• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De T-W Belangenraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser12132

Beste spelers van The West
Ik wil hier een belangenraad starten, die de spelers moet gaan helpen als er een probleem is. Ik leg het even uit:

Wat is een belangenraad?
Een belangenraad is een groep mensen of spelers die problemen opvangen van de spelers en doorvertellen aan de Moderaters. Er zijn momenteel nu 2 groepen. De Moderaters, zij hebben moneteel de touwtjes in handen. Zij beslissen momenteel alles. En je hebt ook de Oppositie. Dat zijn alle spelers die T-W spelen, en geen mod zijn. Zij hebben niks te zeggen, en als ze een probleem hebben dan gaan ze er vaak alleen of met iemand anders achteraan. Dat is kortom los zand!
Als mij idee er komt, dan kan de situatie er zo uit zien: De Moderaters, zij zijn de leiders en zorgen voor de orde. Zij zorgen ook dat de ideeen van de belangenraad worden uitgevoerd. En je hebt de Oppositie onder begeleiding van de Belangenraad. De oppositie geeft hun problemen door aan de belangenraad en de raad stuurt ze dan naar de Moderaters. Zo vormen de spelers een sterkere groep, en kunnen we meer voor ons zelf opkomen.

Hoe werkt het?
Ik gebruik hier zelf verzonnen voorbeeld, dus dit is niet in het echt gebeurd!

Voorbeeld:
Ten onrecht bans!

Pietje heeft een probleem. Hij is geband omdat hij een paar regels heeft overtreden, terwijl hij niks gedaan heeft. Hij kan niet meer op het forum komen, maar kan nog wel in-game en op de chat. Hij meldt dan bij ons zijn probleem en legt het uit. Wij gaan er dan over praten, en maken een beslissing. Deze kunnen het zijn dan:

Beslissing 1
We zijn met pietje eens en we gaan met de mods praten om zijn onschuld te bewijzen, en hij word weer gezuiverd.

Beslissing 2
We doen er niks mee. We vinden dat de mods gelijk hebben.

Beslissing 3
Er is een andere beslissing die wordt genomen.

Zo kunnen er nog meer van dit soort situaties komen. Hier kunnen ook ideeen worden gestuurd. Ik denk dat er nu 20 mensen in de raad kunnen komen. Ik ga het nog verder uitwerken. Als je opmerkingen hebt of vragen dan mag je het zeggen. Nu kan je nog even niet inschrijven voor de raad, dat kan pas als het goed is uitgewerkt.

Dit is met toestemming van Girafi gemaakt.

MvG Elmo11
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1668

Ik denk dat het op zich een goed plan is, maar ik vraag me af hoeveel gebruik ervan gemaakt zal worden... Ik bedoel, de meeste mensen zijn toch zelf ook wel in staat een normale discussie te voeren?

O ja, als je serieus plannen hebt om dit op te gaan richten, moet je wel beter gaan letten op je spelling, er staan nogal veel fouten in :p
 

DeletedUser385

gweeldig idee van geweldig persoon maar wel in foute forum, al snap ik t wel, dit is veel belangrijker als al die andere kleine ideetjes

wel: wie wil je erin gooien, en mag je zelf kiezen wie je vertegenwoordigen enzo?
 

DeletedUser12409

Ik vind het wel iets hebben, maar ik volg je niet zo goed.
Dus eigenlijk: wij (gewone spelers) kunnen tegen de mods ingaan via jullie?
 

DeletedUser12132

Ik denk dat het op zich een goed plan is, maar ik vraag me af hoeveel gebruik ervan gemaakt zal worden... Ik bedoel, de meeste mensen zijn toch zelf ook wel in staat een normale discussie te voeren?

O ja, als je serieus plannen hebt om dit op te gaan richten, moet je wel beter gaan letten op je spelling, er staan nogal veel fouten in :p

Me spellingscontrole doet raar waardoor ik het maar op me verstand typte. Maar ik zelf wil het idee doorzetten.

