• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Door muren schieten

Goedenavond,

Vandaag op een mooie dag als deze was er een fortgevecht op dakota. Terwijl ik terugrende vanaf bovenin naar de DT gebeurde er echter iets vreemds. De situatie is op dit screentje goed te zien: http://puu.sh/lxo0w/00f4741385.jpg

Pandoom staat linksboven op de AT. Zifnap staat op BT9 en ik sta rechts buiten het fort. Zifnap en ik wisselen deze ronde van plek. Alleen het vreemde is, wij schieten beide op pandoom, terwijl ik op de grond niet eens pandoom in mijn schietveld had! De muren en torens hadden een hoog level en er kon vanaf AT1 niet over de rechtermuur geschoten worden. Toch schiet ik door de rechtermuur op de AT en ik raak pandoom http://puu.sh/lxlBB/077e42ebae.jpg. Pandoom wordt geraakt door zowel zif als ik.

De vraag is natuurlijk: Waarom kan dit?

Opvallend was ook, dat pandoom niets uitweek met 120 raakpunten. Uiteraard kan dat met wat ongeluk wel, maar als ik door muren kan schieten en alles raak is, vind ik dat opvallend. Wellicht zou het wel geclassificeerd kunnen worden als bugg, want dit hoort toch niet te kunnen?

Ik ben benieuwd of ik soms een element mis waardoor dit wel kan! Het enige wat ik kan bedenken is:
Zifnap schiet eerder dan ik kan, door leiderschap. Als zif ''aan de beurt is'' volgens het spel, kijken ze naar zijn positie of hij iemand kan raken. Dat kan hij, dus hij schiet en beweegt (terwijl in de tekst staat dat hij eerst avanceert, maar wellicht dat het systeem het niet zo ziet). Zifnap wisselt met iemand, dus beweegt direct. Doordat hij beweegt, moet ik automatisch ook bewegen en dit gebeurt dus ook. Dan kom ik aan de beurt volgens het systeem. Het systeem kijkt waar ik sta en of ik beweeg. Bewegen doe ik niet meer, maar vanaf deze positie kan ik wel schieten. Dit is het enige scenario dat ik kan bedenken waardoor ik door de muur kon schieten.

Als dit laatste het geval is, dan is dat toch zwaar erg te misbruiken? :p In principe kun je dan telkens doorwisselen door extra schoten te krijgen (in totaal of meer vanaf een toren waar je met bonus op staat)?

Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe het exact werkt!

Mvg JorDes

ps. hier het linkje van het hele gevecht: http://www.westforts.com/nl11/battles/battle/15032
 

DeletedUser16172

Ik denk jouw uitlegging is corrcet.

1. zif schiet op pandoom
2. zif wisselt
3. je moet ook wisselen omdat het een direct-wissel is
4. je schiet ook op pandoom

anders. als je meer leiderschap geheeft had dan had niemand van jullie op pandoom geschoten :D

Ik vraag even op DE. maar dat is de enige verklaring die ik momenteel heb.

Groetjes
Pierce
 
Stel dat mijn uitleg correct is, dan is het toch alsnog vreemd dat zifnap schiet, aangezien in de tekst staat dat hij eerst avanceert, dus wegloopt. Toch schiet hij ook. Dan klopt die tekstvolgorde al niet.

Ik denk dat zif alsnog zou schieten als ik meer leiderschap had. Ik heb het namelijk nog nooit gehad dat ik met iemand wissel en ik dan opeens op iemand niet eerst schiet voordat ik wegspring, of een heel ander target dan logisch is. Als je westforts op versnelling 1 kijkt, dan zie je dat zif schiet en loopt, en mij zie je dus ook eerst lopen maar dan pas schieten. Ik vind het enigszins logisch, maar anderzijds vreemd :p
 

DeletedUser4891

Bijzonder verhaal. Maar ook al klopt dit, vraag ik me af of je hier echt misbruik van zou kunnen maken:
1. att kan dit (waarschijnlijk) ook
2. het trucje werkt (misschien) maar 1 keer, want als je terugwisselt, schiet je (misschien) geen van beiden.


Gaan we hier serieus op in? :no:

En waarom zouden we dat niet doen? :hmf:
 
Bovenaan