• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verslaan op duels.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

hoe komt het dat ik als LVL 19 met sterkere wapens het verlies van een LVL 14? ik heb 11 in hakken, 9 reflex, en word nog afgemaakt door lvl 14 mensen :S

zelfs is mijn klasse soldaat, en die van hem arbeider, dan verlies ik het, of win ik net met 1 verschil ofzo...

begin het een beetje raar te vinden... dueleren is niet veel lol aan als het volslagen random is. dan kan je beter lvl 23 aanvallen, en hopen dat je wint.
 

DeletedUser

zo, wat een antwoord!

nee, ik snap idd niet dat ik met betere stats, betere wapens, enz enz, het gewoon niet kan winnen van iemand 5 levels lager dan mij

btw, lvl 19 met betere wapens is dan mijne beat ik wel weer met 30 levenspunten verschil.

dit gebeurt dus consequent!
 

DeletedUser123

als jij uitwijkt naar een bepaalde plek kan hij je op de overige plekken nog raken snap je? dus je moet je uitwijken zo zetten dat je naar de goeie kant uitwijkt.

hij wijkt ook uit dus je raakt hem of niet raak je um niet dan moet je de andere kant van hem raken en dat is dan wel meestal raak snap je dit ook?

(linkerkolom van je scherm staat duel tussen daar kun je dit allemaal kiezen)
 

DeletedUser

inderdaad je uitwijk en richt taktieken spelen een grote rol ook speelt motivatie een belangrijke rol;)

en ofcourse is geluk ook een bepalende factor want ookal wijk je bijvoorbeeld goed uit kan je toch geraakt worden:p

zie het als een penalty ookal duikt de keeper de goede hoek in het kan alsnog een goal worden aangezien hij te hoog of te laag of zelfs niet ver genoeg duikt.
 

DeletedUser

Zomaar een ideetje (dat ik wel eens op .de zal gooien) Maar zou het niet beter zijn om een "wegloopfunctie" in te bouwen ?
Eigenlijk zou op de duur elke arbeider als loslopend wild aangevallen kunnen worden .:(
Dueleren moet ook leuk blijven voor beide partijen, en arbeiders (en mss andere klassen ook) hebben er niet veel behoefte aan .
 

DeletedUser123

Zomaar een ideetje (dat ik wel eens op .de zal gooien) Maar zou het niet beter zijn om een "wegloopfunctie" in te bouwen ?
Eigenlijk zou op de duur elke arbeider als loslopend wild aangevallen kunnen worden .:(
Dueleren moet ook leuk blijven voor beide partijen, en arbeiders (en mss andere klassen ook) hebben er niet veel behoefte aan .

nou das niet waar ik knal bijv de ene na de andere neer vooral uit wraak omdat mensen in mn dorp aangevallen worden marja dan nog het systeem van de duels dat er nu is is goed.
 
http://www.the-west.nl/help.php?article=duell_procedure

Trefkans

De trefkans wordt door de vaardigheid mikken bepaald.


Ofwel de trefwaarde van de aanvaller of de trefwaarde van de verdediger wordt verlaagd. Door de vaardigheid tactiek gebruikt de verdediger het thuisvoordeel. Hij kiest de betere positie voor het duel en gebruikt zijn kennis over de stad. Door de vaardigheid imago intimideert de uitdager de verdediger. Als de tactiekwaarde van de verdediger hoger is dan de imagowaarde van de uitdager dan wordt de trefwaarde van de uitdager verlaagd. Omgekeerd zakt de trefwaarde van de verdediger als de tactiekwaarde hoger is. Des te hoger het verschil tussen beide waarden, des te sterker zinkt de trefwaarde.

Daarbij krijgt iedere speler een bonus van vijf op zijn trefferwaarde. Een speler met de duel premium bonus krijgt een verdere bonus van vijf punten, dus in totaal plus tien punten.


Uitwijkwaarde

De uitwijkwaarde wordt door de vaardigheid uitwijken bepaald.

Daarbij krijgt iedere speler een bonus van vijf op zijn uitwijkwaarde. Een speler met de duel premium bonus krijgt verdere vijf punten erbij, dus in totaal tien.


Duelverloop
In ieder duel schiet of slaat zowel de uitdager alsook de verdediger acht keer. Iedereen heeft dus acht kansen de andere te raken en schade te veroorzaken. De uitdager begint met de eerste schiet- of slagpoging. Er bestaan vuur- en slagwapens. Het volgende voorbeeld zal het model met vuurwapens uitleggen.

Bij één keer schieten wordt de trefwaarde van de schietende met de uitwijkwaarde van het doel vergeleken. Er wordt een toevallig getal tussen 1 en de trefwaarde met een toevallig getal tussen 1 en de uitwijkwaarde vergeleken. Als de trefwaarde hoger is dan raakt de schietende. Als de uitwijkwaarde hoger is dan raakt hij niet. Dan schiet de andere speler.


Schade

Schade ontstaat als een speler de andere speler raakt, dus zijn trefwaarde hoger is dan de uitwijkwaarde. De hoogte van de schade is afhankelijk van het wapen van de speler die geraakt heeft. Ieder wapen heeft een minimale en een maximale schade waarde. Er wordt toevallig een getal tussen deze waarden gekozen, en deze wordt dan de andere speler toegevoegd.


Er zijn twee verschillende soorten duelwapens: Slagwapens en vuurwapens. De schade door slagwapens wordt verbeterd door de vaardigheid slagkracht en door de waarde van taaiheid bij de getroffen speler verlaagd. Bij vuurwapens wordt de schade verbeterd door de vaardigheid schieten en bij de verdediger verlaagd door de vaardigheid reflex. Een speler met een hogere slagkracht kan dus beter slagwapens gebruiken. Een speler met een hoge waarde voor schieten uiteraard beter vuurwapens.


Trefferzones

Door trefferzones kan je de schade verder beïvloeden. Je kan voor jezelf je dueltactiek kiezen. Dit gebeurt via de menupunt 'Duel'.

Hier kan je vastleggen op welk lichaamsdeel je schiet. Afhankelijk waar je raakt veroorzaak je een verschillende schade. Als je de schouders raakt wordt de schade om 15% verhoogd, als je het hoofd raakt wordt de schaden om 50% verhoogd. Als je de armen raakt veranderd zich de schade niet.

Je kan ook kiezen in welke richting je probeert uit te wijken. Als je met het lichaamdeel waarop de tegenstander schiet uitwijkt dan verhoogd zich de waarde voor de vaardigheid 'Uitwijken'.


Je kan wegduiken en zo je hoofd en beide schouders beschermen.
Je kan links uitwijken en zo je rechter arm, je rechter schouder en je hoofd beschermen.
Je kan naar rechts uitwijken en zo je linker arm, je linker schouder en je hoofd beschermen.
Je kan ook mikken waardoor je in de volgende schietronde de dubbele trefferwaarde krijgt.
Een duel duurt acht rondes. De instellingen voor de eerst ronde gelden ook voor de vijfde ronde. De tweede ook voor de zesde, de derde voor de zevende en de vierde voor de achtste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan