• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Premie op een stad (nee, anders dan je denkt)

Ben je het met eens met dit idee?


  • Totaal aantal stemmers
    40
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Voorstel
Het idee is om een geldbedrag op een stad of gebouw te zetten, degene die dan uitbouwd krijgt het geldbedrag. Oké klinkt zeker nog vaag.

Details
De burgemeester van een stad die bijvoorbeeld zijn geweermaker uitgebouwd wil hebben die kan een geldbedrag op dat gebouw zetten, dan moet hij aangeven welk level hij dat gebouw wil hebben.

Dan kan een bouwer gaan bouwen, dan moet dat van privévermogen zijn, zodat mensen van laag level niet zomaar gaan uitbouwen.

Als meerdere mensen aan dat gebouw meebouwen wordt het geldbedrag verdeelt over die bouwers.

bijvoorbeeld: bouwer 1 heeft 3000 constructiepunten ingebracht en bouwer 2 heeft 7000 constructiepunten ingebracht stel de premie op het gebouw was 10k (om het simpel te houden)

Bouwer 1 krijgt dan 3000 dollar en bouwer 2 krijgt 7000 dollar.

De premie die je op een gebouw zet moet natuurlijk wel meer zijn dan het de bouwer kost anders gaan ze natuurlijk niet bouwen.

Misbruikpreventie
volgens mij niet.

Visuele hulpmiddelen
schermafbeelding2011072q.png
dan komt er een schermpje.
schermafbeelding2011072.png


Samenvatting
Meer eerlijkheid tegenover fortvechters en duelanten, want die verdienen heel veel geld en EP.

Administratie

* Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
* Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
 

DeletedUser

Vraagje komt dat geld dat je op de gebouwen zet dan van de burgemeester of uit de stadskas?
 

DeletedUser

Ik denk uit de stadskas maar je kan natuurlijk ook een knopje maken: privévermogen of stadskas.
 

DeletedUser4891

Samenvatting
Meer eerlijkheid tegenover fortvechters en duelanten, want die verdienen heel veel geld en EP.
Bouwers verdienen hun geld stukken makkelijker dan fortvechters en duelanten vriend. ;)
 

DeletedUser

Aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Een fortvechter doet een fortgevecht en heeft ± 1000 EP en geld. bouwers hebben in 2 uur arbeiden ook zoveel geld, maar lang niet die EP, en ik denk dat op deze manier het bouwer zijn toch leuker wordt.
 

DeletedUser4891

Fortvechters krijgen lang niet altijd 1000 EP per gevecht. Bovendien zijn er niet altijd fortgevechten. Als je echt voor de EP gaat moet je duellant worden. Maar dan heb je nog altijd weinig geld.
 

DeletedUser

Er zijn inderdaad niet altijd fortgevechten en ze krijgen ook niet altijd 1000 EP, maar je moet wel bedenken dat fortgevechten niet het enige is wat ze doen, zij doen natuurlijk ook arbeiden. En over de duelanten, die zie je soms wel 500 EP halen en soms nog 500 geld ook. (oké ik weet het, dit is natuurlijk ook niet altijd) maar wat je wel moet bedenken is dat een duel wel veel minder lang duurt dan arbeiden.
 

DeletedUser

Slecht idee, kan via een telegram of forum ook gebeuren. Bovendien verdienen bouwers genoeg geld ;)
 

DeletedUser

Hoe wil je via een telegram een bouwer belonen met dat hij een gebouw heeft uitgebouwd. Iets slechts op de markt voor veel geld kopen is verboden.
 

DeletedUser4891

Fortvechters doen idd ook arbeiden, maar zoiezo verdienen die niet echt meer dan bouwers. Dat 500 geld is ook redelijk zeldzaam bij duellanten. Maar idd, duellanten krijgen wel veel meer EP, maar ik denk niet dat dit idee dat oplost.
 

DeletedUser

Dit lost inderdaad niet op dat duelanten veel EP krijgen, maar kijk als bouwer is het toch eigenlijk wel de bedoeling dat je bouwt. (het heet niet voorniks bouwer) En het is vaak dat een bouwer bij een stad komt, die hij uitbouwt. En verder bouwt hij nooit uit (hooguit forten).
 

DeletedUser

Dit lost inderdaad niet op dat duelanten veel EP krijgen, maar kijk als bouwer is het toch eigenlijk wel de bedoeling dat je bouwt. (het heet niet voorniks bouwer) En het is vaak dat een bouwer bij een stad komt, die hij uitbouwt. En verder bouwt hij nooit uit (hooguit forten).

Normaal komt daar een 'oplossing' voor; Fortshops :)
 

DeletedUser4891

Ik de tijd dat de motivatie voor bouwen laag is kunnen ze andere jobs doen.
 

DeletedUser

Ik de tijd dat de motivatie voor bouwen laag is kunnen ze andere jobs doen.

Dat is zo, maar wat ik wil zeggen is, de gemiddelde bouwer bouwt ± 1 hooguit 2 steden uit. Voor de rest arbeiden, kijk een fortvechter heeft elke dag, of in ieder geval 3 keer per week een fortgevecht. Met een duelant hetzelfde.

Het is een beetje saai om van lvl 40-120 alleen maar arbeiden te doen. Fortvechters en duelanten blijven dueleren en fortvechten.
 

DeletedUser4891

Dus? Met zo'n premie zijn bouwers waarscheinlijk alleen maar sneller klaar met bouwen, ik heb trouwens 3 steden uitgebouwd. :p
 

DeletedUser

Wat bedoel je met sneller klaar met bouwen?

En ik had het over de gemiddelde bouwer.
 

DeletedUser4891

Dus zo'n premie lost op dat je van lvl 40-120 alleen maar zit te bouwen?
 

DeletedUser

Het lost op dat je niet van lvl 40-120 alleen maar arbeiden doet. (bij mij was men stad uitgebouwd op lvl 40) Het lost juist op dat je je als bouwer ook een bouwer voelt, want een bouwer die geen steden uitbouwd, dat is wel raar eigenlijk.
 
Bovenaan