Ik vind het wel iets hebben, maar ik volg je niet zo goed.
Dus eigenlijk: wij (gewone spelers) kunnen tegen de mods ingaan via jullie?
Ja waardoor we een sterker geheel hebben. Ik heb namelijk de laatste tijd veel mensen gehoord met kritiek op de mods.
gweeldig idee van geweldig persoon maar wel in foute forum, al snap ik t wel, dit is veel belangrijker als al die andere kleine ideetjes

wel: wie wil je erin gooien, en mag je zelf kiezen wie je vertegenwoordigen enzo?

Van girafi mocht ik het hier zetten. Maar de eerste 5 kies ik zelf en met hun kies ik de rest van de raadsleden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1668

Ik vind het wel iets hebben, maar ik volg je niet zo goed.
Dus eigenlijk: wij (gewone spelers) kunnen tegen de mods ingaan via jullie?

Nee, zoals ik het begrijp is het gewoon een groep spelers naar wie je een pm kan sturen als je er met een mod niet uit kunt komen.

Deze groep met spelers zou dan kunnen bemiddelen.

Maar nogmaals, ik vraag me echt af hoe vaak dat nou voorkomt, ik vind de mods hier best goed te bereiken...
 

DeletedUser12409

Nee, zoals ik het begrijp is het gewoon een groep spelers naar wie je een pm kan sturen als je er met een mod niet uit kunt komen.

Deze groep met spelers zou dan kunnen bemiddelen.

Maar nogmaals, ik vraag me echt af hoe vaak dat nou voorkomt, ik vind de mods hier best goed te bereiken...

Maar je kan toch niet met 20 man tegelijk gaan babbelen? Dan moeten er weer leiders gekozen worden enzo. Dat loopt misschien ook slecht af.

En daarbij, als je het met een mod oneens bent, kan je toch altijd een tweede opinie vragen? En desnoods, de meest onpartijdige mod: Marco.
 

DeletedUser5512

leuk idee, ik wil meedoen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12409

Ja, als je het zo bekijkt. Niet zo slecht eigenlijk.
Ik wil ook wel meedoen.
 

DeletedUser12132

leuk idee, ik wil meedoen :p

Beste spelers van The West
Ik wil hier een belangenraad starten, die de spelers moet gaan helpen als er een probleem is. Ik leg het even uit:

Wat is een belangenraad?
Een belangenraad is een groep mensen of spelers die problemen opvangen van de spelers en doorvertellen aan de Moderaters. Er zijn momenteel nu 2 groepen. De Moderaters, zij hebben moneteel de touwtjes in handen. Zij beslissen momenteel alles. En je hebt ook de Oppositie. Dat zijn alle spelers die T-W spelen, en geen mod zijn. Zij hebben niks te zeggen, en als ze een probleem hebben dan gaan ze er vaak alleen of met iemand anders achteraan. Dat is kortom los zand!
Als mij idee er komt, dan kan de situatie er zo uit zien: De Moderaters, zij zijn de leiders en zorgen voor de orde. Zij zorgen ook dat de ideeen van de belangenraad worden uitgevoerd. En je hebt de Oppositie onder begeleiding van de Belangenraad. De oppositie geeft hun problemen door aan de belangenraad en de raad stuurt ze dan naar de Moderaters. Zo vormen de spelers een sterkere groep, en kunnen we meer voor ons zelf opkomen.

Hoe werkt het?
Ik gebruik hier zelf verzonnen voorbeeld, dus dit is niet in het echt gebeurd!

Voorbeeld:
Ten onrecht bans!
Pietje heeft een probleem. Hij is geband omdat hij een paar regels heeft overtreden, terwijl hij niks gedaan heeft. Hij kan niet meer op het forum komen, maar kan nog wel in-game en op de chat. Hij meldt dan bij ons zijn probleem en legt het uit. Wij gaan er dan over praten, en maken een beslissing. Deze kunnen het zijn dan:

Beslissing 1
We zijn met pietje eens en we gaan met de mods praten om zijn onschuld te bewijzen, en hij word weer gezuiverd.

Beslissing 2
We doen er niks mee. We vinden dat de mods gelijk hebben.

Beslissing 3
Er is een andere beslissing die wordt genomen.

