• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Vraag aan Marco] The West ontwikkelaars

DeletedUser4130

Twee cowboys, die elkaar nog nooit hadden gezien kwamen elkaar tegen. Ze sloten een weddenschap: wie het best de ander kon beschrijven, won een kist met nuggets. De beschrijving moest gebeuren na een kort verblijf van tien minuten in een kamer met onbekende inhoud.

Ze traden de kamer binnen en hun pistolenriemen rammelden. Tot grote verbazing van beide mannen stond er enkel een glas water. De eerste man begon te lachen. "Er staat enkel een halfvol glas water!" Waarop de tweede nors, maar met een lichte glimlach: "Ik heb je! Jij bent een naïeveling, enkel die geloven in zo'n dingen." Hij verbaasde zijn gezelschap: "Ik kan jou vertellen dat je een cynist bent en bovendien ongelijk hebt, ik ben geen naïeveling maar een optimist." Wie gaf de juiste beschrijving en heeft recht op de kist ?


Ik hoorde reeds verschillende geruchten over het team dat momenteel The West ontwikkeld. (slechts 1 dev met enkele grafisch artiesten, een flink groot team, …) Ik heb twee concrete vragen:

1. Kan je ons vertellen wie er allemaal aan thé West werkt momenteel, of hoe groot het team is. Dit helpt ons om in te schatten of een nieuw idee wel realistisch is, zodat het Ei van Columbus niet bij voorbaat gereduceerd wordt tot zand naar de woestijn dragen. (geheel in het wilde westen thema)

2. Verder vroeg ik me af of je kan polsen of iets als The West United mogelijk is ? (voor de mensen die het niet kennen -> een fase waarin alle spelers de mogelijkheid krijgen om feedback te geven over het spel en aan de hand daarvan kan het spel aangepast worden - voor beide partijen een winstgevende situatie) Als ze nog serieus verder willen met The West lijkt me dit een heel efficiëntie optie. (zeker als je bekijkt dat er vaak de kritiek komt dat updates telkens te grafisch zijn en dat er te weinig gebeurt met gebruikersfeedback)

Bedankt voor uw moeite en reactie,
Tyrus
 

DeletedUser385

op dat punt van marco:

als je een nederlands idee geweldig vind kan je het ook op engelse en duitse fora gooien, zodat die er ook over gaan praten ;)
 

DeletedUser

2 grafische artiesten :D
Mooi verwoord :p

Nou, als 2 mensen de kaart van The West zo kunnen veranderen zoals het nu is, dan zijn het wel artiesten. Ik heb er verder geen verstand van hoor.

Alhoewel, de map die er in 2009 was was wel groter dan de nieuwe viel me op, ik snap dat niet.
 

DeletedUser15117

Niets, maar waarschijnlijk iets als inno weer een rondje wereldjes sluiten doet.
 

DeletedUser4130

Bedankt voor de snelle en volledige reactie :)

Volgend op uw antwoord borrelden nog enkele andere vragen op:

Het probleem met ideeën is dat de ontwikkelaars zelf een idee hebben van wat ze willen met The West, afhankelijk van vele factoren (inkomen, stabiliteit, marketing etc. etc.). Hoe groter het idee is dat je voorstelt, hoe groter de kans dat het er nooit komt, want dat zijn grote veranderingen.
Het is logisch dat er een heleboel factoren meespelen bij de devs. Het zou zelfs goed kunnen dat deze tamelijk verschillen van die van spelers. Ik vermoed dat jij als communitymanager het dichtst staat bij de ontwikkelaars. Is het mogelijk zo goed mogelijk te schetsen waar ze naartoe willen, wat hun criteria zijn om te beslissen of een idee waardevol is of niet ? Dit kan al een (deel van) het gat tussen spelers en devs dichten.

Toch luisteren ze wel naar spelers, vooral als er massaal over een idee of verandering wordt gesproken. Ik denk dat de beste tactiek voor verandering zal zijn dat je het Duitse en Engelse forum in de gaten houd en als je een idee ziet dat goed is omdat ook in de Nederlandse versie voor te houden.

Uiteraard ben je welkom om zelf ideeën voort te brengen, maar zonder massale support zal het moeilijk worden om het idee door te brengen bij The West. Ongetwijfeld frustrerend, maar voor te stellen.
Wat is de meest realistische weg voor goede ideeën, maw op welke plaatsen worden ideeën daadwerkelijk opgepikt door de devs ?
 

DeletedUser905

De eerste vraag kan ik geen antwoord op geven, daar kan alleen Marco antwoord op geven, als hij t al weet.

De tweede vraag kan ik wel antwoord op geven :)
Ideeën worden het snelst opgepikt op het Beta forum (klik). Maar ook op .NET en .DE worden deze redelijk snel opgepikt.
Toch denk ik dat je ideeën beter eerst hier voor kunt stellen, in de NL community. Dan kun je samen met andere spelers ideeën bundelen en kleine aanpassingen maken om het daarna voor te stellen op die andere fora.
 

Deleted User - 308552

Toch denk ik dat je ideeën beter eerst hier voor kunt stellen, in de NL community. Dan kun je samen met andere spelers ideeën bundelen en kleine aanpassingen maken om het daarna voor te stellen op die andere fora.

Inderdaad, als een idee hier er al niet doorheen komt is de kans dat het er op .net, .de of op het betaforum wel doorheen komt nihil. Het feit dat je het hier in je eigen taal (als het goed is) kan posten en het met behulp van de andere spelers kan verbeteren is een bijkomend pluspunt :)
 

Deleted User - 308552

Twee cowboys, die elkaar nog nooit hadden gezien kwamen elkaar tegen. Ze sloten een weddenschap: wie het best de ander kon beschrijven, won een kist met nuggets. De beschrijving moest gebeuren na een kort verblijf van tien minuten in een kamer met onbekende inhoud.

Ze traden de kamer binnen en hun pistolenriemen rammelden. Tot grote verbazing van beide mannen stond er enkel een glas water. De eerste man begon te lachen. "Er staat enkel een halfvol glas water!" Waarop de tweede nors, maar met een lichte glimlach: "Ik heb je! Jij bent een naïeveling, enkel die geloven in zo'n dingen." Hij verbaasde zijn gezelschap: "Ik kan jou vertellen dat je een cynist bent en bovendien ongelijk hebt, ik ben geen naïeveling maar een optimist." Wie gaf de juiste beschrijving en heeft recht op de kist ?

Die kist :p

Maareh... we gaan offtopic ;) (al ben ik nog erg benieuwd naar het antwoord :p)
 

DeletedUser4130

Dat ligt er maar aan hoe je Marco's woorden interpreteert, dus dat kan ieder een beetje voor zich bepalen :) Persoonlijk vrees ik dat de cynist over een net iets accuratere glazen bol beschikt. Maar gezien die stijl me niet zo ligt, knijp ik een oogje dicht zodat de optimist er met de kist vandoor kan :cool:

Mijn persoonlijke visie is dat -los van het feit dat browsergames fors achteruitgaan qua populariteit- er veel te scoren valt met meer betrokkenheid. Devs kunnen uiteraard niet alles, zeker een team op een spel dat niet in (actuele) ontwikkeling is. Spelers brengen al snel meer begrip op als ze de situatie snappen, eerlijke en up-to-date communicatie krijgen. Naar mijn indruk is er ook een behoorlijk verschil tussen wat er ontwikkeld wordt, en wat algemeen gevraagd wordt. Meer inspraak (niet meer beslissingsrecht, gewoon meer inspraak en dialoog - al zijn het maar devs die zich verduidelijken) zou op applaus onthaald worden. De devblog die er al is biedt geweldige mogelijkheden, maar wordt nu niet echt frequent gebruikt.

Dat is, mijn inziens, een mogelijkheid om de huidige ontwikkelmogelijkheden ten volle te benutten en meer tevredenheid te creëren. Verder kan een actieve community veel doen. Dat is ook de kracht van The West, het heeft een andere methode (en een stuk doelpubliek) dan een spel als TribalWars. Spelers blijven veel langer, en de echte oude rotten blijven allemaal voor het onderling contact. Vandaar mijn pleiten voor een actieve community.

Ik nodig Marco ook uit om zijn visie te geven als hij wil, evenals elke andere speler of mod. (eventueel in een aangepast topic, als het nodig wordt geacht)
Vergeet ook vooral de eigenlijke vragen aan Marco niet, nu ze wat naar boven zijn geschoven.
 

DeletedUser4130

Jammer genoeg is inmiddels al wel pijnlijk duidelijk wie er recht heeft op de kist. Ik vind het wel jammer, want het is een uniek spelletjes binnen het genre van de browsergames.

Concreet gaat het vooral over de nieuwe Independence Day setjes, die voor menig speler (PA gebruiker of niet) meer dan een brug te ver zijn. Spelersfeedback lijkt me best eensgezind wat dat betreft. Mijn vraag is dus: is hier nog wat aan te doen ?
 

DeletedUser4007

een brug te ver?

ow dan weet jij hoe je aan dat setje moet komen?:huh:
 
Bovenaan