• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Idee omtrent arbeiden in het algemeen

DeletedUser

Hey,

Hier ben ik weer, met mijn loze ideeën. Ik heb vernomen uit recente bron dat veel mensen "wat meer arbeiden" willen zien/uitvoeren. Mee eens!
Dit zorgt voor de nodige variatie die dit spel kan gebruiken.

Er is echter een probleem: De map staat - op een bepaald level - wel al flink vol met arbeiden. Een beetje chaotisch? Voeg daar nu nog een tiental arbeiden bij en het is helemaal om zeep.

Is er een oplossing? Ik ben gekend voor mijn ideeën die soms op niets slagen, dus heck why not: LOCATIES!
En wat bedoel ik daar mee? Goede vraag! Laat ik dat snel even beantwoorden.

In plaats van dat elke arbeid zijn eigen plekje krijgt op de kaart - die meestal niet echt logisch zijn, naar mijn mening - voegen we gewoon bepaalde locaties toe waar je een aantal arbeiden kan doen.

Een simpel voorbeeld: Een boerderij! Je kan daar Weiland Maaien, Graan Oogsten, Varkens Hoeden, and what not.

Tot zover mijn idee. Sorry voor de korte uitleg en weinig opmaak, maar ik zit in mijn herexamens (2de zit oléé oléé!) en heb dus betrekkelijk weinig tijd om dit idee verder uit te werken.
Ik denk dat het concept in het algemeen wel duidelijk is en anders heb je erover gelezen.

Groetjes,




Blind Hatred
 

DeletedUser

Dat is op zich wel goed, maar dan wordt de map juist leeg vind ik, en stel er is 1 boerderij per vak, is dat voor de n00bs ver reizen.
 

DeletedUser4891

leuk idee maar dan moeten er wel genoeg van die plakken zijn anders moet je uren lopen voor sommige arbeiden
het klopt inderdaad wel een beetje dat sommige arbeiden bij elkaar zouden kunnen horen
spoorweg aanleggen,treinstation bouwen,treinen overvallen
claims afbakenen,goud zeven
hout hakken,hout zagen,bos rooien
 

DeletedUser

Dat is op zich wel goed, maar dan wordt de map juist leeg vind ik, en stel er is 1 boerderij per vak, is dat voor de n00bs ver reizen.

Natuurlijk niet. Het is meer een manier om dingen te groeperen. Dan zie je enkele "arbeids groepen" op je kaart staat waarbij je dan bepaalde arbeiden kan doen. Ik denk dat in het algemeen de tijd die je dan moet investeren om naar daar te reizen juist zal verminderen.

Het heeft hier dus niets te maken met "minder arbeiden op de kaart". Het heeft te maken met groeperingen van bepaalde arbeiden.

Nog een voorbeeld:
Stel dat ze weer nieuwe arbeiden introduceren, dan staat de kaart weer een pak voller.
Maar indien je groeperingen gebruikt, kunnen deze nieuwe arbeiden bij een bepaalde groep (of indien nodig een nieuwe groep op zich) worden gezet.
 

DeletedUser

ja, en dan zie je hout hakken en bos rooien bij elkaar staan en dan denk je, wat is het verschil ? :D

Ik vind het zelf niet zo nuttig om nog meer arbeiden toe te voegen eigenlijk, dan krijg je alleen maar nog meer variaties op X% geld, Y% ervaring, Z% Geluk en dan kan je straks met elke combinatie vaardigheden wel iets top doen terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is.
 

DeletedUser

volgens mij is bos rooien echt dat hele bos proberen om te kappen
en hout hakken is iets minder erg
 

DeletedUser4700

Ik vind dat he tin elk geval zeer goed uitgewerkt is, maar het wordt misschien wel nog veel ingewikkelder! Dan moeten we weer allemaal dingen uitzoeken die we beter gewoon op de lijst kunnen hebben.

Zelf hoeven er van mij ook niet per se arbeiden bij. Het zou misschien wel leuk zijn, maar het zou inderdaad te vol worden. En dan denk je nu dus, daar is mijn idee voor, maar dan wordt het weer heel ingewikkeld. Bijvoorbeeld, waar moeten vredesonderhandelingen of zich als kwakzalver voordoen bij?
 

DeletedUser8307

Niet zo slecht... maar toch niet zo'n goed idéé. Toch goed geprobeert ;):rolleyes:
 

DeletedUser

Ja jullie verwarren je duidelijk XD.

