• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Premie op een stad (nee, anders dan je denkt)

Ben je het met eens met dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    40
  • Enquête gesloten .

DeletedUser12132

Wel een goed idee. Moet nog een klein beetje worden aangepast en hij mag van mij komen. 3.5/5 :sheriff:
 
Als bouwer zijnde vind ik dit niet echt nodig. Geld kunnen we (ik toch) genoeg verdienen, er zou beter iets gedaan worden aan de ervaringsachterstand die we vaak hebben.

3/5
 

DeletedUser

Oké, dit bedoel ik dus met meer eerlijkheid tegenover duelanten:

schermafbeelding2011072p.png

(vond ik op een ander forum)

Kweet het dit krijgen ze lang niet altijd maar vaak wel heel veel.
 

DeletedUser

Oké, citeer en zet je naam er bij.

Ik ben voor dit idee.
1. cccvvv
2. muttn
3. the simmies
4. elmo11
5. 125stylie
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Ik ben tegen dit idee.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


Als er meer nodig zijn zet je er maar nummertjes bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Oké, citeer en zet je naam er bij.

Ik ben voor dit idee.
1. cccvvv
2. muttn
3. the simmies
4. elmo11
5. 125stylie
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Ik ben tegen dit idee.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


Als er meer nodig zijn zet je er maar nummertjes bij.

pssst, niet verder vertellen, maar we hebben een enquête mogelijkheid...:p
 

DeletedUser

Vet, :D hoe moet dat? :huh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Kan jij dat dan niet, jij bent toch sheriff? :huh:

En, moet ik dan vragen: hoe moet je een enquête maken? :huh:

(sorry van het spel weet ik aardig veel maar van het forum kan ik nog wel wat leren ;))
 
Gewoon een berichtje in dit topic waarin je achter een enquête vraagt is in principe al genoeg.

Als het na een dag of zo nog niet gebeurt is kan je altijd een berichtje sturen naar 1 van de volgende (denk ik toch want ik vind niet meteen een specifieke modlijst van het ei van columbus:(
- Svcinc
- The Simmies
- GreatRene
 

DeletedUser

Maar the simmies heeft nu toch zelf al gezien dat ik een enquête wil? want het staat nu in het topic, nou in ieder geval hierbij: mod, mag hier een enquête komen?
 

DeletedUser

Maar the simmies heeft nu toch zelf al gezien dat ik een enquête wil? want het staat nu in het topic, nou in ieder geval hierbij: mod, mag hier een enquête komen?

Dat kan ik idd ja xD
Ik zal er een opzetten :p
 

DeletedUser

Mag ik dit nu voorstellen op .net? Of moet eerst de enquête afgelopen zijn?

Ps. zit een week tussen dus geen dubbelpost ;)
 

DeletedUser

Mag ik dit nu voorstellen op .net? Of moet eerst de enquête afgelopen zijn?

Ps. zit een week tussen dus geen dubbelpost ;)

Je hoeft niet te wachten totdat de enquête afgelopen is. Zolang je er maar van overtuigd bent dat het op .net een succes wordt. :)
 

DeletedUser

Pff nog een nee stem, maar het probleem is dat ze op .net legaal geld naar elkaar kunnen sturen, dus zei zullen het waarschijnlijk onnodig vinden.
 

DeletedUser8307

Pff nog een nee stem, maar het probleem is dat ze op .net legaal geld naar elkaar kunnen sturen, dus zei zullen het waarschijnlijk onnodig vinden.

Vermeld er dan even bij dat het bij ons niet kan, en misschien op nog andere servers.
 

DeletedUser11730

Ik heb tegen gestemd. Ik ben het er mee eens dat bouwers ondergesneeuwd raken in het spel, maar ik denk niet dat het bieden van geld de oplossing is.
Ik denk dan eerder dat de stad voor een X bedrag ervaringspunten koopt, die naar ratio onder de betrokken bouwers verdeelt wordt (bouwen levert nu geen xp op).

Wanneer krijgt de bouwer zijn geld? Als hij moet wachten totdat het afgesproken level is bereikt kan hij wellicht wachten tot hij een ons weegt. Als hij om welke reden dan ook de stad eerder verlaat dan dat er uitgebouwd is, kan het misschien nog wel een paar weken duren eer er iemand komt die de klus afmaakt. Er moet sowieso en bankgarantie zijn zodat de bouwers zeker weten dat ze hun geld krijgen, ook al is de kas leeg omdat er een fortgevecht is gestart.

Een beginnende stad kan zich dit plan niet veroorloven, omdat er in het begin eenvoudigweg te weinig geld in kas is.

Je motiveert mensen met dit voorstel niet om bouwer te worden, omdat je met een te laag level nergens aan de bak komt. Tegen de tijd dat je het juiste niveau hebt, heb je er weinig meer aan omdat het meeste dan wel is uitgebouwd en dan kun je waarschijnlijk alleen terecht in kleine steden waar geen geld is (zie argument hier boven).

Tot slot vind ik het een principe kwestie dat je een bouwer nooit mag verplichten op eigen kosten uit te laten bouwen, ook al ligt er winst op hem te wachten. Een bouwer die twintig uur je stad aan het uitbouwen is, doet 20 uur geen arbeiden en verdient dan ook niks. Sterker nog, hij loopt meer risico aangevallen te worden, omdat hij aan het bouwen is in zijn bouwkledij en een beetje duelllant herkent dat snel genoeg.

2/5, omdat ik het waardeer dat er geprobeerd word de positie van de bouwer in het spel te verbeteren.
 
Bovenaan