• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Formules Gids

DeletedUser

Het spel hoeft ook niet snel te gaan ;) Volgens mij had Innogames nog niet eens verwacht dat er nu al lvl 99's zijn xD

En deze formule klopt, kijk maar na.

Ik wil wel zo'n goede XP arbeiden kunnen.
Alleen jammer dat er geen arbeid bestaat met een XP% boven 100
 

DeletedUser

zijn er formules voor een arbeid?

soms krijg ik met 100% motivatie 200 EP en soms maar net 100, zo'n formule kan dan toch nooit zeker zijn?
 
zijn er formules voor een arbeid?

soms krijg ik met 100% motivatie 200 EP en soms maar net 100, zo'n formule kan dan toch nooit zeker zijn?

Kijk 3 posts boven die van jou, daar staat de formule voor de ervaring die je uit een arbeid kan krijgen in een quote.
 

DeletedUser

tw.maartenreinders.nl heeft een kleine facelift gehad. En kan je nu naast de constructie punten ook kijken hoeveel xp je voor een arbeid kan krijgen.

voor reacties, sugesties of opmerkingen hoor ik graag!
 

DeletedUser8116

kan iemand een formule maken voor het berekenen van de trefkans tijdens fortgevechten?

Afstand
Des te dichter je karakter bij de tegenstander staat, des te hoger worden de trefkansen. De sectoren spelen geen rol bij de berekening van de afstand. De afstand heeft geen invloed op de schade.

-1 bij 1 veld afstand
-2 bij 2 velden afstand
-4 bij 3 velden afstand
-5 bij 4 velden afstand
-7 bij 5 velden afstand
-9 bij 6 velden afstand
-10 bij 7 velden afstand
-12 bij 8 velden afstand
-14 bij 9 velden afstand
-16 bij 10 velden afstand
-18 bij 11 velden afstand
-19 bij 19 velden afstand
-20 bij 13 velden afstand
-22 bij 14 velden afstand
-24 bij 15 velden afstand
 

DeletedUser

mocht er een forumule van gemaakt zij ... zal ik die ook opnemen in mijn calculator tools. Als iemand nog forumules mist in de tool die er al wel zijn, laat het mij weten!
 

DeletedUser8116

De trefkans heeft ook met je tegenstander te maken, dus dat is een vrijwel onmogelijke opgave.

ik bedoel een formule voor de min bonus. ikzelf ben niet zo goed in wiskunde, dus ik weet niet hoe ik dat moet doen. ik zou dus via een formule willen weten hoeveel min ik krijg als ik op iemand schiet die op 30 afstand staat. nu gaat de lijst maar tot afstand 15.

is dit duidelijker?
 
Bij 30 afstand wordt ie geloof ik ook met 24 verlaagd, dus het wordt niet lager dan -24. Dat denk ik tenminste.
 

DeletedUser

Met de benodigde kansrekening kan ook uitgerekend worden hoe groot de kans is op het vinden van een voorwerp (waarvan de vind kans in percentage gegeven is)

Stel ik het bij een arbeid 40% een voorwerp te vinden per 30 min.

2 uur kan dan gewoon worden beschouwd als 4x 30 min bij 40% kans. Ik heb zo geen rekenmachine bij de hand, en kan dat niet uit me hoofd, dus doe ik straks wel.
 

DeletedUser

Met de benodigde kansrekening kan ook uitgerekend worden hoe groot de kans is op het vinden van een voorwerp (waarvan de vind kans in percentage gegeven is)

Stel ik het bij een arbeid 40% een voorwerp te vinden per 30 min.

2 uur kan dan gewoon worden beschouwd als 4x 30 min bij 40% kans. Ik heb zo geen rekenmachine bij de hand, en kan dat niet uit me hoofd, dus doe ik straks wel.

is het niet de kans dat je een PRODUCT vind?

als er nu 95 gelukspercentage is wilt dat niet zeggen dat je 95% kans hebt om een VOORWERP te vinden maar hoeveel dat dat waard is
 

DeletedUser

is het niet de kans dat je een PRODUCT vind?

als er nu 95 gelukspercentage is wilt dat niet zeggen dat je 95% kans hebt om een VOORWERP te vinden maar hoeveel dat dat waard is

Daar heb je gelijk in maar mss bedoelt iets zoals katoen of gereedscchapskist
 

DeletedUser

dit vind ik raar
doe ik iets fout?

Arbeid:
Kolen delven
Product: Kolen (37% kans op een half uur)

Ik doe dit 2u
De kans op een kool is dan 37%+37%+37%+37%

dit komt dus boven de 100%

Normaal vind je dan altijd een kool

En meestal vind ik er geen:confused::confused::confused:
 

DeletedUser

dit vind ik raar
doe ik iets fout?

Arbeid:
Kolen delven
Product: Kolen (37% kans op een half uur)

Ik doe dit 2u
De kans op een kool is dan 37%+37%+37%+37%

dit komt dus boven de 100%

Normaal vind je dan altijd een kool

En meestal vind ik er geen:confused::confused::confused:


Ok daar heb je een punt maar wie zegt dat de formule zo is mss is ie dat je per 30 min. 37% kans hebt om kool te vinden dus als je er 3 vind heb je 3 van de 4 30 min. iets gevonden.
Wat al veel logischer lijkt
 

DeletedUser

Volgens mij heb je (als je 2u doet) 37/400 kans om 4 kolen te vinden...
 

DeletedUser

als kolen 37% is per half uur heb je 63% kans op geen kolen te vinden.

aangezien 2u = 4x een halfuur is, is de kans dat je geen kolen vindt 0,63^4 = 0,15752961

Je hebt dan dus 15,7% om geen enkele kool te vinden
op 2 uur heb je bijgevolg 100%-15,7% om wel en kool te vinden dus op 2 uur met een vindkans van 37% heb je 84,2% kans om wél een kool te vinden
 
Bovenaan