• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Veldslagen (2)

  • Topicstarter Deleted User - 308552
  • Startdatum

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 38 77,6%
  • Nee

    Stemmen: 11 22,4%

  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 308552

Ik heb hier een nieuw topic voor gemaakt, zodat het er in het vorige topic over veldslagen nog steeds over het idee van aliebaba gaat...

Voorstel
Elke twee weken een veldslag tussen de United States of America en de Confederate States of America, waar alle spelers van de spelwereld aan mee kunnen doen.

Details
Twee weken voor de veldslag word het slagveld bekend gemaakt, daar kan je je aanmelden voor de veldslag. Als één partij groter is dan de andere, zal de kans op het vinden van een item voor de kleinere partij groter worden. Door de spelers kan een generaal worden gekozen van de eigen partij, de persoon (/personen) met de meeste stemmen wordt (/worden) generaal.
De veldslag vindt 's avonds plaats op het moment dat er meestal de meeste spelers online zijn (kunnen de mods aangeven wanneer dat is?). Een veldslag duurt langer dan een fortgevecht (60 à 70 rondes), omdat er meer spelers meedoen en er een grotere map (ongeveer 30 x 50 vakjes) is. Het rondesysteem van de fortgevechten wordt gehandhaafd. Als er nog spelers leven als het gevecht is afgelopen, is de veldslag onbeslist.
Na het gevecht krijgen alle spelers ervaringspunten zoals bij een fortgevecht, maar de overlevenden krijgen een extra bonus in dollars (ongeveer 75% van de toegebrachte schade). Ook is er een bepaalde kans op het vinden van een item, zoals al eerder gezegd is.
Tijdens een veldslag kunnen GEEN fortgevechten gehouden worden.

Misbruikpreventie
Steden of bondgenootschappen zouden massaal aan één kant kunnen gaan staan, maar daar is de gelukswaarde voor, je hebt immers liever een item dan dat je met gemak wint en weinig xp en geld krijgt (lijkt me ).

Visuele hulpmiddelen
Wordt aan gewerkt.

Samenvatting

Veldslagen zijn een leuke afwisseling in het spel, waar iedereen aan mee kan doen en mooie items kan vinden.

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser385

meestal is die tijd rond 20:00

hoe wil je alle spelers over alle werelden dlaten meedoen?

want alel ewerelden moeten gescheiden blijven, dat is het idee
 

DeletedUser

Is best wel een leuk idee, maar ik zou het niet elke 2 weken doen! Ik dacht eerder aan 1x per maand/ 1x per 2 maand
 

Deleted User - 308552

Dat is voor veel mensen wel heel af en toe, ik speel zelf nog maar een paar maanden The West (op W3 volgens mij ongeveer 6 maanden), dan is 1 veldslag per maand wel erg weinig...
 

DeletedUser

Voor je vraag te beantwoorden. Je mag aannemen dat er 's avonds (vaak rond 20:00 - 21:00) de meeste spelers online zijn ;)
 

DeletedUser4892

Erg goed idee, zou er zeker moeten komen. Wel moet dit dan voor elke wereld apart omdat er mensen zijn die op elke wereld een account hebben. Ik ben voor 5/5
 

Deleted User - 308552

Voor je vraag te beantwoorden. Je mag aannemen dat er 's avonds (vaak rond 20:00 - 21:00) de meeste spelers online zijn ;)

Bedankt voor het antwoord, ik zat zelf te denken tussen 19:00 en 21:00, dus dat klopt wel ongeveer ;)

Erg goed idee, zou er zeker moeten komen. Wel moet dit dan voor elke wereld apart omdat er mensen zijn die op elke wereld een account hebben. Ik ben voor 5/5

Het idee was inderdaad per wereld, anders zou het niet te doen zijn.
 

DeletedUser

Erg goed idd 5/5.

Welke vaardigheden heb je dan nodig?
Hoe zwaar telt welke vaardigheid?
 

Deleted User - 308552

Erg goed idd 5/5.

Welke vaardigheden heb je dan nodig?
Hoe zwaar telt welke vaardigheid?

De fortvaardigheden worden hier ook voor gebruikt in dezelfde verhouding als bij fortgevechten.
Dus:

Stamina/Verschuilen voor schieten en ontwijken
Leiderschap voor ontwijken
Mikken voor schieten
Uitwijken voor ontwijken

Wat er dus bij moet is een aanvaller en een verdediger (dat zou dan om en om moeten gebeuren (Noord-Zuid-Noord-Zuid, etc.), of de winnende partij zou bij het volgende gevecht de aanvaller moeten zijn)
 

DeletedUser

Als je plaatsen maakt om steden uit tedagen 1 sad tegen 1 stad en dus meerdere in de maand heb.
dan 5/5
 

DeletedUser

Leuk idee.
Maar wat voor kaart ga je maken?
Ik stel voor een volledige blanco kaart met misschien een toren in het midden waar je bonussen op krijgt en voor de rest een 4tal muurtjes (enkel om achter te schuilen).
 

DeletedUser12132

:up: Erg leuk idee 100000000000000000000000000000000000/5! Mag zeker komen. Leuke toevoeging aan het spel :up:!
 

DeletedUser12477

Ik vind het een goed idee! 5/5! gek dat het gemiddelde 3/5 is! Er zitten vast een paar grappenmakers bij die geen reden willen geven waarom ze het een slecht idee vinden...
 

DeletedUser

Voor. Zoiets had ik trouwens al wel is bedacht alleen dan met een geheel nieuwe wereld. Dit is inderdaad beter. Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ik zal ff een plaatje maken hoe de kaart voor een veldslag het beste is.

Edit:

Misschien moet de map iets groter maar dit lijkt mij wel goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan