• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

(99) MyStory w1

dat stijgen op de duelranglijst zal je niet echt meer gaan lukken en dus snel gaan vervelen gezien t feit dat je ook bij winst 0xp zult krijgen aangezien je level 99 bent ;)

of vergis ik me nu?

Daar vergis je je idd in, met de laatste update is dat aangepast, je krijgt nog wel duelervaring voor in de ranglijst :)
 

DeletedUser5740

Daar vergis je je idd in, met de laatste update is dat aangepast, je krijgt nog wel duelervaring voor in de ranglijst :)

maar er komt wel te staan mmm over wint het duel en krijg 0 exp.
En ik spreek uit eigen ervaring.
 

DeletedUser

Dat staat er inderdaad maar de ep die je zou krijgen worden wel bij je duelpunten opgeteld. Je weet dus niet precies hoeveel.
Kun je wel berekenen als je de motivatie X ep wat je zou krijgen doet natuurlijk.
 

DeletedUser5695

ok dan, weten we dat ook weer :)

Aantal xp die je dan zal krijgen kun je dus wel (ongeveer, afhankelijk van je motivatie) zien als je in saloon kijkt bij tegenstanders
 

DeletedUser

ok dan, weten we dat ook weer :)

Aantal xp die je dan zal krijgen kun je dus wel (ongeveer, afhankelijk van je motivatie) zien als je in saloon kijkt bij tegenstanders

Ja dat zeg ik. :D
Motivatie X (aantal ep : 100)
 

DeletedUser

@ haha ik weet nog in mijn noob tijden was jij mijn grote voorbeeld
top 10 duels én ervaring dat vond ik echt fantastisch :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Top 10 ep en duelleren bedoel je denk ik?
Maar voor mij ben je nog steeds een voorbeeld hoor! :)
 

DeletedUser

Tuurlijk broer! :D
Toch maar eens vragen wat mijn ouders allemaal hebben uitgespookt vroeger want het begint er op te lijken dat ik ergens een tweelingbroer heb.
:eek:
 

DeletedUser5695

Tuurlijk broer! :D
Toch maar eens vragen wat mijn ouders allemaal hebben uitgespookt vroeger want het begint er op te lijken dat ik ergens een tweelingbroer heb.
:eek:

haha hoe oud ben je freewilly? (ff checken hoe t zit met de verschillende bouwjaren...)
 

DeletedUser

mooie verhalen zijn het :) nu maar hopen dat ik ook op een wereld 99 wordt :p
 

DeletedUser

Tsjongejonge, wat een spannende strijd, maar gister heb ik 23 miunten na Materialgirl level 99 bereikt. Ik weet niet hoelang ik dit spel al speel maar zeker al een maandje of 14,15 en dan met 23 minuten verschil level 99 bereiken. :D

Ik weet bijna zeker dat dit de spannendste race tot nu was. Ondanks mijn 'verlies' kan ik toch nog trots zijn want ik heb een enorme achterstand ingehaald en ben de laatste 10 levels zeker nog 10 plaatsen gestegen.

Gefeliciteerd Materialgirl! En binnenkort volgt mijn verhaal hier.
 

DeletedUser

Tsjongejonge, wat een spannende strijd, maar gister heb ik 23 miunten na Materialgirl level 99 bereikt. Ik weet niet hoelang ik dit spel al speel maar zeker al een maandje of 14,15 en dan met 23 minuten verschil level 99 bereiken. :D

Ik weet bijna zeker dat dit de spannendste race tot nu was. Ondanks mijn 'verlies' kan ik toch nog trots zijn want ik heb een enorme achterstand ingehaald en ben de laatste 10 levels zeker nog 10 plaatsen gestegen.

Gefeliciteerd Materialgirl! En binnenkort volgt mijn verhaal hier.

Bedankt en jij met je zeer verdiende 12de plaats!!! En het was zeker een spannende strijd...
 

