• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Devblog] Fort battle - mixing things up

  • Topicstarter Deleted User - 308552
  • Startdatum

DeletedUser6377

BESTE PLAN VAN INNO ALLER TIJDEN!
Dit is zelfs beter dan de invoering van de forten!!

Het is natuurlijk nu allemaal nog in test fase. Mocht er echt zon grote omslag komen in vaardigheden voor fortgevechten zal er denk ik echt wel rekening gehouden worden met de atribuutpunten.

En waar baseer je dat op? is nog nooit eerder gebeurd bij soortgelijke veranderingen.

WH
 

DeletedUser6405

BESTE PLAN VAN INNO ALLER TIJDEN!
Dit is zelfs beter dan de invoering van de forten!!

En waar baseer je dat op? is nog nooit eerder gebeurd bij soortgelijke veranderingen.

WH


Ik denk dat omdat het atribuutpunt kracht voor soldaten veel minder waard gaat zijn als deze verandering doorgevoerd gaat worden. Het beïnvloed indirect levenspunten en direct stamina. Ik zou teleurgesteld zijn mochten we niet de mogelijkheid krijgen om dit ook gratis te kunnen veranderen.

Ik ben zelf ook positief over deze verandering in het fortgevechtssysteem. Tactiek word belangrijker en Lp word minder belangrijk.
 

DeletedUser15646

Positief?

Fg'enr wordt kl*te.

Jullie maken het alleen nog erger...

Dus iedereen die nu de 3de sleutel wil zoeken, wacht gewoon op de update. Doe dan full Handvaardigheid en ga wat Fg'en.

Strak plan.
 
Dit zal uitgebreid getest worden op de beta. Als je mee wilt testen en misschien zelfs een beetje inspraak wilt hebben, registreer je dan daar :)
 

DeletedUser15840

Ik word hier verdrietig van :(


Volgens mij is dit vooral geconcentreerd op de .de en .net werelden, waar niet echt overheersende kanten zijn, en de att vaker wint.

Maar als we hier eens kijken naar .nl, dan zijn er op bijna alle werelden wel een paar kanten of allianties / steden die overheersen wat betreft fortgevechten, en die de meeste forten al in handen hebben. Als men op deze manier de vaardigheid kracht compleet stukmaakt, zijn alle fortgevechten op de .nl werelden binnenkort stuk, omdat er niemand is die nog een fort over kan nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik word hier verdrietig van :(


Volgens mij is dit vooral geconcentreerd op de .de en .net werelden, waar niet echt overheersende kanten zijn, en de att vaker wint.

Maar als we hier eens kijken naar .nl, dan zijn er op bijna alle werelden wel een paar kanten of allianties / steden die overheersen wat betreft fortgevechten, en die de meeste forten al in handen hebben. Als men op deze manier de vaardigheid kracht compleet stukmaakt, zijn alle fortgevechten op de .nl werelden binnenkort stuk, omdat er niemand is die nog een fort over kan nemen.

precies dit
 

DeletedUser6405

Zolang er leiders zijn die forten willen veroveren en goed kunnen organiseren, zie ik dit als een verbetering. Ze zijn juist bezig om de boel nog meer te balanceren zodat tactiek belangrijker gaat worden. Ik ben benieuwd.
 

DeletedUser905

Ik word hier verdrietig van :(


Volgens mij is dit vooral geconcentreerd op de .de en .net werelden, waar niet echt overheersende kanten zijn, en de att vaker wint.

Maar als we hier eens kijken naar .nl, dan zijn er op bijna alle werelden wel een paar kanten of allianties / steden die overheersen wat betreft fortgevechten, en die de meeste forten al in handen hebben. Als men op deze manier de vaardigheid kracht compleet stukmaakt, zijn alle fortgevechten op de .nl werelden binnenkort stuk, omdat er niemand is die nog een fort over kan nemen.
True.. Op .NL zijn er meer verdedigers dan aanvallers vaak. Helaas is de NL server gewoon niet actief genoeg... We moesten met z'n allen naar .net moeten kunnen migreren ^^

Zolang er leiders zijn die forten willen veroveren en goed kunnen organiseren, zie ik dit als een verbetering. Ze zijn juist bezig om de boel nog meer te balanceren zodat tactiek belangrijker gaat worden. Ik ben benieuwd.
Dat is nu eenmaal met browsergames. Je zult altijd moeten blijven balanceren. Er komen nieuwe elementen, er vallen oude elementen weg. Dit is nu eenmaal noodzakelijk om niet te vervallen. Een gewone PCgame komt een vervolg van uit, van een browsergame niet. Dus vernieuwingen zijn nodig, en balancering dus ook.

Persoonlijk zie ik het als een goed idee. Een gebalanceerd spel is altijd leuker :)
 

DeletedUser

Het resultaat is heel eenvoudig als de aanvallers en verdedigers even levenspunten hebben is het 95% zeker dat de aanvallers winnen, dus er is iets nodig om dit te veranderen.

Door de raakkans op max 90% te zetten en ontwijken op max 40%?
Gezien het feit dat att meestal met meer mensen kunnen schieten dan def, vind ik dit een rare nieuwe formule.
Een formule waarbij ik voornamelijk voordelen zie voor duellisten, maar niet echt voor andere karakters.

Maar goed, misschien bewijzen de testen iets geheel anders. Top dat inno verder gaat met ontwikkelingen voor leukere fg's.
 

DeletedUser

Ik als niet actieve fortvechter denk dat betere uitgebalanceerde formules zeker ervoor kunnen zorgen dat een fortgevecht eerlijker en leuker wordt. Ik denk echter niet dat het mensen naar de forten gaat lokken.

Feit blijft dat de beloning van een fortgevecht in mijn ogen niet de moeite waard is. Ik doe vaak niet mee, omdat ik toch wel doodgeschoten ga worden en ik dan actiepunten kwijt ben. Dat betekend weer dat ik mijn dagelijkse opdrachten niet afkrijg en dus dat ik weer weinig muntjes verdien. Natuurlijk kun je wel muntjes krijgen voor het fortgevecht. Maar arbeiden levert in mijn ogen meer op. Muntjes, geld en mogelijk voorwerpen en producten.

Ik denk dat het grote probleem van desinteresse in de fortgevechten ook daar mee te maken heeft. Maak fortgevechten weer echt aantrekkelijk. Vroeger waren er cash-battles, kistjes.... Innogames zal ook in de nieuwe versie van het fortgevecht iets bijzonder moeten verzinnen...en niet alleen voor de beste fortvechters...
 

Deleted User - 308552

Ik denk dat het grote probleem van desinteresse in de fortgevechten ook daar mee te maken heeft. Maak fortgevechten weer echt aantrekkelijk. Vroeger waren er cash-battles, kistjes.... Innogames zal ook in de nieuwe versie van het fortgevecht iets bijzonder moeten verzinnen...en niet alleen voor de beste fortvechters...

De kistjes waren voornamelijk voor de beste fortvechters hoor :o Maar ik ben het met je eens dat de beloning niet altijd evenredig is met de investering (qua tijd, lp en ap)
 

DeletedUser905

Die goeie ouwe tijd van kistjes ... :rolleyes:
Zo'n toevoeging zou wel weer leuk zijn. Iets onverwachts toevoegen, iets waar naar uitgekeken wordt. "Zal ik een kistje krijgen of niet?" "Wat zal er in het kistje zitten?"

Als je het nu vergelijkt is de beloning inderdaad flink omlaag gegaan. Nu haal je maximaal 26 munten in FGs als ik t goed heb. Een met staal beslagen kistje is 175 munten.. Das 7 FG's voordat je dat bij mekaar kunt hebben.. En dan hebben we t nog nie over de FGs waar je maar 5 muntjes verdient...
Maargoed, we zullen zien. Het is niet voor niets een PLAN, het is nog niet concreet en er kan nog vanalles veranderen.
 
'En dan hebben we t nog nie over de FGs waar je maar 5 muntjes verdient...'

dat is bijna niet mogelijk omdat de 'beloning' categorie zo onvoorspelbaar is en het al 55 rondes moet duren om de 6 online muntjes te halen.
en je moet nog winnen ook
 

DeletedUser

Op zich is er in mijn ogen niets mis met de beloning van maximaal 26 muntjes, ok, ik heb makkelijk praten omdat we op de Poolse server vaak 2 fortgevechten op een avond doen en ik meestal tussen de 15 en het maximum van 26 zit, zo verdien je in een week zeker 200+ munten.....

Verder heb ik vrijwel alles al qua inventaris, ik koop dus geen stalen kisten maar ik gebruik de munten bij evenementen, eventueel om LP drankjes uit de shop te kopen etc.

Om op de forten terug te komen, op de Poolse server merk ik sinds een paar weken dat het bijna onmogelijk is om een fort te verdedigen, aanval heeft nu veel meer bonus dan voorheen, aanvallen is in mijn optiek nu behoorlijk in het voordeel ten opzichte van de verdedigende partij.
 

DeletedUser10161

Dat kan best zijn..

Het probleem bij NL is dat niet iedereen hier met 5000+ lp rondloopt.
In .pl, .net, ... (alle actieve servers) is dat bijna de minimum om mee te doen.
Daar heeft zo goed als iedereen dus zijn attributen op kracht staan, terwijl dat hier in .nl niet zo is.

Gaan de gevechten in .net en .pl beter gebalanceerd zijn? De kans is groot.
En de gevechten in .nl? Ik vrees ervoor..
Ik denk zelfs dat de defence nog meer zal winnen dan dat het nu al doet.
 

Deleted User - 308552

Gaan de gevechten in .net en .pl beter gebalanceerd zijn? De kans is groot.
En de gevechten in .nl? Ik vrees ervoor..
Ik denk zelfs dat de defence nog meer zal winnen dan dat het nu al doet.

Hier ben ik eerlijk gezegd ook bang voor, maar we kunnen het van te voren nog niet weten. Time will tell. We kunnen altijd blijven hopen ;)
 
Misschien is het dan niet de formule die fout is, maar de manier waarop .nl speelt.

Dat gezegd hebbende, als ik kijk naar de laatste gevechten op w1 waar de aanvaller/verdediger ratio klopte wint de aanvallende kant wel wat vaker dan de verdedigende kant. Nu zegt dit natuurlijk niks over de andere werelden :D
 

DeletedUser6244

'"Zal ik een kistje krijgen of niet?" "Wat zal er in het kistje zitten?"'

behalve FCB en DJO die elk gevecht een stalen kist hadden :hmf:
(@begin W9 :p)
 
Bovenaan