• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The west Duel Stats

DeletedUser6801

Dag forumgangers,

Ik maak geregeld gebruik van West Fort Stats. Super handig als je snel wilt weten welke fortgevechten je hebt gedaan, hartstikke leuk als je de ranglijst van fortgevechten wilt bijhouden.
Dit is natuurlijk ongetwijfeld populair geworden, omdat er ingame geen fortranglijst is.

Mij lijkt het leuk als er ook zo'n soort site zou komen, maar dan voor duels. De bedoeling is dan dat je je duelrapport kunt uploaden naar die site en dat de site dan een aantal dingen opslaat: De schade aangericht, de spelers die duelleren, degene die wint/verliest, aantal treffers/ontweken schoten, gemiddelde schade per schot per speler etc.
Het is dan de bedoeling dat zo veel mogelijk spelers hun duelrapporten uploaden en dat er, net zoals bij west fort stats, een duelranglijst ontstaat.

Het voordeel ten opzichte van de duelranglijst ingame, is dat je bij deze ranglijst kunt ordenen hoe jij dat wil. Dus bijvoorbeeld op 'hoogste schade'. Dan staat de speler die het meeste schade heeft uitgedeeld in totaal bovenaan. Of op 'meeste treffers', 'meeste uitgeweken schoten' enz.

Nadeel is natuurlijk dat iedereen dan al zijn duelrapporten zou moeten uploaden. Dat is heel wat werk. Belangrijk is dat het makkelijk moet gaan, dus het liefst zoals nu met westforts. Daar is een scripje voor gemaakt, en een frotgevecht uploaden gaat automatisch.

Belangrijk:
Het is niet de bedoeling dat deze site kan worden gebruikt om te zien wie van wie een duel heeft gewonnen of dat de duelrapporten van anderen te zien zijn. Dit zorgt ervoor dat de jouw duelvaardigheden niet gemakkelijk door anderen te achterhalen zijn.


Nu is mijn vraag:
Wat vinden jullie van dit idee?

Vind je dit goed en heb je verstand van sites maken, is dit haalbaar?

Antwoord je op beide vragen 'ja': Ik zelf heb niet veel ervaring met sites maken. Ik zou nooit van mijn leven zo'n site kunnen maken, maar ik wil het graag leren en deze site maken, lijkt mij geweldig. Kortom, zijn er mensen die dit willen/kunnen maken in samenwerking met mij?

Groetjes,
Gangsta
 

DeletedUser8307

Een goed idee? Het is niet zo noodzakelijk, maar het is natuurlijk handig. Waarom zou je ertegen kunnen zijn? Ikzelf heb wel geen verstand van het maken van een website.
 

DeletedUser5512

Fortgevecht verslagen sowieso te zien zijn door anderen. Duels zijn privé. Verder doen er bij fortgevechten 100 mensen mee waarvan er maar 1 het rapport hoeft in te zenden, bij duels zou dan 1 van de 2 dit moeten inzenden met als gevolg dat lang niet alle duels op die site zullen komen, waardoor het beeld wat er ontstaat ook niet hoeft te kloppen.
 

DeletedUser13404

Daar heb je een punt :)
Maar het blijft wel een leuk iniatief ;)
 

DeletedUser6801

Fortgevecht verslagen sowieso te zien zijn door anderen. Duels zijn privé. Verder doen er bij fortgevechten 100 mensen mee waarvan er maar 1 het rapport hoeft in te zenden, bij duels zou dan 1 van de 2 dit moeten inzenden met als gevolg dat lang niet alle duels op die site zullen komen, waardoor het beeld wat er ontstaat ook niet hoeft te kloppen.

Daar heb je zeker gelijk in en dat besef ik me ook goed.
Echter is het wel zo dat degenen die deze site daadwerkelijk willen gaan gebruiken en dus al hun rapporten uploaden, over de juiste informatie beschikken.
Mensen die niets uploaden zullen de site immers ook niet gebruiken.
 

DeletedUser

ik zal je eens wat vertellen;)
ik heb hier ook aan gedacht en zelfs al een een begin gemaakt met een import-script
 

DeletedUser10466

Westforts is er volgens mij omdat je niet goed kan zien wie goed en slecht is op de ranglijst, terwijl je dat bij duels heel goed kan zien:), daarom denk ik ook dat dit er niet van zal komen.
 