DeletedUser385

lol oops
ik loop wel heel langzama

ik ben nog wat eerder begonnen, namelijk 1e week van the west.

maar ik ging toen met bengii, xiaufight (gestopt) en mad or die, van hun ben ik in ieder geval de hoogste

we gingen naar dt rulez (nu dode stad)

maar top 99 , kijk uit , ik ga er fftjes voor (2 dagen lang)

en material , gefeliciteerd
 

DeletedUser

Calvino nu ook level 99...

We ontmoeten Calvino als hij relaxed voor zijn tipi een pijp aan het roken is. De littekens op zijn zongebruinde torso verraden dat hij veel heeft meegemaakt in zijn leven. Sinds kort mag hij zich rekenen tot de helden van The West. De zon staat laag aan de horizon en in de verte rijdt net een trein weg. Zou ook deze trein in handen van Calvino zijn gevallen, of wordt het nu weer veilig om met de spoorweg te reizen? We reisden speciaal af naar hem om te horen wat hij zoal beleefd heeft en wat zijn plannen voor de toekomst zijn...

Calvino, allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Hoe voel je je er onder?
"Het was een geweldige ervaring om in The West rond te lopen en me te meten aan de sterksten. Ik ben enorm trots dat ik dit bereikt heb!"

Wat maakt jouw prestatie zo bijzonder?
"Het belangrijkste is dat ik bewezen heb dat je zonder ooit nuggets te gebruiken wel degelijk mee kan spelen in de top. Ik ben de eerste speler die volledig zonder nuggets level 99 heeft gehaald. Hierbij mijn complimenten naar de makers voor het creëren van dit evenwicht in het spel."

Hoe begon jouw leven in The West?
"Via een banner kwam ik hier terecht; de graphics spraken mij aan. Vervolgens kwam ik als level 9 bij Apache. Ik had een erg origineel telegram gestuurd naar de oprichter van Cheyenne (waarom neemt niemand ooit de moeite om in stijl van het verhaal een tof bericht te sturen?). Daardoor mocht ik in hun opleidingsstad. De leider van Apache (madara) gaf me al gauw het vertrouwen om hem te helpen de stad te leiden. Ik was onder andere kroegbaas (forum), bankier (wekelijkse betalingen) en recruiter. Door het strenge regime van betalingen hielden we alleen actieve mensen in onze stad en die groeide dan ook als kool. Ook merkte ik dat ik omhoog schoot in de ranglijst."

Heb je ook ervaring als stadsleider?
"Op gegeven moment werd ik in Apache stadsleider naast madara. Toen hij zonder afscheid ineens stopte en alles had verkocht en gedoneerd, heb ik het overgenomen en heb de stad uitgebreid en afgebouwd. Gelukkig werd ik naast veel goede gemeenteraadsleden daarin o.a. ook geholpen door GreenWoman (Suuzshine). Dat deed ze echt super!"

Je woont nu in Feral City, hoe is dat gekomen?
"Ik heb veel energie gestoken in het smeden van een community toen onze stad eenmaal goed liep. Helaas is dit uiteindelijk niet gelukt omdat op dat moment een paar goede leiders net gestopt waren. Omdat ik niet zoveel uitdaging meer had (de stad was immers al lang uitgebouwd), ben ik naar een stad gegaan met meer mensen van mijn eigen level. Dit was Up-Rising. Na heel wat leuke fortduels ben ik daarna naar Feral City gegaan omdat ik via w2 al veel mensen daar ken."

Wat was je tactiek met betrekking tot vaardigheidspunten?
"In eerste instantie heb ik veel punten in vallen zetten gehad, toen in imago en vervolgens in schieten. Nu heb ik de punten voornamelijk verdeeld tussen een mix van vaardigheden. Hierdoor kan ik alle werkzaamheden doen die er zijn en tegelijkertijd goed meekomen in fortgevechten en duels. De soldaat klasse is voor mijn manier van spelen verreweg het beste gebleken."

