• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Adventkalender

DeletedUser3874

Even voor de ongedurigen :p Ik zou zeggen google even "Advent", voor de goede orde zou je op dit moeten uitkomen:

Advent (periode)
De Advent is in het christendom de benaming voor de periode voor Kerst. De naam advent komt van het Latijnse woord adventus, dat komst betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest, en wordt de geboorte en de wederkomst van Jezus herdacht.

Het Liturgisch jaar begint met de Advent. De Advent begint altijd op de zondag die valt tussen 27 november en 3 december en eindigt op 24 december bij het avondgebed. Hierdoor is de lengte van de adventsperiode verschillend, maar telt de advent altijd 4 zondagen:

* 1e zondag: Levavi
* 2e zondag: Populus Sion
* 3e zondag: Gaudete
* 4e zondag: Rorate.

De advent begint bij Oosters-orthodoxe Kerken een week eerder en telt 40 dagen (15 november).

In huizen en kerken wordt de advent symbolisch zichtbaar gemaakt door een kaarsenstandaard of een adventskrans waarop vier kaarsen staan. Elke zondag wordt een extra kaars aangestoken. Op de laatste zondag voor kerst branden dan alle kaarsen.

Tijdens de adventsperiode wordt in kerken gebruikgemaakt van de liturgische kleur paars, de kleur van boete en inkeer. Alleen op de derde zondag van advent, Gaudete, kan de kleur roze gebruikt worden daar waar dit gebruikelijk is, om het feestelijke karakter van deze zondag weer te geven.

En dan nu het stukje dat werkelijk belangrijk is:

Adventskalender

Thuis wordt in sommige streken een adventskalender gebruikt, die gewoonlijk start vanaf 1 december. Vaak bevat die voor elke dag een doosje of een luikje, waarvan er elke dag ééntje mag worden geopend door de kinderen. Er zit dan een chocolaatje of een klein stukje speelgoed in.

Ik wist dus als ongelovige totaal niet wat het was daarom even opgezocht, maar dus iedereen die het nu al zit te openen... Tja :p In elk geval ga ik toch maar voor dat klein stukje speelgoed, alles is beter dan een stuk kool :p
 

DeletedUser

mensen die het nu open hebben gemaakt hebben wel allemaal leuke premies op hun hoofd van zo'n 100k op sommige werelden :p
 

DeletedUser12477

Ik wist dus als ongelovige totaal niet wat het was daarom even opgezocht, maar dus iedereen die het nu al zit te openen... Tja :p In elk geval ga ik toch maar voor dat klein stukje speelgoed, alles is beter dan een stuk kool :p

Dus dat betekent dat we hem morgen moeten openmaken? niet 1 dec.?
 

DeletedUser

Ik ga op vakantie kan ik nu nog wel de overgeslagen vakjes openen?
 

DeletedUser

Op een wereld waar ik niet speel heb ik gewoon even geklikt.
Maar als ik op 1 klik zegt hij dat het nog geen 1 december is, en als ik op 4 klik zegt hij dat het nog geen 4 december is.
Dus gewoon elke december dag kan je er ééntje openmaken :)
 

DeletedUser

Als er vragen komen over het Wilde Westen, heb ik 1 gouden tip:

Google is je beste vriend! :p
 

DeletedUser

Als je nummer 1 wilt openen:

Echt openen?
Vandaag is niet de 1. 12.!
Natuurlijk, je zou de deur kunnen openen - maar wil je dit echt? Zeg later niet dat we je niet gewaarschuwd hebben...


Wanneer zou je hem dus moeten openen? :p
 

DeletedUser4891

Ik ben benieuwd wat erin zit! Ik hoop iets zeldzaams.

sleutel.png
Voor de duidelijkheid, dit is dus een grap! Nog niet openen, je krijgt alleen een stuk steenkool en een premie!
 

DeletedUser

Als er vragen komen over het Wilde Westen, heb ik 1 gouden tip:

Google is je beste vriend! :p

nou ik heb een tweede gouden tip ;)
1) open een account op een wereld waar je niet speelt
2) klik op de antwoorden
3) als het de foute is verwijderen en opnieuw beginnen
4) als het de juiste is ga je het ook doen op de juiste werelden :p
 

DeletedUser

Aight!!! Ik wil die stomme sleutel. Met 4 sleutels krijg je vast een platina geweer :blink:

Het enige probleem van die premies is allen dat allen "domme" mensen de kalender nu al openen, en die hebben allemaal zo'n laag level XD

Ik zou trouwens gewoon in 2 extra werelden gaan spelen, en als het een quiz is gewoon gokken XD
 

DeletedUser

Ja ik heb hetzelfde probleem :p Ik kan bijna niemand aanvallen met een premie.. en ik heb mijn accounts al aangmaakt :D
 

DeletedUser12477

Als al die lage level hem op de verkeerde dag al open maken, worden het lekker veel premies deze kerst :o
 
Bovenaan