verschil met w1 is dat het geen premium wereld is
en je er ook geen skills kan kopen
dat verschil kan klein maar genoeg zijn
dus vergelijken met w1? appels en peren weet je wel
Over het gedeelte dat W1 "benadeeld" zou zijn t.o.v. de nieuwere premium werelden:
Op W1 kun je idd geen punten kopen maar W1 heeft wel heel veel opdrachten gehad, en veel herhaalbare, waarbij puntjes verkregen konden worden die we op normale werelden niet hebben kunnen krijgen. Dit geldt ook voor prestaties. In dat opzicht is W1 ontzettend in het voordeel t.o.v. jongere werelden. Dat zijn veel meer punten dan je realistisch kunt compenseren door "punten te kopen" en die oude prestaties zijn niet meer te halen dus heeft W1 een permanent voordeel in.
Over het verschil in karakterklasse betreffende de ep en vindkans records:
Als je 5 gouden houwelen hebt bij een arbeid maakt het niet uit hoeveel extra punten je inbrengt, het aantal ep en de vindkans van de producten zal niet meer verder stijgen bij een hogere inbreng van arbeidspunten.
EP en vindkans worden enkel beïnvloed door de volgende factoren (wereldbonussen niet meegerekend want die tellen niet voor records
- Buffjes (Deze kan iedereen verkrijgen)
- Kleding/wapens/paardenset (voor iedereen verkrijgbaar, als je begint over eventwapens/gringo: hier heeft iedereen een kans voor gehad)
- Karakterbonus (dit is dus niet voor alle karakterklassen gelijk)
Voor de FG records van schade en LP wordt ook onderscheid gemaakt tussen Duellant/niet-duellant, en soldaat/niet-soldaat. Waarom dan niet voor EP (Arbeider/niet-arbeider) en voor vindkans (Avonturier/niet-avonturier)?
De ep bonus van arbeiders en vindkansbonus van avo's (respectievelijk 5%/10% en 10%/20%) zijn onmogelijk te compenseren met "dom geluk" of enige andere manier voor spelers met een andere karakterklasse.