DeletedUser

ik zal je eens wat vertellen;)
ik heb hier ook aan gedacht en zelfs al een een begin gemaakt met een import-script

Geweldig! Ik zou graag mee helpen ;)

Daar heb je zeker gelijk in en dat besef ik me ook goed.
Echter is het wel zo dat degenen die deze site daadwerkelijk willen gaan gebruiken en dus al hun rapporten uploaden, over de juiste informatie beschikken.
Mensen die niets uploaden zullen de site immers ook niet gebruiken.
er zullen echter zeker en vast mensen zijn die hun verloren duels niet uploaden en hun gewonnen wel, wat een erg verkeerd beeld kan geven :/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

en een ander probleem is dat mensen specifiek zwakke mensen gaan opzoeken en die dan dueleren, niet echt fijn dan
 

DeletedUser6801

er zullen echter zeker en vast mensen zijn die hun verloren duels niet uploaden en hun gewonnen wel, wat een erg verkeerd beeld kan geven :/

In dat geval kan de winnende speler het duel uploaden.

Daarnaast is het bij ranglijsten als 'meeste treffers/missers", "meeste schade totaal" enz. zo dat je er, ook als je verliest, belang bij hebt dat het duel wordt upgeload.


en een ander probleem is dat mensen specifiek zwakke mensen gaan opzoeken en die dan dueleren, niet echt fijn dan

De ingame ranglijst voor duels zal ongetwijfeld de belangrijkste blijven. Dit is enkel voor de leuk, om wat extra dingen te zien over duels op een bepaalde wereld. Ik als duellant zou als er zo'n site zou zijn, nog steeds proberen op de ingame ranglijst bovenaan te komen te staan. daarvoor val je geen zwakke spelers aan, want doorgaans krijg je daar minder duelep voor.
 

DeletedUser5512

misschien zou het een idee zijn voor de devs om bij statistieken ook bij te houden hoeveel raken en missers je maakt in duels (maar kan ook in fortgevechten)
 

DeletedUser

In dat geval kan de winnende speler het duel uploaden.

Daarnaast is het bij ranglijsten als 'meeste treffers/missers", "meeste schade totaal" enz. zo dat je er, ook als je verliest, belang bij hebt dat het duel wordt upgeload.
Als die winnaar geen interesse heeft in de duel-stat-site, zal hij het wrs niet uploaden.

En ja, maar er zouden ook rankings zijn als "best win-loss ratio" (weet niet hoe ik het in nl moet zeggen >.< ) enzo zijn, waarbij het wel belang kan hebben om het net níét te uploaden.

(trouwens, negeer die "Geweldig! Ik zou graag mee helpen ;)" in m'n vorige post... geen idee hoe die daar geraakt is maar ik heb dat dus niet geschreven :/ )
 

DeletedUser1448

Geweldig idee :)
Ik zou die site zeker en vast actief gaan gebruiken :D
Ik zou ook nog de gemiddelde ervaring erbij pakken :) dat reflecteert echt de goedheid van een speler :)

Verder is het niet zo heel moeilijk om al die duels op te loaden. Zoals bij westforts, maak een greasemonkey script en als je een rapport opent dan wordt het automatisch geupload. Dan duurt het niet zolang om al je duelrapportjes up te loaden.
 

Deleted User - 308552

Of gewoon de makers van TW Pro lief aankijken, waarna ze dit in TW Pro toevoegen, veel spelers gebruiken TW Pro.... :rolleyes:
 

DeletedUser

dat gaan ze niet in twpro toevoegen, dit vereist namelijk een server en die hebben ze niet
 
lijkt me verrek handig!
Had er ook al eens aan gedacht, maar het uitvoeren zou voor mij onmogelijk zijn:p

Btw, ik zou graag al mijn duels van w5 uploaden, dat zijn er zowiezo al 1500 wins:) Zo kan ik mijn stats goed bijhouden, en goed bekijken van wie ik wel en niet win.
Zo heb je denk ik ook meer overzicht. Ik wil wel meehelpen met het geven van ideeën, zonodig in een mooie lay-out. Maar het plaatsen in een website moet je mij niet laten doen:laugh:
 

DeletedUser11612

Wordt lastig al mijn duels opladen :p

Staan maar liefst 2200 duels in me berichten inbox (a)
 
bij mij nu meer dan 100 pagina's:p dan moet dat wel megaveel bij jou zijn:p ook al heb ik dan denk ik 5x minder verloren, nu iets van 200 verloren om 1500 gewonnen;)
 
Bovenaan