Wat vond je het leukste aan The West?
"Er zit een erg goede balans in het spel. Er zijn legio mogelijkheden om het te spelen en veel verschillende doelen om na te streven. Er zijn behoorlijke verschillen tussen de karakterklassen zonder dat het vervelend is. Ook is er niet één bepaalde 'build' die het sterkst is zoals bij bijna alle andere rpg's. Het ontbreken van een handelsysteem vind ik een slimme zet. Dit maakt het extra interessant. Er komt veel strategie en tactiek kijken bij het spelen van het spel. Ook is de sociale component belangrijk zonder dat het het spel pverheerst. De voordelen voor betalende spelers zijn niet te groot. Verder zijn er in de loop der tijd veel questen bij gekomen wat ik goed vind.

Wat kan er beter aan The West
"Er zijn hooguit wat kleine dingen die direct beter kunnen. Eén daar van is de vertaling. Veel woorden en zinnen zijn toch echt Vlaams of lopen net niet lekker. Bij fortgevechten zouden mijn inziens offline spelers in de aanvallende partij iets sterker gemaakt moeten worden. Verder heb ik behoorlijk overhoop gelegen met de moderatie zowel in game als op het forum. Maar ik heb het idee dat het toch wel wat geprofessionaliseerd is inmiddels."

Je hebt heel wat updates meegemaakt. Welke vond je het leukste en welke het lastigste?
"Ik zelf vond één van de meest ingrijpende updates toen een groot aantal werkzaamheden aangepast werden in zowel vereisten als moeilijkheid. Maar ik ben er nog redelijk goed mee weggekomen. Verder zijn de forten natuurlijk een hele grote stap geweest. Al is er weinig voordeel mee te behalen op het individuele niveau. De komst van kledingsets vond ik ook erg leuk. Ik was de eerste met een complete indianenset (hoe kan het ook anders als Irokees/Apache). Deze zou ik mensen nog steeds aan willen bevelen zolang ze nog niet de kuierstok hebben van de gentleman set."

Hoe ziet je toekomst op wereld 1 er uit?
"Zolang ik op w2 nog niet level 99 heb gehaald blijf ik in ieder geval nog spelen (op w2 ben ik nu level 97). Voorlopig ga ik me nu richten op het voltooien van nog openstaande quests."

Zijn er nog mensen die je wilt bedanken?
"Tjonge, dat zijn er nogal wat. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die mij op wat voor manier dan ook gesteund heeft om level 99 te halen. Verder natuurlijk alle (voormalige en huidige) stads- en communityleiders waarmee ik samen heb gewerkt en alle (toenmalige) leden van Apache. En het belangrijkste: een dikke hug voor mijn squaws: GreenWoman en Loeske1981."

Als laatste: heb je nog enkele tips voor onze lezers?
"De links onder dit artikel zijn van groot belang om goed vooruit te kunnen plannen. Verder sta ik altijd open voor vragen in een net telegram of op het forum.

Als laatste zou ik willen zeggen:

Kia kaha! Ugh!"


Calvino Facts:
- Eerste speler die zonder nuggets level 99 heeft gehaald op een Nederlandse server
- Ruim 6 weken na de start van w1 begonnen op rang 25000 (ongeveer) en nu dus 15e geworden
- Eerste Irokees met level 99
- Hoogste xp per gewonnen duel op een nederlandse server (200+ xp/duel)
- Kan alle werkzaamheden doen die er zijn
- Als eerste 1500 xp gehaald in een fortduel
- Calvino's inventaris is te bekijken in het topic dat daarvoor gemaakt is

Tip: belangrijke links:
- www.thewestinsider.com
- www.weststats.com

Discussies over specifieke zaken uit dit interview kunnen denk ik het beste in een apart topic gestart worden...

Mocht je nog leuke vragen hebben stuur me ze dan in game per telegram. Wellicht komt er een tweede interview.
 
Bovenaan