• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussietopic: CW - "Let it shoot!"

DeletedUser1448

Er zijn 4 spelers die er iets van af weten en die heb ik gevraagd om te zwijgen en dat doen ze fantastisch. Om deze wedstrijd te organiseren, had ik een aantal zaken nodig waar ik veel te weinig verstand van heb en dan vraag ik hulp. Zij hebben mij geholpen om het idee te verbeteren. Zij hebben daarbij geen enkel voordeel opgelopen om de wedstrijd te winnen ;)

Ik hoop het vandaag al aan te kondigen.

Oei als jij wiley harp om raad hebt gevraagd over duels dan vrees ik ervoor :laugh:
 
wat een fantastisch evenement! :D
jammer dat het alleen op W1 is maar wel logisch ook

inno zou zo'n dingen moet doen op kerstmis ipv ons handdoeken te laten zoeken :p
 

DeletedUser15117

Ik heb de aankondiging gelezen en wat me meteen opvalt dat hoge lvl's ontzettend in het voordeel zijn. Ik wil best meedoen, maar ik speel niet op w1. Dus moet ik daar vanaf lvl 1 beginnen en dan haal je nooit zoveel punten uit fg's en duels als andere spelers.
 

DeletedUser

Ik heb de aankondiging gelezen en wat me meteen opvalt dat hoge lvl's ontzettend in het voordeel zijn. Ik wil best meedoen, maar ik speel niet op w1. Dus moet ik daar vanaf lvl 1 beginnen en dan haal je nooit zoveel punten uit fg's en duels als andere spelers.

Omdat de hoogste levels in het voordeel zijn wordt het ook op W1 gespeeld eah..

De mensen die daar spelen, spelen daar al lang en hebben genoeg mogelijkheid gehad om 120 te worden ;)
 

DeletedUser1963

Ik vind die punten die je krijgt bij het FG met schade doen maar erg laag. Als een speler 30x uitwijkt (normaal) krijgt die persoon 15 punten. Daarvoor moet een andere speler 15k schade doen (dat is uniek veel). Kan dit nog aangepast worden.

Ik zie dat er btw ook iets fout staat in de aankondiging. 4800/1000 = 48. neem aan dat de formule 4800/100 moet zijn?

Bij deze mijn vraag verholpen wat betreft de verhouding tussen schade en ontwijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mensen die veel schade doen maken ook makkelijker ko's, en om veel te ontwijken moet je ook risico's nemen voor schade kan je zo veel achterop blijven als je wil. ik vind het heel eerlijk :D
of ja misschien niet voor full-bouwers maar met inzet kan je meer bereiken dan skills ^^
 

DeletedUser15117

Omdat de hoogste levels in het voordeel zijn wordt het ook op W1 gespeeld eah..

De mensen die daar spelen, spelen daar al lang en hebben genoeg mogelijkheid gehad om 120 te worden ;)

Je hebt als je vanaf het begin speelt tijd genoeg gehad, maar zat spelers spelen niet op w1 en zijn dus kansloos. Dat is toch jammer.
 
Je hebt als je vanaf het begin speelt tijd genoeg gehad, maar zat spelers spelen niet op w1 en zijn dus kansloos. Dat is toch jammer.

ik ben blij voor hen :p
op andere werelden zal er ook wel ooit iets komen

maar zou dat niet automatisch door tw zelf berekend kunnen worden? (is zeer gelijkaardig aan de upb-formule vind ik) bespaard de mods heel veel werk en dan kan het op alle werelden tegelijk
 
Op andere werelden zijn meer lagere levels, dus hebben de grotere spelers meer voordeel omdat er minder concurrentie is van hogere spelers. W1 is daarom een logische keuze. Het event klinkt heel erg leuk! Alleen lpbommen zullen denk ik nu heel veel punten krijgen, die ontwijken meestal 50/50 dus ontwijken er dus makkelijk 30 :p Andere spelers in de aanval zullen sowieso minder ontwijken. De def is denk ik heel erg in het voordeel met de torens, dus ik ben benieuwd hoeveel aanvallen er komen. Ik denk dat de uitwijkformule /3 moet ipv /2, want dat scheelt al heel erg. De prijzen zijn een beetje vreemd, wat maakt de howdah belangrijker dan de gouden tomahawk? :p. Ik vraag me af of zoiets niet globaler zou kunnen, de non premium werelden en de premiumwerelden die hier allemaal aan meedoen. Twee groepen, de oude werelden en de nieuwe. Ik zie eigenlijk het probleem hier niet van in, als w1-w7 de werelden die nog bestaan allemaal meedoen:p Tja, mensen met meerdere accounts hebben dan heel veel voordeel, maar nu zijn er mensen die gewoon niet mee kunnen doen, het is maar wat je wil.
 
Ik ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op de opkomst bij fortgevechten, waarschijnlijk komen er zeker bij pioniersforten veel meer spelers dan dat er plek is.
 

DeletedUser

Ik heb de aankondiging gelezen en wat me meteen opvalt dat hoge lvl's ontzettend in het voordeel zijn. Ik wil best meedoen, maar ik speel niet op w1. Dus moet ik daar vanaf lvl 1 beginnen en dan haal je nooit zoveel punten uit fg's en duels als andere spelers.

