• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

bouwers aanvallen - discussietopic -

DeletedUser

het volgende topic gaat over het aanvallen van bouwers. wat vind jij ervan? is het een taboe? zou het verboden moeten worden? waarom doe je het wel of niet?

ik ben een avonturier, die een beetje duelleert, en het liefst zwakke slachtoffers, bouwers dus. ze hebben veel geld en soms veel ervaring. het is een sluw spel, dus je moet niet beginnen "mensen die bouwers aanvallen zijn zwak"
 

DeletedUser

Volledig mee eens.
Als je voor bouwer kiest is dit je eigen probleem.
Je loopt het risico om aangevallen te worden en als je dit dan gebeurt moet je niet gaan roepen dat je dan zwak bent.
Het zou nogal vervelend zijn als je dit niet meer mag gaan doen.
Het is inderdaad een sluw spel en je mag je eigen tactiek gebruiken dus ieder zijn speelstijl.
 

DeletedUser

lol,,ik vind het ok dat je ze aanvalt maar nu ook niet altijd ;)
wat ik wel grappig vind is dat alleen de bouwers zelf zagen dat we ze aanvallen en als je ze nog eens negeert worden ze nog kwaad ook xD
 

DeletedUser

mening van een bouwer ik heb er niets op tegen als ik aangevallen wordt maar je hebt spelers die al 12x aangevallen hebben op 2weken tijd dat vidt ik er dan iets over nuja het is aan de stad om je bouwers te beschermen en bij mij gebeurt dat zeer goed
 

DeletedUser

ik ben vroeger puur bouwer geweest en had er zelf niets op tegen.
als ze mij heel veel aanvalden zag ik dat als een voordeel :) kan ik lekker doorbouwen aan mijn fort/stad :p
 

DeletedUser4891

zwak

ik vind bouwers aanvallen wel zwak.
zeker als ze aan het bouwen zijn en slechte kleding aanhebben.
aangezien ik op W3 bouwer ben duelleer ik ze niet op W4.(daar ben ik soldaat)
een bouwer heeft meestal 0 mikken en de beste bouwkleding geeft 1 mikken
een bouwer mag dan hooge slagkracht hebben maar met 1 mikken kom je echt niet ver.
alleen als ik veel word aangevallen door een stad en alles win ga ik wel even de bouwers aanvallen
(met een beetje geluk gaan ze zeuren bij hun duellanten en vallen ze me nog meer aan:D)
ik duelleer gewoon spelers op de blacklist daat gaat ook prima.
als je niet van andere duellanten kan winnen en daarom bouwers aanvalt moet je geen duellant worden.
ik vind het zeker zwak als je een bouwer 10x aanvalt en de duellisten niet en dan blij in je profiel schrijft:
verslagen:
..... 10x
gelukkig heb ik een goede stad en komen er weinig aanvallen binnen
 

DeletedUser

Ik vind bouwers aanvallen gewoon erg zwak en ik doe het dan ook niet. Behalve dan bouwers met een hoog duellevel en die dus ook duelleren.
 

DeletedUser

zolang men maar niet constant alleen maar bouwers aan durft te vallen en te bang bent een echte uitdaging aan te gaan... dan moet je gewoon account gaan resetten en skills anders zetten want dan ben je in mijn ogen een hele slechte duellist. :p

ik ben in 1/3 werelden puur duellist, in wereld 2 allround met skills (was mijn 1e wereld) en op wereld 4 puur bouwer
 

DeletedUser

ik vind het opzich niet zwak wel als het achter elkaar gebeurt en om er mee te gaan pronken..
 

DeletedUser3012

Bouwers aanvallen is gewoon een onderdeel van het spel, laat dat duidelijk zijn. Maar als je een keer een bouwer aanvalt en er van wint ga er dan niet mee pronken. Dan mag je (terecht!) een lafaard genoemt worden.

Ikzelf zoek mensen uit die wat XP opleveren en waarvan de uitslag niet van te voren voor 99% vaststaat. Bij bouwers weet je vaak zeker dat je gaat winnen (als ze een slecht duellevel hebben) dus dan val ik ze alleen aan als ik er echt veel XP van krij.
 

DeletedUser

hier valt het mee mag je bouwesr aanvallen op net daar zeuren ze erover ma je kiest er zelf voor in vroeger in het westen keken ze daar ook niet naar (weet ik nog van die periode:D)
 

DeletedUser

Op w1 en w3 viel ik zelf ook wel 's bouwers aan. Nu ben ik op w2 zelf een bouwer en op w4 een avonturier en als je zo per dag 5à10 wordt aangevallen is het echt wel beu :( Sindsdien val ik zelf ook geen bouwers meer aan op w1 en w3 ;) (Behalve dan arbeiders met een duellevel dat 20lvls hoger is dan hun gewoon level en met duelkledij aan :p)
 

DeletedUser

Ik val zelf niet zo veel aan en als ik dan aanval, dan ga ik echt niet kijken of die persoon een bouwer is :p

Maar ik ben dan ook niet het type wat elke zoveel uur aan gaat vallen en dergelijke en dagenlang iemand aan blijft vallen, dat vind ik hondsirritant.

Als ik zelf aangevallen ben, dan bekijk ik wel altijd wie het geweest is en vaak zijn het mensen die mij uitkiezen omdat ik met bouwen bezig ben en ze me daarom kunnen pakken (denken ze, want vaak verliezen ze het ook nog eens van me :p )
 

DeletedUser

1 of 2x aanvallen is leuk inderdaad. (2x als je zoveel schade doet om de persoon even KO te schieten). Maar niet doorlopend, dat is erg vervelend ja.

En mja, bouwers aanvallen. Ik doe het persoonlijk niet, tenzij ik echt een reden heb om het wel te doen. Maar ieder zijn ding. Door hun hoge slagkracht kunnen ze best gevaarlijk zijn hoor :D
 

DeletedUser

ik val iedereen aan, ik heb 2 avonturiers die graag een potje duelleren & n duellant... (mn w4 reken ik ff niet mee, heb ik andere plannen mee)

als ik op iedereen moet letten die ik aanval, en rekening met hun moet houden, dan ben ik beter dat ik zelf bouwer wordt.

de ene keer val je eens een bouwer aan, de andere keer een avonturier met n hoge rang op paardrijden, het staat in zn profiel, dus begint die kerel te zeuren dat ik m aanval.
dan de keer nadien val je eens een of andere kerel aan met zn werkkleding aan, begint die dan te zeuren...

welke kleren je ook hebt, welke karakterklasse je ook bent, leer ermee leven, je wordt zowiezo aangevallen, soms wel verschillende keren door dezelfde persoon op dezelfde dag, soms ook niet.

hangt het echt je keel uit? vraag dan in een nette telegram of die persoon ermee zou willen stoppen, of eerder sporadisch zou willen aanvallen ipv verschillende keren per dag.
dat heeft veel meer effect dan het gescheld van sommigen.

zo had ik op W3 een kereltje die ik elke 48u platschoot omdattie me uitschelde. ik heb verschillende van zijn kameraden ook platgeschoten, maar af & toe verloor ik wel eens bij zn maatjes (1x platgeschoten, 5aanvallers tegelijk voor mn deur. na 4 lag ik al 6ft under).
maar ik bleef die kerel aanvallen tottie zn verontschuldigingen aanbood & vriendelijk vroeg om hem gerust te laten.
nu val ik hem héél af & toe aan, voor geld & xp.
 

DeletedUser

Ik heb zoveel fans, ik lig doorlopend 48u plat lmao. Mij hoor je er ook niet over zeuren, komt me juist alleen goed uit ;)

En als ze me niet komen platschieten, zorg ik wel dat ik iemand aanval van wie ik zeker weet dat ie me platschiet :D

Ik ben dan wel geen bouwer, maar ik vind juist dat bouwers blij moeten zijn dat ze platliggen, kunnen ze ongestoord zilverdelven en stad/fort uitbouwen, om het nog even toe te lichten.

En mjah, kleding... Je kan niet doorlopend in duelkleding lopen. Als ik in duelkleding loop heb ik volle bak levenspunten, heb je misschien 2x of 3x nodig om me plat te krijgen. Maar meestal met arbeiden heb ik danseressen set. Het boeit me dan ook vrij weinig of je me platschiet of niet, maar ik ben wel zo dat je dan rekening moet houden dat je wellicht mij een keer op de stoep krijgt als ik wel m'n duelkleding aan heb en ook mijn goede wapen als meeste spelers deze wijze zouden hanteren denk ik dat er weinig gescholden zou worden via telegrammen ;)

Dan nog het feit met pronken op je profiel dat je die en die KO hebt geschoten... ik zet nooit dat soort dingen op mijn profiel. Ik heb er ook echt wel meer dan 1 KO geschoten, maar om dat lijstje bij te houden op m'n profiel... dat vind ik gewoon zielig. Een stadsforum topic hierover vind ik wel grappig, dat je met je mede duellisten je ervaringen kan delen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik ben bouwer maar ik heb er zelf voor gekozen en als het moet kan ik me best verdedigen
 

DeletedUser

Als bouwers zo'n lijstje bijhouden welke mensen ze verslagen hebben is het des te grappiger :D
 

DeletedUser

Ik snap duellisten niet die bouwers aanvallen. je krijgt er meestal weinig exp van. Dus zelf doe ik het ook niet puur om die reden.
 
Bovenaan