• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Fortgevecht spam regels

Kleiduif.

Teamleden
Community Manager
Spelmoderator
Forummoderator
Indien je feedback hebt over de aangekondigde wijziging, dan kun je die hier kwijt.
 
domme regels weer
zolang je als speler bij alle fg's kan zijn ivm forttijden zou het geen reet uit moeten maken wie en hoe vaak je aanvalt
 
  1. Buitensporige aantallen gevechten binnen een periode van 24 uur
    - Het starten van een gevecht binnen 6 uur na het vorige gevecht als er al 4 of meer al zijn gepland;
    - OF, als dezelfde speler 3 of meer gevechten in een periode van 24 uur start;
    - OF, als dezelfde stad/alliantie 4 of meer gevechten a in een periode van 24 uur start.
zolang een speler elk fg kan doen? dan wat is het probleem dan?
of wil inno nu zelf de fg's de nek omdraaien?
net als dat ze met avo's allang gedaan hebben?

bullshit regels weer voor een stervend spel
erg slim
 
In theorie klopt het wat je zegt. In de praktijk is het echter anders.
Juist op een "stervend spel" is het belangrijk om te kijken naar de invloed die het heeft op de spelers die nog fg's spelen. Als er een enorme playerbase is dan maakt het niet uit als er meerdere fg's zijn waarbij iedereen alle fg's kan halen, dan is er toch wel opkomst. Dit is echter niet het geval op .nl.
Ik weet niet of je het door hebt, maar op .nl blijkt dat als er meerdere fg's op 1 dag zijn op 1 wereld, de kwaliteit van deze fg's bijzonder laag is, net als de opkomst. Zeker als het meerdere fg's op 1 avond zijn. Spelers verliezen daar motivatie door om nog naar fg's te komen.
Naar mijn mening is dit meer een regel om fg's te redden dan ze de nek om te draaien, zeker voor .nl.
 
fg's redden? vergeet het maar.
spelersveld is daar allang te klein voor, en dan al die op-setjes
niet te vergeten dat ally gedoe dat bijna iedereen aan 1 kant staat?
en met huidige generatie setjes? heb je forten al niet meer nodig
dus fg's redden? onmogelijk
 
domme regels weer
zolang je als speler bij alle fg's kan zijn ivm forttijden zou het geen reet uit moeten maken wie en hoe vaak je aanvalt
Dat is een grote "zolang" al. Nu stond nog nergens dat iets gedaan kan worden als iemand een hoop fg's start waar niemand bij alle kan zijn (bijv. 5 fg's op dezelfde tijd) of alleen paar mensen die hele avond online zijn (ieder uur een fg voor de hele avond). Prima inderdaad dat nu dan wel beschreven staat wat dan gedaan kan worden.
 
In zijn algemeen merk ik op dat het jammer is dat de aankondiging zo onleesbaar geschreven is. Zinnen als 'Over het algemeen graven binnen 3 uur van een andere opgraving door iemand die niet binnen dezelfde alliantie valt, of tijdens een tijdsvenster van niet meer dan 6 uur dat is vastgesteld door allianties die een meerderheid van regelmatige fortstrijders vertegenwoordigen voor een terugkerende reeks gevechten.' zijn tamelijk onbegrijpelijk. Wat is een andere opgraving? Van de strijdbijl? Helderder taalgebruik blijft een aandachtspunt.

Verder lijken mij de regels ook wat overbodig, maar wellicht levert het problemen op op bepaalde werelden. Daar ben ik in ieder geval niet mee bekend. Volgens mij worden er alleen wel eens meerdere FG"s gestart achter elkaar indien dat nodig is voor bepaalde opdrachten (zoals met St. Patricks evenement). Dat blijft zo te zien toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
Verder lijken mij de regels ook wat overbodig, maar wellicht levert het problemen op op bepaalde werelden. Daar ben ik in ieder geval niet mee bekend. Volgens mij worden er alleen wel eens meerdere FG"s gestart achter elkaar indien dat nodig is voor bepaalde opdrachten (zoals met St. Patricks evenement). Dat blijft zo te zien toegestaan.
Shout-out naar Lil Rocky!
 
ik snap het probleem wel van multies
maar niet met het feit dat iemand maar 3 fg's op een dag mag starten
online tijden van iedereen zou er niet toe moeten doen, aangezien dat voor iedereen verschillend is, elke dag weer
wat gaan we dan krijgen? alleen s"avonds fg's?
s'Avonds voor jouw of s'avonds voor mij? groot verschil ook weer
vandaar dat ik zeg? als je als speler bij elk fg kan zijn? is de ruimte tussen fg's groot genoeg om het geen probleem te maken
 
Dit is zo debiel als het maar zijn kan. Misschien gewoon fortgevechten afschaffen dan maar? Zijn toch altijd een hoop jankerds die altijd wel iets vinden om over te janken.
 

Kleiduif.

Teamleden
Community Manager
Spelmoderator
Forummoderator
Uiteraard wordt er niet alleen naar de Nederlandse spelversie gekeken, maar wordt er ook naar andere taalversies gekeken. Op sommige versies is het echt een groot probleem waardoor het spelplezier voor veel spelers naar beneden wordt gehaald. De spelregels zijn op alle taalversies gelijk, om te voorkomen dat spelers naar een andere taalversie gaan om vervolgens dezelfde acties nogmaals uit te voeren waardoor de problemen zich verschuiven.
 
wat zou nou het probleem zijn als ik elk uur een fg zou starten?
zowel att als def zal niet altijd aanwezig zijn
maar blijft een onbpaalde factor aangezien elke speler zijn eigen on-offline tijden heeft
met deze regels? zou ik er maar 3 in 24 uur mogen starten? wat je reinste onzin is
 
In zijn algemeen merk ik op dat het jammer is dat de aankondiging zo onleesbaar geschreven is. Zinnen als 'Over het algemeen graven binnen 3 uur van een andere opgraving door iemand die niet binnen dezelfde alliantie valt, of tijdens een tijdsvenster van niet meer dan 6 uur dat is vastgesteld door allianties die een meerderheid van regelmatige fortstrijders vertegenwoordigen voor een terugkerende reeks gevechten.' Wat is een andere opgraving? Van de strijdbijl? Helderder taalgebruik blijft een aandachtspunt.
Helemaal mee eens. Het is dus maar 1 zin he, vol met bijzinnen. Gevuld met interpretatie, want wat is hier 'algemeen', of 'niet meer dan 6 uur', of 'regelmatig' etc.? Vul maar in.
 
V.g.m. is deze regel geïntroduceerd aangezien er op colo.net wat problemen waren met spamdigs. Colo is daar een beetje het knuffelkindje, een hoop regels die voor (echte) balans zorgen zijn daar van kracht. Waarom het noodzakelijk is om die regel uit te breiden naar andere werelden weet ik niet, het is zoals te zien ook lastig om dat fatsoenlijk te verwoorden, maar ik denk dat we het er wel allemaal over eens zijn dat spamfg's niet bijster leuk zijn. Ik betwijfel of het echt effect heeft op werelden buiten colo.net om though.
 
Ik ben enkele maanden weggeweest en ik lees door alle aankondigingen heen, maar is er uberhaupt iemand die een taalcheck doet? De kwaliteit van de aankondigingen vwb taalgebruik zijn echt dramatisch.. deze was wel een van de ergere.
 
Bovenaan