Wat ik bedoel is (we nemen even het voorbeeld van de boerderij:(
Je ziet een boerderij op de kaart. Als je daarop klikt zie je volgende arbeiden:
- Weiland Maaien
- Varkens Hoeden
- Graan Oogsten
- etc...

Met andere woorden, de arbeiden bevinden zich op dezelfde locatie. Hierdoor voorkom je dat teveel arbeiden op de kaart worden weergegeven en behoud je toch het voordeel dat alles zich in de buurt bevindt omdat er ongeveer evenveel arbeidsclusters op verschillende lokaties staan.

Stel dat een deel van de map 10 Weiland Maaien, 10 Varkens Hoeden en 10 Graan Oogsten bevat zou er in mijn voorbeeld gewoon 10 Boerderijen staan.
 

DeletedUser

Is inderdaad veel meer overzichtelijker.
Ik ben er dus voor, want ik krijg op W1 ook een kaart met heel veel icoontjes van arbeiden wat eigenlijk een beetje onoverzichtelijk wordt.
 

DeletedUser

Dat is inderdaad een zeer goed ID,
Je kan 3 dezelvde plekken per kaart doen ofzo (komt overeen met de forten) en bijvoorbeeld in het midden van de kaart 1 rivier waar arbeiden als hout vlotten, vissen, raderstoomboot sturen, ... kunnen gedaan worden
 

DeletedUser

van mij mag je het idee wel doorvoeren op .net
Hoop dat het wordt aangenomen, het zou in ieder geval een verbetering zijn voor het spel.
 

DeletedUser

Goed de kaart word overzichtelijker. Maar wat maakt het verder uit? Je kan wel doen dat je deze arbeiden overal kan doen op de kaart maar bij een boederij gaat je ervaring loon en geluk met 5% omhoog. Dan zou op elke kaart zoals al is gezegt een boederij moeten komen. Een boederij is zo groot als een fort en als je je muis er op houd zie je welke arbeiden je daar kan doen. In een boederij kan je 6 arbeiden doen uit deze lijst:

Graanmalen
Boederij bouwen
Katoen plukken
Tabakplukken
Schapen hoeden
Voegels van het veld verdrijven
Bevloeings gracht graven
Graan oogsten
Bonenplukken
Stal uitmesten
Vee drijven
Vee brandmerken

Het verschilt dus per boerderij wat je kan doen.
Deze arbeiden kan je dus ook gewoon op een andere plek doen maar dan loop je de 5% bonus mis

Zomaar een uitbreiding. arendsoog08
 

DeletedUser

Goed de kaart word overzichtelijker. Maar wat maakt het verder uit? Je kan wel doen dat je deze arbeiden overal kan doen op de kaart maar bij een boederij gaat je ervaring loon en geluk met 5% omhoog. Dan zou op elke kaart zoals al is gezegt een boederij moeten komen. Een boederij is zo groot als een fort en als je je muis er op houd zie je welke arbeiden je daar kan doen. In een boederij kan je 6 arbeiden doen uit deze lijst:

Graanmalen
Boederij bouwen
Katoen plukken
Tabakplukken
Schapen hoeden
Voegels van het veld verdrijven
Bevloeings gracht graven
Graan oogsten
Bonenplukken
Stal uitmesten
Vee drijven
Vee brandmerken

Het verschilt dus per boerderij wat je kan doen.
Deze arbeiden kan je dus ook gewoon op een andere plek doen maar dan loop je de 5% bonus mis

Zomaar een uitbreiding. arendsoog08

Het is niet de bedoeling om op die plaats een bonus te hebben maar puur omdat het overzichtelijker zou worden, jou ID maakt het nog minder overzichtelijk
 

DeletedUser

Ik wil eerst nog wat meer reacties en suggesties horen voor ik dit idee verder uitwerk voor .net ;). Ik zal wel is een degelijke versie schrijven inclusief een afbeelding ter verduidelijking ;).
 

DeletedUser

Ik wil eerst nog wat meer reacties en suggesties horen voor ik dit idee verder uitwerk voor .net ;). Ik zal wel is een degelijke versie schrijven inclusief een afbeelding ter verduidelijking ;).

Ja, best

Succes met je herexames BTW
 

DeletedUser

Ja bedankt. Het eerste is toch al beter verlopen als ik had durven hopen ;).
 
Bovenaan