• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De T-W Belangenraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser385

Ik denk persoonlijk dat dit niet het juiste medium is om bans aan te vechten tegen de moderators. De spelers die geband worden, gaan altijd vinden dat ze onterecht geband zijn zoals hierboven al gezegd is. Die gaat dat dan zo uitleggen aan de andere spelers dat de moderator al in het nadeel is. Je gaat van zijn versie al vinden dat de moderator ongelijk heeft. Dan ga je naar de moderator om zijn kant van het verhaal te horen. Maar bij bans geldt een privacy regel die zegt dat moderators enkel bans mogen bespreken met de speler. Dus de moderators mogen en kunnen geen bans bespreken met derden (zelfs niet met toestemming van de speler op welke manier dan ook).
Vergeet niet dat moderators ook regels hebben...
De moderator gaat dan altijd moeten antwoorden met: 'Bans worden enkel besproken met de betreffende speler en de betreffende moderator'.
Dan is het hek van de dam en krijgt de moderator de hele community op zijn dak.

Nu als het voor andere zaken dan bans is, dan ben ik er wel voor te vinden. Het kan zijn dat sommige spelers niet goed weten hoe ze moderators moeten bereiken of waar ze terecht kunnen met bepaalde opmerkingen. Ondanks dat de support dan logisch lijkt, kan het zijn dat ze er eerst met iemand anders over willen spreken.

Ik blijf er wel voor waarschuwen dat ik dit geen goed idee vindt als dit gebruikt gaat worden om bans te bespreken of om constant kritiek te uiten op een moderator. En ook in verband met de sollicitatieprocedure vind ik het gevaarlijk dat zomaar iedereen erin kan komen. Als er een paar spelers in komen die woedend zijn op de moderators, dan ga je een heen en weer gegooi krijgen van verwijten. Verder ben je als speler niet op de hoogte van interne afspraken die we gemaakt hebben als teamlid en kan je dus ook niet objectief een oordeel vellen.

Over het algemeen vind ik dit niet zo'n goed idee ...



heel leuk ze hebben regels, maar ze gebruiken 100% machtsmisbruik, niet meer niet minder.

Vooral die regel van "mods mogen naar eigen inzien handelen" wordt vaak gebruikt

Daarom willen jullie deze raad niet, en dat snap ik volledig.
 

DeletedUser3874

heel leuk ze hebben regels, maar ze gebruiken 100% machtsmisbruik, niet meer niet minder.

Vooral die regel van "mods mogen naar eigen inzien handelen" wordt vaak gebruikt

Daarom willen jullie deze raad niet, en dat snap ik volledig.


Ruud ik raad je aan om iets dat je niet weet al niet te beoordelen. De straffen mbt Regel 5 is samen met Regel 1 goed voor nog geen 1% van alle bestraffingen kan je nagaan hoeveel "machtsmisbruik" er is.
 

DeletedUser

heel leuk ze hebben regels, maar ze gebruiken 100% machtsmisbruik, niet meer niet minder.

Vooral die regel van "mods mogen naar eigen inzien handelen" wordt vaak gebruikt

Daarom willen jullie deze raad niet, en dat snap ik volledig.

Die post bestraffen we met die regel :p

Die regel is er om ook dingen die niet expliciet staan vermeld aan te kunnen pakken. Dit zorgt ervoor dat er geen mazen in de (forum)wet zitten. :)
 

DeletedUser1668

Dus een vakbond? Nee, dank je. :)
Was het oorspronkelijk niet de bedoeling van de mods om een soort vakbond te vormen?

Ik weet niet waar ik het over een vakbond heb?
Mijn idee was meer gewoon om te reflecteren op elkaar. Voor wat ik nu vooral zie op dit forum is dat bij een bepaalde groep ongelofelijk geïrriteerd wordt gedaan over de mods. Ik denk dat door zo'n maandelijkse praat/chat/forum-sessie dit al een stuk minder wordt. Meestal is het gewoon een kwestie van elkaar beter begrijpen ;)
 

DeletedUser12409

Ik weet niet waar ik het over een vakbond heb?
Mijn idee was meer gewoon om te reflecteren op elkaar. Voor wat ik nu vooral zie op dit forum is dat bij een bepaalde groep ongelofelijk geïrriteerd wordt gedaan over de mods. Ik denk dat door zo'n maandelijkse praat/chat/forum-sessie dit al een stuk minder wordt. Meestal is het gewoon een kwestie van elkaar beter begrijpen ;)

Maar zij mogen niet over mod-dingen praten, dat is het juist. ;)
 

DeletedUser1668

Maar zij mogen niet over mod-dingen praten, dat is het juist. ;)

volgens mij praten we langs elkaar heen, mijn idee is dus om een maandelijkse praat/chat/forum-sessie te organiseren met ene groep mensen van het forum, waardoor er meer duidelijkheid komt over het handelen van de mods.
In zo'n sessie kunnen mods uitleggen waarom ze bepaalde dingen doen, en kunnen de forumgebruikers uitleggen waarom ze dat niet begrijpen. Het zijn dus puur opbouwende gesprekken. In zo'n gesprek gaat het dus wel over mod-dingen ;)
 

DeletedUser12409

volgens mij praten we langs elkaar heen, mijn idee is dus om een maandelijkse praat/chat/forum-sessie te organiseren met ene groep mensen van het forum, waardoor er meer duidelijkheid komt over het handelen van de mods.
In zo'n sessie kunnen mods uitleggen waarom ze bepaalde dingen doen, en kunnen de forumgebruikers uitleggen waarom ze dat niet begrijpen. Het zijn dus puur opbouwende gesprekken. In zo'n gesprek gaat het dus wel over mod-dingen ;)

En volgens de regels moeten mod-dingen onder de mods blijven en niemand anders. Spijtig, maar helaas...
 

DeletedUser12132

Bericht aan iedereen!!! Hou je er buiten! Ik ga de strijd wel aan. Ik wil niet dat er te veel bans komen!
 

DeletedUser1668

welke strijd? volgens mij neem je het een beetje té serieus, elmo...
 

DeletedUser3874

Bericht aan iedereen!!! Hou je er buiten! Ik ga de strijd wel aan. Ik wil niet dat er te veel bans komen!

Het geheel is dus onderhand wel duidelijk lijkt mij mensen, Elmo heeft bestraffing gehad en wil die aanvechten maar wil niet naar de support. Lijkt mij eigenlijk een forumregelschending. Het is dus niet in ieders belang dat hij wenst te handelen.

Tevens voor Dwess, onze werkwijzen en manieren van bestraffen zullen wij nooit openbaar gooien. Dit heeft verscheidene redenen, zoals bijvoorbeeld dat mensen dan creatief worden om zo onze bestraffingen te omzeilen wat gaat leiden tot straffeloosheid (vermits we volgens interne regels niks kunnen doen). En ook om de persoon in kwestie z'n situatie niet open en bloot te gooien.
 

DeletedUser8307

Bericht aan iedereen!!! Hou je er buiten! Ik ga de strijd wel aan. Ik wil niet dat er te veel bans komen!

Heb je niets te doen? :) Ik weet niet of je 't door hebt maar straks heb jij zelf een ban. :p Zielig eigenlijk.
 

DeletedUser385

tsja... succes met het spel dan maar :)

hij wilt ook keer helpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan