• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Virus The West

Ik heb lekker linux... :)
Maar: ik vind het maf dat, wanneer een virusscanner zegt ´Heih daar! Virus! Hierrrr... Virus gedeactiveerd. Missie volbracht. Keert terug naar de basis´, dat mensen dat vervolgens gaan roepen: ´schakel die virusscanner uit en probeer het nog eens´.

Stel nou, hè, ik weet niet, maar stel nou dat er werkelijk een virus zit. Dan moet je toch niet gaan proberen om dat wat daartegen helpt uit te schakelen? Kijk ik heb de problemen niet en ik weet haast niks van computertechnologie enzo. Maar ik vind het raar klinken... leg eens uit. ;)
 
Als alleen AVG zegt dat er een virus zit, en de rest van de virusscanners niet, dan kan je er redelijkerwijs van uitgaan dat het een foutieve melding betreft.
 

DeletedUser4757

IK heb nu hetzelfde probleem:(
vanmorgen deed hij et nog wel maar nu heb ik hem geupdate en laadt ie niets meer.
als iemand toevallig over de oplossing struikelt wijs mij die plek dan even aan...
 

DeletedUser

Ik heb het nog steeds en ik moet nog het een en ander plannen...

ik ben ervanaf geraakt op de beta door de geschiedenis+coockies te verwijderen maar dat lukt niet echt op de nl werelden

sorry voor de dubbel post maar ik heb de oplossing die het minst schadelijk is voor je pc
gewoon even de online shield afzetten alle coockies en caches van the west verwijderen je aanmelden op the west op de werelden waar jij speeld en dan virusscanner terug opzetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12409

En wat bedoel je dan precies? Die "Rootkit-scan"?

EDIT: zie het :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

vergeet de cache te verwijderen en de coockies van elke wereld appart

@svcinc: ik heb een nieuwe post gepost omdat een edit niet telt als een nieuwe op de hoofdpagina en dan kunnen sommige mensen de oplossing niet zien



dus de fout zit in de coockies ergens iemand zin om ze te zoeken?
 

DeletedUser12409

De cookies en caches verwijderen is gewoon ctrl+shift+delete, dacht ik?
 

DeletedUser

AVG heeft wel vaker last van zogenaamde "false positives", is ook de reden dat ik ben overgestapt op een andere virusscanner.
 

DeletedUser6982

"inloggegevens zijn foutief"

zowel op mozilla, microsoft en chrome

heeft dit ook met het virus te maken?
 

DeletedUser

"inloggegevens zijn foutief"

zowel op mozilla, microsoft en chrome

heeft dit ook met het virus te maken?

als je paswoord niet meer weet is dit de pagina he ;) http://www.the-west.nl//?page=change_password

btw op de homepage staat het wel aangeduid daar staat wachtwoord wijzigen in plaats van wachtwoord vergeten maar dat is hetzelfde zeker

btw voor alles te wissen bij firefox extra->opties->privacy->uw recente geschiedenis wissen of zoals je al zij crl shift delete komt op hetzelfde uit normaal
 

DeletedUser8307

Hij zal het wel nog weten lijkt me. Als je vaak inlogt op The-West, vergeet je dat niet zo snel. Hij is ook niet zo'n onbekende.
 

DeletedUser

Hij zal het wel nog weten lijkt me. Als je vaak inlogt op The-West, vergeet je dat niet zo snel. Hij is ook niet zo'n onbekende.

maar normaal kom je toch niet op de hoofdpagina aangezien de meeste op altijd aangemeld blijven staan
 

DeletedUser

Kan iemand mij duidelijk maken wat ik precies kan doen, ik kan het spel niet spelen, en ben al 2k lichter heb ik gezien :(
 

DeletedUser

Kan iemand mij duidelijk maken wat ik precies kan doen, ik kan het spel niet spelen, en ben al 2k lichter heb ik gezien :(

  1. caches +cookies verwijderen
  2. online shield deactiveren
  3. aanmelden op de werelden die je speeld voor nieuwe caches en coockies te maken (gebeurt automatisch bij aanmelden
  4. online shield terug activeren
 
Het ligt aan een corrupte dns, die kan je flushen. Probeer eens ctrl+ f5 te drukken waar het probleem zich voordoet, daarna commandpromt te openen (cmd.exe in C:\windows\system32, of cmd in het vakje uitvoeren intikken) en dan dit daar te tikken, zonder de aanhalingstelens uiteraard: " ipconfig /flushdns". En dan ff zeggen of het werkt :p

Het is trouwens waarschijnlijk geen false positive, maar een echt virus.
 

DeletedUser

  1. caches +cookies verwijderen
  2. online shield deactiveren
  3. aanmelden op de werelden die je speeld voor nieuwe caches en coockies te maken (gebeurt automatisch bij aanmelden
  4. online shield terug activeren

Online Shield?
 
Bovenaan