Mooie update en een mooie aanvulling in het spel. Er zitten een aantal zeer handige dingen bij oa het niet naar het fort moeten verplaatsen is 1 van mijn favorieten. Ik denk dat veel spelers lang uitgekeken hebben naar deze update. Toch moet ik ffe mijn reactie hier kwijt –ja, hier komt het 15 sec arbeid gezeik-
Ik begrijp dat zo een caprise veel geld kost, dat het niet de bedoeling is om deze grens snel te bereiken en dat levelen zo moeilijk mogelijk gemaakt wil worden. Toch heb ik het gevoel dat door deze aanpassing eerder de serieuze premium spelers geraakt worden.
Ik heb dit spel later ontdekt toen Dakota al van start was. Ik speel een spel niet om ergens achteraan te hangen, maar wil zo snel mogelijk bijbenen. Ik heb veel tijd en geld in die 15 seconden arbeid gestoken om te powerlevelen. Sinds de update is de tijd en het geld mij niet meer waard. Wanneer je zo weinig ep en cash verdient, zie ik ook echt het nut van die 15 sec arbeid niet meer in.
Daarnaast zijn ook de aanschaf van nieuwe outfits behoorlijk aangetast. Ik streefde er naar snel cash te verdienen, om betere kleding te kopen om dus meer ervaringspunten uit een opdracht te halen. Momenteel staat de maximum ep bij mij op 26 per 15 seconden, al helemaal niet meer de moeite waard. Ik hoef ook niet meer te investeren in duurdere kleding, want een paar levels hoger met duurdere kleding krijg ik misschien 28 ep plus een hoop gevaar er bij, kan ik net zo goed mijn geld sparen en gewoon de oudere opdrachten doen.
Spelers die een groot deel van hun tijd in dit spel steken worden zo benadeeld en spelers die af en toe online komen bevoordeeld. Ik speel dit spel niet om 1 keer per dag een opdrachtenreeks voor uren aan te zetten, kan ik net zo goed een ander spel gaan spelen waar ik wel actief kan zijn en kan door groeien.
Naar mijn gevoel raak je minder emotioneel betrokken bij dit spel door de grootste drijfveer om online te blijven (in mijn –en veel gevallen- dus die 15 sec arbeid) weg te halen. Ik begrijp dat het net de bedoeling is om levelen moeilijker te maken maar er moet ook voor gezorgd worden dat de uitdagingen niet te ver weg liggen zodat spelers voldoende emotioneel betrokken blijven bij dit spel. Spelers die af en toe een opdrachtenreeks aan zetten, zijn minder emotioneel betrokken en zijn dus ook sneller geneigd om af te haken.
Ik ben sinds ruime tijd actief op meerdere games van innogames en weet uit ervaring dat er bij een update altijd voor een tegenstanders zijn en dat het tijd en aanpassing vraagt. Toch heb ik in dit geval het gevoel dat de 15sec aanpassing gericht is op het verkeerde doelpubliek.