• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Virus The West

Ik zeg waarschijnlijk, ik weet het ook niet precies :p Of het virus er nog is of dat het wat heeft gedaan en daarna is verwijderd weet ik ook niet.
 

DeletedUser

Ik kan het nogsteeds niet doen,

Iemand Tips?

Is het alleen met AVG?

Wij hebben op alles thuis AVG, het duurste pakket 2011
 
Probeer eens wat ik hieronder heb gezegd:

Het ligt aan een corrupte dns, die kan je flushen. Probeer eens ctrl+ f5 te drukken waar het probleem zich voordoet, daarna commandpromt te openen (cmd.exe in C:\windows\system32, of cmd in het vakje uitvoeren intikken) en dan dit daar te tikken, zonder de aanhalingstelens uiteraard: " ipconfig /flushdns". En dan ff zeggen of het werkt :p

Het is trouwens waarschijnlijk geen false positive, maar een echt virus.
 

DeletedUser

Ik heb een betaalde anti-virus pakket en heb geen problemen ondervonden van errors, warnings en dergelijke
 

DeletedUser

Ik heb een betaalde anti-virus pakket en heb geen problemen ondervonden van errors, warnings en dergelijke

jij hebt mss geen AVG btw online shield bij AVG 9 staat hier

onlineshield.jpg
 

DeletedUser

@Leones:

Ctrl +F5 Werkte!! Bedankt.
Wel Jammer dat ik dit nu telkens moet doen.
 

DeletedUser12409

Het ligt aan een corrupte dns, die kan je flushen. Probeer eens ctrl+ f5 te drukken waar het probleem zich voordoet, daarna commandpromt te openen (cmd.exe in C:\windows\system32, of cmd in het vakje uitvoeren intikken) en dan dit daar te tikken, zonder de aanhalingstelens uiteraard: " ipconfig /flushdns". En dan ff zeggen of het werkt :p

Het is trouwens waarschijnlijk geen false positive, maar een echt virus.

Je bent toch zeker dat dat geen kwaad kan voor de computer? Anders krijg ik m'n boze vader op mijn dak. :)
 

DeletedUser

Virus Scanner!

Ik weet wat jullie moeten doen met dit probleem,,,,,,,,,
Op mijn laptop heb ik dat probleem op mijn computer nietm,
Download avast! die virus scanner kan hem wel aan!
 

DeletedUser8307

Ik weet wat jullie moeten doen met dit probleem,,,,,,,,,
Op mijn laptop heb ik dat probleem op mijn computer nietm,
Download avast! die virus scanner kan hem wel aan!

Euh, wat bedoel je? Ik begrijp er namelijk niet zó veel van ;)
 
Je bent toch zeker dat dat geen kwaad kan voor de computer? Anders krijg ik m'n boze vader op mijn dak. :)

Het zal de computer niet schaden.

Eventjes wat meer info en mogelijke oplossingen voor het probleem, vertaald vanuit het Engels voor het gemak. Let er wel op dat dit gewoon aan iemand gericht is :)

Het lijkt erop dat je computer geïnfecteerd is met het Google DNS virus. Dit betekent dat de bij het spel inbegrepen Google Analytics script "vergiftigd" is door een virus, wat ervoor kan zorgen dat het laden van het spel stopt.

Hoewel er geen virussen zijn die specifiek The West als doelwit hebben, is het bovenstaande script geleverd door Google en daardoor geschikt als massa doelwit. Een "DNS poisoner" wil dat je een door hackers veranderde versie van het bestand downloadt. Het spel kan doorgaans veranderingen hieraan detecteren en het script voor je onbereikbaar maken. Dit wordt gedaan door je door te sturen naar een versie van de pagina die eindigt met "?noga=1".

Om dit probleem permanent te verhelpen kan je een up to date virus scanner installeren. We raden een programma als Avast aan om constant je pc in de gaten te houden, en we raden aan een tweede "on demand" scanner te downloaden die beter vervelende software kan detecteren en verwijderen. Real time anti virus bescherming is essentieel, maar gaat ook ten koste van computergeheugen. Als het virus eenmaal is verwijderd zou je geen last meer moeten hebben van dit probleem.

Opmerking: Dit virus kan websites blokkeren. Hierdoor kan het het Google Analytics script blokkeren, maar het kan ook de downloadsites van anti virus software blokkeren. Voor meer info klik je hier.
 
Laatst bewerkt:
Download je pc dat gevaarlijke bestand automatisch? Of krijg je een melding? En ´werkt´ het ook op linux? Als je geen foutmelding krijgt, is er dan ook niks aan de hand?

Vragen vragen vragen, ik kom er maar niet uit.
 
Je pc zou dat automatisch kunnen downloaden. Ik denk niet dat het ook op Linux werkt, en als je geen foutmelding krijgt is er hoogstwaarschijnlijk niks aan het handje.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser6982

Nee, dan voer je gewoon de verkeerde gegevens in.

nee ik voerde goede gegevens in.
op me mobiel kon ik wel inloggen.
toen ik mijn wachtwoord wijzigde kwam hij ook weer met de error.
maar nu doet hij het gelukkig weer:D
alleen jammer dat AVG me nog steeds niet meer dan een zwart scherm toestaat:p
dus toch online shield maar eens uitzetten..
 
hmm volgens mij is het wel degelijk een virus.
Nadat ik thewest had geopend en avg kwam met die melding, ben ik me pc gaan scannen en vond dus ook dat dowloader.agent virus op me pc.
Toen ik daarna op internet ging zoeken wat voor virus het was, zeiden ze dat het gegevens van je computer doorstuurd naar anderen:hmf:
 

DeletedUser1709

Vraag me alleen wel af waarom alleen the west vatbaar is voor dit virus, en andere browserspellen als Tribal Wars, Travian, en Grepolis daar helemaal geen last van hebben. Sterker nog, helemaal geen enkele site of wat dan ook word door dit virus beinvloed, alleen the West, en dat vind ik nogal toevallig.
 

DeletedUser

Vraag me alleen wel af waarom alleen the west vatbaar is voor dit virus, en andere browserspellen als Tribal Wars, Travian, en Grepolis daar helemaal geen last van hebben. Sterker nog, helemaal geen enkele site of wat dan ook word door dit virus beinvloed, alleen the West, en dat vind ik nogal toevallig.

the west gebruikt javascript die andere niet :p
 
Bovenaan