Zo kunnen er nog meer van dit soort situaties komen. Hier kunnen ook ideeen worden gestuurd. Ik denk dat er nu 20 mensen in de raad kunnen komen. Ik ga het nog verder uitwerken. Als je opmerkingen hebt of vragen dan mag je het zeggen. Nu kan je nog even niet inschrijven voor de raad, dat kan pas als het goed is uitgewerkt.

Dit is met toestemming van Girafi gemaakt.

MvG Elmo11

ps. ik verwijder die spoiler wel als jij de begin post hebt aangepast :p

aangepast :up:

Master&Appelflap: Nu is alleen het brainstorm bezig. Als we een goed geheel hebben dan kunnen de sollicitaties beginnen, en dan kunnen we een team maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12409

Serieus? Solliciteren? Als het echt moet... :(
Maar eh, gaat dit echt werken? Ik bedoel: zal dit echt goedgekeurd worden door alle mods?
 

DeletedUser

1)dit moet bij ideeen
2) slecht idee
3) je kan een mod bereiken via andere methodes bv. telegram , chat , ingame chat , support
4) waarom zou ik in godsnaam bij de oppositie horen , mij bevalt het heel goed hoor !
 

DeletedUser

Volgens mij hebben we al zoiets als de support waar dat soort zaken om het aan te kaarten, kijkend naar je voorbeeld. Bovendien, wat voor belangen denk je dat er gediend kunnen worden vraag ik mezelf af.
 

DeletedUser5512

sorry, maar bij de support luisteren ze niet echt naar je, en op de chat laten mensen niks los of zeggen dat je een support moet doen;)
 

DeletedUser12132

Serieus? Solliciteren? Als het echt moet... :(
Maar eh, gaat dit echt werken? Ik bedoel: zal dit echt goedgekeurd worden door alle mods?

Ja ik ga niet gewoon in de rondte mensen aannemen.

Volgens mij hebben we al zoiets als de support waar dat soort zaken om het aan te kaarten, kijkend naar je voorbeeld. Bovendien, wat voor belangen denk je dat er gediend kunnen worden vraag ik mezelf af.

Maar die is door mods gemaakt. Deze is onafhankelijk er van.
 

DeletedUser

1)dit moet bij ideeen
2) slecht idee
3) je kan een mod bereiken via andere methodes bv. telegram , chat , ingame chat , support
4) waarom zou ik in godsnaam bij de oppositie horen , mij bevalt het heel goed hoor !

1) Van Girafi mocht hij het hier plaatsen, zoals hij zegt, dus is het niet verkeerd geplaatst.
2) Goede beargumentatie! :up:
3) Als je het niet eens bent met een straf kun je het bij de betreffende mod proberen, maar officieel moet je dan naar de Support met je klacht.
4) Dat was niet de macht heeft is de oppositie, zie tweede kamer, waar de oppositie het ook wel eens met iets eens is, maar nog steeds oppositie is.
 

DeletedUser3874

Beste spelers van The West
Ik wil hier een belangenraad starten, die de spelers moet gaan helpen als er een probleem is. Ik leg het even uit:

Wat is een belangenraad?
Een belangenraad is een groep mensen of spelers die problemen opvangen van de spelers en doorvertellen aan de Moderaters. Er zijn momenteel nu 2 groepen. De Moderaters, zij hebben moneteel de touwtjes in handen. Zij beslissen momenteel alles. En je hebt ook de Oppositie. Dat zijn alle spelers die T-W spelen, en geen mod zijn. Zij hebben niks te zeggen, en als ze een probleem hebben dan gaan ze er vaak alleen of met iemand anders achteraan. Dat is kortom los zand!

Jij maakt er een "mods vs de rest" van, en aan de hand van de huidige reacties kan ik stellen dat weinigen het zo zien. Verder komt het er gewoon op neer dat jullie ook modje willen gaan spelen, dan kan ik zeggen bij mij zit je al aan het foute adres. Ik neem m'n beslissingen in eer en geweten en de enige die mij gaat zeggen of iets fout is dat is Marco.


Als mij idee er komt, dan kan de situatie er zo uit zien: De Moderaters, zij zijn de leiders en zorgen voor de orde. Zij zorgen ook dat de ideeen van de belangenraad worden uitgevoerd. En je hebt de Oppositie onder begeleiding van de Belangenraad. De oppositie geeft hun problemen door aan de belangenraad en de raad stuurt ze dan naar de Moderaters. Zo vormen de spelers een sterkere groep, en kunnen we meer voor ons zelf opkomen.

Spelers hebben al de mogelijkheid om voor hun "rechten" op te komen, lees de support is er.

Hoe werkt het?
Ik gebruik hier zelf verzonnen voorbeeld, dus dit is niet in het echt gebeurd!

Voorbeeld:
Ten onrecht bans!

Pietje heeft een probleem. Hij is geband omdat hij een paar regels heeft overtreden, terwijl hij niks gedaan heeft. Hij kan niet meer op het forum komen, maar kan nog wel in-game en op de chat. Hij meldt dan bij ons zijn probleem en legt het uit. Wij gaan er dan over praten, en maken een beslissing. Deze kunnen het zijn dan:

Een speler zal altijd van mening zijn dat z'n ban onterecht is gegeven, zelden zal een speler zeggen "owh dat is nu eens een perfecte ban". Dus om te beginnen is het al een zeer zwak voorbeeld. Verder heeft hij de mogelijkheid om de support te contacteren, beter gezegd hij heeft een mogelijkheid tot "beroep" tegen z'n straf. Verder bestraffen wij niet zomaar.

Beslissing 1
We zijn met pietje eens en we gaan met de mods praten om zijn onschuld te bewijzen, en hij word weer gezuiverd.

Wel daar moet je al niet bij mij mee komen aandraven, daar is de support voor.

Beslissing 2
We doen er niks mee. We vinden dat de mods gelijk hebben.

De enige beslissing die jullie kunnen nemen imo, vermits je niks weet hoe het geheel achter de schermen geregeld is. Iets dat je ook nooit te weten gaat komen als je geen mod wordt.

Beslissing 3
Er is een andere beslissing die wordt genomen.

Het is ofwel A ofwel B er is geen C in zulke zaken.

Zo kunnen er nog meer van dit soort situaties komen. Hier kunnen ook ideeen worden gestuurd. Ik denk dat er nu 20 mensen in de raad kunnen komen. Ik ga het nog verder uitwerken. Als je opmerkingen hebt of vragen dan mag je het zeggen. Nu kan je nog even niet inschrijven voor de raad, dat kan pas als het goed is uitgewerkt.

Zozo iedereen kan zich zomaar inschrijven in de raad... Lekker goeie manier van werken, zeker aangezien je al niet weet of iemand in eer en geweten gaat handelen mbt binnen komende zaken. Beter gezegd als Jantje, Pietje en Joske erin zitten en hun vriendje Charel krijgt een ban dan is die altijd fout in hun ogen...

Beter gezegd een totaal imo zinloos gedoe.
 

DeletedUser

Mja, ik weet niet wat je er precies allemaal mee wil, maar je wil dus een georganiseerde groep creëren zodat als er problemen zijn mensen niet in hun eentje tegenover de mods staan?

Vergeef mijn kritische kijk op de situatie, maar in het merendeel van de gevallen moet je wel met die mods samenwerken dan, als het al goedgekeurd wordt door Marco als zijnde Community Manager en de moderators als zijnde het The-West team.

Als in situaties van bans al gelijk naar dit soort middelen gegrepen gaan worden ben ik bang dat het juist averechts zal gaan werken.
 

DeletedUser12409

Kan je dan bv. niet zorgen dat in twijfelgevallen de speler in kwestie bijgestaan wordt door mod? Ik bedoel één mod die vindt dat de speler gelijk heeft? Zoals zeg maar een advocaat ofzo?
Ik heb al geweten dat spelers -in mijn ogen- ten onrechte zijn geband, en dan heb ik het niet per se over The West, en dan was er geen beginnen aan om te protesteren.
 
Hmm.. Ik denk dat de mods hier hun werk goed genoeg in kunnen doen. Jullie zouden geen inzicht hebben in dubbelaccounts en om dingen te controleren etc, dus moeten het op gevoel doen. Dan denk ik dat de Mods dat toch een stuk beter kunnen ;)
Verder kan je met problemen altijd bij de support terecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan