• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Formules Gids

DeletedUser5740

Ik heb een vraag.
Er zijn allemaal forumles in het spel, om bijvoorbeeld uit te reken hoeveel exp je uit een duel krijgt, maar ook hoeveel kans er is om een voorwerp te vinden in een bepaald uren aantal.
Zou iedereen willen helpen door deze forumules hier neer te zetten zodat we er een gids over kunnen beginnen.
 

DeletedUser

Ik heb een vraag.
Er zijn allemaal forumles in het spel, om bijvoorbeeld uit te reken hoeveel exp je uit een duel krijgt, maar ook hoeveel kans er is om een voorwerp te vinden in een bepaald uren aantal.
Zou iedereen willen helpen door deze forumules hier neer te zetten zodat we er een gids over kunnen beginnen.

ik denk dat niemand dat weet..<:p<:p
 

DeletedUser

Jawel er zijn er genoeg. Voor uitbouw enzo. Leuk idee. Moet je ff in oude discussies rondneuzen
 

DeletedUser1053

De formule voor het aantal duel ervaring, het aantal ervaring bij arbeiden en het aantal constructie punten wat je inbrengt zijn bekend. Formules zoals wanneer je een voorwerp vind of hoe imago en tactiek precies geteld worden in een duel zijn nog niet bekend.
 

DeletedUser5740

De formule voor het aantal duel ervaring, het aantal ervaring bij arbeiden en het aantal constructie punten wat je inbrengt zijn bekend. Formules zoals wanneer je een voorwerp vind of hoe imago en tactiek precies geteld worden in een duel zijn nog niet bekend.

maar volgens mij kun je er wel achter komen.
En anders lekken ze wel een keer uit.

Ps, weten we al hoe doe van een fortbattle werkt?
 

DeletedUser

Ook die van de forten is nog niet bekend. Deze is volgens mij ook zeer moeilijk te bepalen, maar wie er in slaagt, krijgt toch wel iets speciaals.
 
Er zijn maar enkele formules bekend, hieronder degene waar ik vanaf weet:

- constructiepunten bij bouwen
- xp bij duels
- xp bij een arbeid
 

DeletedUser5740

zou je ze ook hier neer kunnen zetten.
Ik bedoel de formule zelf.
 

DeletedUser

Uit de hulppagina's;
Bovendien krijgt de winnaar ervaringspunten door het duel. Hoeveel dat is hangt af van de duellevels.
Ervaringspunten = ( 7 x het duellevel van de verliezer ) - ( 5 x het duellevel van de winnaar ) + 5
De winnaar krijgt dus altijd 5 ervaringspunten.
 

DeletedUser5740

Uit de hulppagina's;
Bovendien krijgt de winnaar ervaringspunten door het duel. Hoeveel dat is hangt af van de duellevels.
Ervaringspunten = ( 7 x het duellevel van de verliezer ) - ( 5 x het duellevel van de winnaar ) + 5
De winnaar krijgt dus altijd 5 ervaringspunten.

1 kleine toevoeging: als de winnaar level 99 is krijgt hij 0 evaringspunten.
 

DeletedUser

Ik heb de formules van de stadsuitbouw en van het duelleren al eens gelezen maar nog nooit hoe je aan xp kunt komen...
 

DeletedUser

1 kleine toevoeging: als de winnaar level 99 is krijgt hij 0 evaringspunten.


Toevoeging aan de toevoeging; inderdaad 0 ervaringspunten (maar je krijgt nergens nog ervaring voor, dus dat is logisch!). Je krijgt wel nog de duelpunten.

Toevoeging twee; die formule moet eigenlijk nog vermenigvuldigd worden met de duelmotivatie, want bovenstaande is enkel van toepassing als je 100% motivatie hebt. Dacht ik net aan, en dat 's morgens vroeg!
 

DeletedUser

Bouwformule dan maar:

(150 :10 +5) x 0.94 (je moet motivatie van na de arbeid pakken) x 4
(15 +5) x 0.94 x 4
20 x 0.94 x 4
18.8 x 4 = ongeveer (afgerond) 75 constructiepunten


Die 150 zijn de arbeidspunten.
 

DeletedUser

Er is ook een tool omdat te laten berekenen.

http://tw.maartenreinders.nl/
Daar moet je ingeven met welke motivatie je begint :)
Kleine tip, best naar beneden afronden. Ik zou eens een keer 298.789 constructie punten binnen gebracht moeten hebben. En het was een toren. Die had al 1/300. Dus zou ik hem net afgemaakt hebben. Dus niet, was naar beneden afgerond, dus stond die rottoren op 299/300 <:o
 

DeletedUser

gaat niet!

Er is ook een tool omdat te laten berekenen.

http://tw.maartenreinders.nl/
Daar moet je ingeven met welke motivatie je begint :)
Kleine tip, best naar beneden afronden. Ik zou eens een keer 298.789 constructie punten binnen gebracht moeten hebben. En het was een toren. Die had al 1/300. Dus zou ik hem net afgemaakt hebben. Dus niet, was naar beneden afgerond, dus stond die rottoren op 299/300 <:o

edit toch wel :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan