• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grappige telegrammen

DeletedUser10652

deze vond ik geweldig, die denkt zeker dat ik een belangrijke koning ofzo ben :p:

(van beneden naar boven lezen :D)



powerpete op 28-06-10 om 14:19 uur

Ik neem de vrijheid u te betitelen als een man die waardering weet te zaaien en te oogsten. Ze zouden eens beter naar u moeten luisteren opdat het beter zou gaan in de wereld,

mijn dank voor uw opmerkzaamheid,
Powerpete


aliebaba op 28-06-10 om 14:02 uur
haah zeer mooie brief, je zou van mij de nobel prijs ervoor krijgen X)

maar ik zie dat je al uitgenodigd bent door een van de leiders :p



powerpete op 28-06-10 om 10:31 uur
Gegroet uwe edele heer,

gezien de kwaliteit in uwe winkel zou ik daar gaarne eenmalig gebruik van maken. Ik ben hogehoeddrager de stad Luckytown en daarom een verantwoordelijk persoon. Ik zal daarom braaf de uw gevraagde gage voldoen. Ook zal ik me snel na de inkoop verwijderen om verdere zaken te behartigen.

Als ik dus even een uurtje burger in uw stad zou mogen worden zal ik een bedrag in uw kas storten. Ik weet niet wat uw tarieven zijn maar 100 tot 200 dollar wordt als gebruikelijk gezien. Mogelijk kan ik werken ipv geld geven en 4 uur voor u uitbouwen. Ik bouw ongeveer 105 eenheden per uur, mogelijk meer.

Ik hoop een uitnodiging van u te zien.

gegroet uwe edele,
Powerpete

Meesterlijk!:D
 

DeletedUser9519

Ik heb er weer één, lezen van boven naar beneden (ik vroeg of mensen spelfouten op mijn profiel konden vinden:(

alexjeee op 15-09-10 om 17:51 uur
ik zie 2 spel fouten op je profiel;)
op de toren noemen, anders had ik het nooit overleefd.
moet een t 8er
Kars Smidt vandaag om 15:48 uur
Nee hoor, overlev- is de stam. V zit niet in 't Kofschip.
alexjeee vandaag om 17:54 uur
overleef- is de stam die zit wel in 't Kofschip

vraag aan je nederlands leraar
Kars Smidt vandaag om 18:15 uur
Je moet de laatste letter van de stam van het hele werkwoord nemen. Overlev- dus. De V zit niet in 't Kofschip.
 

DeletedUser4891

over·le·ven -leefde, h -leefd 1 langer leven dan: zijn kinderen ~ 2 niet bezwijken aan; te boven komen: een ongeluk ~ 3 een moeilijkheid doorstaan.

al snap ik er zelf niets van.:p
 

DeletedUser

Het gaat hier over GRAPPIGE telegrammen niet over grammatica in het nederlands:p
 

DeletedUser

ik ben geen nederlands expert maar........ overleven is een onregelmatig werkwoord en wordt overleef ipv overlev dat woord bestaat niet omdat er (volgens mij) geen werkwoorden eindigen op een V
Lesje nederlands
 

DeletedUser

ik ben geen nederlands expert maar........ overleven is een onregelmatig werkwoord en wordt overleef ipv overlev dat woord bestaat niet omdat er (volgens mij) geen werkwoorden eindigen op een V
Lesje nederlands

Natuurlijk wordt het ik overleef, maar als je overleven als voltooid deelwoord gebruikt, neem je de stam, wat van dit werkwoord dus overleven - en = overlev. Hierbij is de laatste letter een v, die niet in 't kofschip staat. Waardoor je dit schrijft met een D;)
 

DeletedUser

Haha, tsja.. Ik heb daar vandaag een heel uur naar moeten luisteren, dus dan weet je het wel :o
 

DeletedUser

Zullen we hier weer on-topic gaan?;)
Taallesjes krijg je al genoeg op school, lijkt me dat Nederlands al erg genoeg is :p
 
Bovenaan