
http://www.westforts.com/nl6/battles/battle/8024
 

DeletedUser

Valt best wel tegen hoor... :hmf:

je wordt dan 10 tot 18 keer geraakt, gemiddeld 14.

14 x 0,1 = 1,4 crits.
Ga er maar van uit dat een derde duellant is, ze jagen namelijk wel eens op LP (ik spreek uit ervaring :hmf:) 4 duellanten die je raken dus...
0,4 = 40% kans op een crit, maar in een fg ligt dit toch wel iets hoger... :hmf:


En ik heb een fg waarbij er meer dan 30x op me geschoten kon worden (ik weet niet zeker of ik het lang genoeg heb volgehouden, maar toch :p:(
http://www.westforts.com/nl6/battles/battle/8024

4 duellanten is wel een goed aantal en stel even dat de helft pa gebruikt, dat betekent dat je 2 keer geraakt wordt door duellanten die pa gebruiken en 2 keer door duellanten die geen pa gebruiken. Dan is de kans dat je niet kritiek geraakt wordt: 1 - (0,9^2) x (0,8^2)= 48% (met jouw aannnames zou er 34% uitkomen en niet 40% btw). Anyway dit is minder dan de helft. Dus de bewering van Jordes is niet juist

Edit: In dat gevecht ben je zo te zien op 21 geincasseerde treffers niet kritiek geraakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn 2de bewering komt puur uit ervaring. Als je lpbom bent, lijkt het me logisch dat je alles op lp zet, waar komt anders de naam vandaan? Als je 7k lp hebt en level 120 bent(soldaat), dan heb je nog genoeg punten om goed te skillen, het is je eigen keuze of je alles op lp zet of niet. Maar met beide krijg je bijna elk gevecht wel een treffer van 1000+ op je(als je niet op de ST staat, maar tegenwoordig staat de aanval bijna altijd rechts).
 

DeletedUser

Mijn 2de bewering komt puur uit ervaring. Als je lpbom bent, lijkt het me logisch dat je alles op lp zet, waar komt anders de naam vandaan? Als je 7k lp hebt en level 120 bent(soldaat), dan heb je nog genoeg punten om goed te skillen, het is je eigen keuze of je alles op lp zet of niet. Maar met beide krijg je bijna elk gevecht wel een treffer van 1000+ op je(als je niet op de ST staat, maar tegenwoordig staat de aanval bijna altijd rechts).

Ervaring is een slecht argument, omdat je de kritieke treffers veel makkelijker registreert dan de normale schoten.
Als je lpbom bent en je zet alles op lp ongeacht of het verstandig is of niet en je klaagt vervolgens over de nadelen, tja waar ligt de fout dan. Het is niet de bedoeling dat t-w een bepaald type speler bevoordeeld immers.
Stel dat je 30 schoten kan vangen voor ko. dan is bij 30% duellant (50% pa) de kans op tenminste een kritieke treffer 99,2 procent en 28,8% op minstens 2 gevangen kritieke treffers
 

Deleted User - 308552

4 duellanten is wel een goed aantal en stel even dat de helft pa gebruikt, dat betekent dat je 2 keer geraakt wordt door duellanten die pa gebruiken en 2 keer door duellanten die geen pa gebruiken. Dan is de kans dat je niet kritiek geraakt wordt: 1 - (0,9^2) x (0,8^2)= 48% (met jouw aannnames zou er 34% uitkomen en niet 40% btw). Anyway dit is minder dan de helft. Dus de bewering van Jordes is niet juist

Edit: In dat gevecht ben je zo te zien op 21 geincasseerde treffers niet kritiek geraakt.

Ach wat, ik ben nooit goed geweest in wiskunde :rolleyes:


Trouwens, dat ik niet kritiek geraakt ben, komt omdat ik aan één stuk door geraakt werd :o (en het was meer om cali te laten zien dat je wel door 30 man beschoten kan worden :p)
 

Deleted User - 308552

Wat ik ook vreemd vind is dat ik een keer omgeschoten ben door een duellant in een fg en op -850 eind LP ben gekomen :blink:
 

Deleted User - 308552

Klopt, maar het ziet er gewoon vreemd uit, allemaal met maximaal -200 en dan kom ik aan met -850 (heb ff gecheckt, was een crit van 1093 :o)
 

DeletedUser10591

eigenlijk heel simpel, als de duellanten bonus terug moet, zou ook de bonus voor de andere klassen terug moeten, dus minder lp voor soldaten minder bouwers bonus, en de grote hekel bij mij de avo bonus, de laatst overlevende is meestal een avo, maar daar hoor je nu dan weer niemand over, kortgezegd, als je 1 klasse aanpakt, moet je de rest ook aanpakken.
 

DeletedUser11612

Laat aub de bonus van duelanten zijn....amuseer me nu op poolse :p ( 75k schade op 3 dagen tijd :p )
 

DeletedUser12706

eigenlijk heel simpel, als de duellanten bonus terug moet, zou ook de bonus voor de andere klassen terug moeten, dus minder lp voor soldaten minder bouwers bonus, en de grote hekel bij mij de avo bonus, de laatst overlevende is meestal een avo, maar daar hoor je nu dan weer niemand over, kortgezegd, als je 1 klasse aanpakt, moet je de rest ook aanpakken.

dat is waar twil
 

DeletedUser

Hierbij wil ik zeggen dat het spel zo denkt: ronde 5 krijg je bvb kritieke, maar je mist, dan heb je wel kritieke geschoten maar hij was mis!
 

Deleted User - 36202

Ik denk zelf dat eerst wordt bepaald of je raak schiet, en daarna of dat rake schot een kritieke is. Maar zeker weten doen we het niet ;)
 
Bovenaan