Ik heb speciaal voor wereld 1 gekozen omdat hier heel wat oudere spelers aanwezig zijn. Ik kan begrijpen dat dit voor sommige misschien jammer is, maar misschien dat we dit in de toekomst ook op andere werelden of over heel t-w kunnen doen.

Ik vind die punten die je krijgt bij het FG met schade doen maar erg laag. Als een speler 30x uitwijkt (normaal) krijgt die persoon 15 punten. Daarvoor moet een andere speler 15k schade doen (dat is uniek veel). Kan dit nog aangepast worden.

Ik zie dat er btw ook iets fout staat in de aankondiging. 4800/1000 = 48. neem aan dat de formule 4800/100 moet zijn?

Bij deze mijn vraag verholpen wat betreft de verhouding tussen schade en ontwijken

Moest inderdaad /100 zijn. Ik had mijn formules niet opnieuw nagekeken, maar nu staat het in ieder geval goed.

ik ben blij voor hen :p
op andere werelden zal er ook wel ooit iets komen

maar zou dat niet automatisch door tw zelf berekend kunnen worden? (is zeer gelijkaardig aan de upb-formule vind ik) bespaard de mods heel veel werk en dan kan het op alle werelden tegelijk

Momenteel gaan we het gewoon handmatig controleren. Dit gaat tijd kosten, maar het is haalbaar voor 1 wereld. Iets gelijkaardig aan de UPB formule zou geïnstalleerd moeten worden en dat lijkt me niet haalbaar. Misschien dat fortgevechten wel via een script kunnen werken, maar dit kan ik nog handmatig. Om alle duelrapporten gewoon te controleren lijkt me onmogelijk via een script.

de oude garde van the west mag ook eens beloond worden hé ;)

Op andere werelden zijn meer lagere levels, dus hebben de grotere spelers meer voordeel omdat er minder concurrentie is van hogere spelers. W1 is daarom een logische keuze. Het event klinkt heel erg leuk! Alleen lpbommen zullen denk ik nu heel veel punten krijgen, die ontwijken meestal 50/50 dus ontwijken er dus makkelijk 30 :p Andere spelers in de aanval zullen sowieso minder ontwijken. De def is denk ik heel erg in het voordeel met de torens, dus ik ben benieuwd hoeveel aanvallen er komen. Ik denk dat de uitwijkformule /3 moet ipv /2, want dat scheelt al heel erg. De prijzen zijn een beetje vreemd, wat maakt de howdah belangrijker dan de gouden tomahawk? :p. Ik vraag me af of zoiets niet globaler zou kunnen, de non premium werelden en de premiumwerelden die hier allemaal aan meedoen. Twee groepen, de oude werelden en de nieuwe. Ik zie eigenlijk het probleem hier niet van in, als w1-w7 de werelden die nog bestaan allemaal meedoen:p Tja, mensen met meerdere accounts hebben dan heel veel voordeel, maar nu zijn er mensen die gewoon niet mee kunnen doen, het is maar wat je wil.

Ik had eerst /4 bij ontweken schoten, maar dan kreeg je daar te weinig punten van. Door /2 vond ik dit persoonlijk een mooi aantal.

Ik had eerst gedacht als eerste prijs: gouden tomahawk/howdahs pistool + sluipgeweer. En als tweede prijs dan gewoon gouden tomahawk/howdahs. Dus dat je de keuze had tussen tomahawk of howdahs.
Echter heb ik geen toestemming gekregen voor dit. Ik moest dus kiezen voor tomahawk op 1 of howdahs. En nu is het howdahs geworden :)

Ik ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op de opkomst bij fortgevechten, waarschijnlijk komen er zeker bij pioniersforten veel meer spelers dan dat er plek is.

Je kan ook 2 forten aanvallen :D



Om dit over alle werelden te doen is gewoon te veel werk. Momenteel zullen Harres, Tanais en ik de wedstrijd controleren. De formules heb ik met behulp van Gunsn, Wiley Harp (maxy), Harres en far...west bepaald. Bij deze dan ook bedankt aan hen. Ik geloof dat ze wel ongeveer evenredig zijn en dat je alleen kan winnen door te duelleren en fortgevechten te doen :)
 

DeletedUser4007

en dat je alleen kan winnen door te duelleren en fortgevechten te doen :)

en dat is jammer
dus zullen er al gelijk genoeg niet meedoen
waaronder ik:blink:

voor de rest, goed werk verricht door die jongens...

hopen dat de volgende CW meer all-round is
 

DeletedUser

mooi, mooi, mooi :)
mss na afloop (hoelang gaat het duren) ook eentje voor w8, 9 en 10 doen ;) dan zijn alle actieve werelden gepasseerd !
 

DeletedUser14421

erg leuk wedstrijdje :D
alleen weer jammer dat ik net een weekje op vakantie ga in september :unsure:

nu nog op w7 en het wordt helemaal goed :laugh:
 
Super mooie CW! jammer dat het alleen op w1 is maar.misschien is het in de toekomst mogelijk zulke wedstrijden op soortgelijke werelden te organiseren?

Wordt mijn acc maar weer uit VM halen op w1 :p

Bedankt girafi!
Jammer dat jullie ZMD geen kans geven om te winnen maar ik begrijp heel goed dat anders 100% zeker een ZMD zou winnen.
 
Bovenaan