• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Premie op een stad (nee, anders dan je denkt)

Ben je het met eens met dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    40
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Het lost op dat je niet van lvl 40-120 alleen maar arbeiden doet. (bij mij was men stad uitgebouwd op lvl 40) Het lost juist op dat je je als bouwer ook een bouwer voelt, want een bouwer die geen steden uitbouwd, dat is wel raar eigenlijk.

Forten kan je ook uitbouwen en een bouwer die geen bouwer is en geen bouwen heeft bestaat ook hoor of een bouwer die wel bouwen heeft maar niet bouwt, etc...
 

DeletedUser

Ok, klopt, je kan forten uitbouwen, wat ik wil zeggen: met uitbouwen krijg je 5 EP en geen geld. terwijl het eigenlijk heel belangrijk werk is.
 

DeletedUser

Ik zou dit zeer graag zien komen.
Ik zie vaak steden die bijna uitgebouwd zijn en waar beginnende spelers inzitten die in het stadsprofiel bijna smeken om die laatste gebouwen te doen.
Op deze manier kan ik hen zo helpen.

Aan de andere kant voor beginnende servers gaan bouwers misschien niet meer in de steden mogen.
Want als je toch mensen buiten de steden kunt betalen om te komen bouwen.
Maar daar staat dan weer tegenover dat bouwers niet echt meer hoeven in een stad te gaan en ze kunnen duels uit de weggaan dat is dan weer een pluspunt.
 

DeletedUser

Ik denk eerder dat die premie een tegenovergestelde werking zal hebben. Als er 10k premie op een gebouw staat, dan gaan er sommige mensen met zeer weinig tot zelfs geen bouwpunten daar ook aan bouwen, zodat ze alsnog een deel van de premie krijgen.

Ik ben eigenlijk volledig tegen. 1/5
 

DeletedUser

mensen met zeer weinig bouwen krijgen ook een zeer laag deel van de premie omdat ze zeer weinig constructiepunten toevoegen.
 

DeletedUser

Ik denk eerder dat die premie een tegenovergestelde werking zal hebben. Als er 10k premie op een gebouw staat, dan gaan er sommige mensen met zeer weinig tot zelfs geen bouwpunten daar ook aan bouwen, zodat ze alsnog een deel van de premie krijgen.

Ik ben eigenlijk volledig tegen. 1/5

Zoals hij al heeft gezegd de bouwers moeten eerst met hun eigen geld bouwen om dat te voorkomen.

Waarom ben je er volledig tegen?
Ik heb in feite van niemand hier een goed tegenargument gezien.
 

DeletedUser

Zeer slecht idee, Die push regel is dr niks voor niks (opzettelijk een groot bedrga naar een andere speler sturen).. zo maak je het ze wel erg makkelijk, hey ik wel 20k. oke bouw maar effe dat gebouw uit

1/5
 

DeletedUser

Zeer slecht idee, Die push regel is dr niks voor niks.. zo maak je het ze wel erg makkelijk, hey ik wel 20k. oke bouw maar effe dat gebouw uit

1/5

Misschien dan maar even de markt/premie weghalen voor die reden?
Ik denk eerder dat zo pushen veel makkelijker is dan een gebouw te laten uitbouwen.
 

DeletedUser

Voorbeeldje: een bouwer heeft 50 bouwen. Er staat een premie op de geweermaker, die moet van lvl 0 naar 5, er staat een premie van 10k op. wil die bouwer met 50 punten dat alleen gaan bouwen is hij 149 uur bezig en 17880 geld kwijt. daar krijgt hij dan 10k voor (de premie dus) daar heeft hij dus niks aan.

nu gaat een bouwer met 400 bouwen dat doen: daar is hij 21 uur mee bezig en het kost hem 2520 geld, dan heeft hij ±7,5k winst.

stel de slechte en de goeie bouwer bouwen samen uit: De bouwer met 50 punten die voegt 100 constructiepunten in. dat kost hem al 7 uur en 840 geld.

De bouwer met 400 punten brengt 1400 constructiepunten in.
Dat kost hem ongeveer 2400 geld en ±20 uur.

nu wordt de premie verdeelt: de bouwer met 50 bouwen krijgt 667 geld, waar hij dus nog steeds geen profeit aan heeft.

de bouwer met 400 bouwen krijgt 9333 geld die daar dus wel profeit aan heeft.

Op deze manier gaan slechte bouwers dus niet bouwen.


en over het bericht van chunky, met de markt overzetten is makelijker dan via deze manier. En als er een bedrag van 20k op een gebouw van lvl 0-1 staat dan valt dat natuurlijk wel op bij de mods.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

en over het bericht van chunky, met de markt overzetten is makelijker dan via deze manier. En als er een bedrag van 20k op een gebouw van lvl 0-1 staat dan valt dat natuurlijk wel op bij de mods.

Niet alleen bij de mods maar ook bij alle andere leden van die stad omdat die de stadsgeschiedenis kunnen zien.

Edit:Ben wel een beetje gepikeerd op de mensen die 1/5 geven maar geen goede redenen geven.
Misschien moet ik eens punten geven op hun posts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4891

En het valt niet op dat er een flaphoed te koop staat voor 20k?
 

DeletedUser4891

precies.
Edit:Ben wel een beetje gepikeerd op de mensen die 1/5 geven maar geen goede redenen geven.
Misschien moet ik eens punten geven op hun posts.
Iedereen die 1/5 heeft gegeven heeft er een goede reden bijgezet hoor. ;)
 

DeletedUser4891

Zucht! -,-
Ik denk eerder dat die premie een tegenovergestelde werking zal hebben. Als er 10k premie op een gebouw staat, dan gaan er sommige mensen met zeer weinig tot zelfs geen bouwpunten daar ook aan bouwen, zodat ze alsnog een deel van de premie krijgen.

Ik ben eigenlijk volledig tegen. 1/5

Zeer slecht idee, Die push regel is dr niks voor niks (opzettelijk een groot bedrga naar een andere speler sturen).. zo maak je het ze wel erg makkelijk, hey ik wel 20k. oke bouw maar effe dat gebouw uit

1/5
De argumenten zijn dikgedrukt.
 

DeletedUser

Zucht! -,-



De argumenten zijn dikgedrukt.

Allebei idiote argumenten IMHO.
De eerste zou er niet eens mogen geweest zijn had hij de tekst helemaal gelezen want de OP had daar al een oplossing voor.

De tweede reden waarom zouden markt en premie dan niet verwijderd moeten worden?
Die zijn makkelijker te gebruiken voor pushing en ook nog eens moeilijker te detecteren.
 

DeletedUser

Die eerste klopt niet, lees men bericht maar bovenaan blz voor van dit topic.

en over die tweede, de markt is makkelijker, dus waarschijnlijk valt het hartstikke mee.
 
Bovenaan