• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

w5,6

DeletedUser

MENSEN DIE HUN W5 ACC NIET NAAR W1 MIGREREN, MAAR WEL ITEMS VAN W5 NAAR W1 WILLEN GAAN, IK GA NAAR W1

ik kan na al die jaren speeln wel zeggen dat ik betrouwbaar ben

pm me maar ingame :)

Wacht is... ik heb een w5 account :p
 

DeletedUser3012

Zelfs als ze dat weten, is dat niet aan hen om naar buiten te brengen, maar aan Marco zelf. Wat Marco uitvoert is namelijk in principe interne informatie en dat kan het team niet zomaar naar buiten brengen zonder Marco's toestemming. ;)

Aangezien het er veel op lijkt dat Marco niet (vaak) op dit forum zit, en hij daardoor niet ziet dat het nogal schrijnend aan het worden is hoe er met de vragen van spelers omgegaan wordt, lijkt het me een goed idee als de mods hem eens aan zijn mouw trekken.

Desnoods maken ze maar bekend dát er iets gedaan wordt, maar dat ze van Marco niet mogen zeggen wát. Of ze maken bekend dat Marco helemaal niets doet. Maar zeg in elk geval íets.
 

DeletedUser

Aangezien het er veel op lijkt dat Marco niet (vaak) op dit forum zit, en hij daardoor niet ziet dat het nogal schrijnend aan het worden is hoe er met de vragen van spelers omgegaan wordt, lijkt het me een goed idee als de mods hem eens aan zijn mouw trekken.

Desnoods maken ze maar bekend dát er iets gedaan wordt, maar dat ze van Marco niet mogen zeggen wát. Of ze maken bekend dat Marco helemaal niets doet. Maar zeg in elk geval íets.

mee eens iets kan van alles zijn zelfs koken of 20 miljard andere dingen xD
 
Aangezien het er veel op lijkt dat Marco niet (vaak) op dit forum zit, en hij daardoor niet ziet dat het nogal schrijnend aan het worden is hoe er met de vragen van spelers omgegaan wordt, lijkt het me een goed idee als de mods hem eens aan zijn mouw trekken.

Desnoods maken ze maar bekend dát er iets gedaan wordt, maar dat ze van Marco niet mogen zeggen wát. Of ze maken bekend dat Marco helemaal niets doet. Maar zeg in elk geval íets.

Ik snap je punt en ook ik zou het fijn vinden als er dingen gezegd worden, maar dat maakt nog niet dat de mods interne info naar buiten mogen brengen. Stel dat ze dat doen, kan het ze (in theorie) hun functie als mod kosten en daar zitten ze ook niet om te springen. Uit ervaring weet ik dat modden erg leuk is om te doen en als je dus zo'n positie hebt, ga je die niet zomaar verspelen met dergelijke acties. :)
 

DeletedUser

met in 5 dagen 1.846 views en counting op dit topic denk ik dat wat hier wordt geschreven door een hoop mensen wordt gevolgd. Ik ben dan ook blij dat deze "discussie" op gang is gekomen, alleen is de weg die het is ingeslagen erg jammer...

Ik denk dat er geconcludeerd kan worden dat er zéér veel onvrede heerst onder de resterende spelers en dat zij dit proberen te uiten naar de mods maar het idee hebben dat ze staan te roepen in de woestijn en er totaal niet geluisterd wordt. Misschien gebeurd er een hoop op de achtergrond, maar zonder enige vorm van transparantie (om welke reden dan ook) is dit voor de buitenwereld niet te zien. Een mod voelt zich vervolgens aangesproken als er vervolgens scherpere commentaar wordt geleverd en de spiraal gaat verder naar beneden...

Waarom kan er niet gewoon duidelijk worden gezegd waar jullie mee bezig zijn en dat een voorstel of vraag zal worden doorgespeeld omdat (LET OP) de mening van een mod hetzelfde is als die van de speler(s)!? Als je het als mod ergens echt niet mee eens bent en ook laat weten dan hebben de spelers in ieder geval weer het idee dat jullie er ook voor hun zijn... En met je eigen mening hoef je niet Inno af te kraken, maar zeker als vrijwilliger hoef je toch niet alles te pikken? De huidige verstandhouding is echter ver uit balans en zal alleen maar leiden tot een verdere afname van het spelersaantal... en zonder die spelers zijn jullie als mod ook overbodig!

Weet je wat nou zo jammer is... ik post een normale vraag, op een normale manier, met een normale toon... en geen mod die antwoord geeft!
Als ik een "scherpe" vraag stel, op een pissige toon, op een minder vriendelijke manier... dan krijg je wél antwoord?!
Of er moet keihard intern beraad zijn naar aanleiding van dit topic, dan snap ik dat er geen tijd is om mensen netjes te antwoorden... maar ergens betwijfel ik dat.
 

DeletedUser385

Weet je wat nou zo jammer is... ik post een normale vraag, op een normale manier, met een normale toon... en geen mod die antwoord geeft!
Als ik een "scherpe" vraag stel, op een pissige toon, op een minder vriendelijke manier... dan krijg je wél antwoord?!
Of er moet keihard intern beraad zijn naar aanleiding van dit topic, dan snap ik dat er geen tijd is om mensen netjes te antwoorden... maar ergens betwijfel ik dat.

mosd zijn ook mensen,

mensen hebben een leven , en soms is dat belangrijker dan t-w
 

DeletedUser3012

mosd zijn ook mensen,

mensen hebben een leven , en soms is dat belangrijker dan t-w

Dat is niet relevant. Zoals cupidodo zegt krijg je immers wel reactie als je het op een scherpe en pissige manier doet. Dan hebben ze opeens wel tijd.
 

DeletedUser1448

Wat een ket (e = u) discussie. Wordt zelf mod als je het beter kan. Stop met wenen dat de werelden verwijderd worden, we kunnen er niets aan doen. Elke server heeft ermee te maken dus voel jullie niet geviseerd door inno
 

DeletedUser15449

Is gewoon grappig dit. Al dat gezeur om een zielige game maker genaamd Innogames. Een beetje hacker legt hun al plat. Kom op zeg hun games zijn zo te hacken. Dus waar gaat dit over ?
 

Deleted User - 486404

Weet je wat nou zo jammer is... ik post een normale vraag, op een normale manier, met een normale toon... en geen mod die antwoord geeft!
Als ik een "scherpe" vraag stel, op een pissige toon, op een minder vriendelijke manier... dan krijg je wél antwoord?!
Of er moet keihard intern beraad zijn naar aanleiding van dit topic, dan snap ik dat er geen tijd is om mensen netjes te antwoorden... maar ergens betwijfel ik dat.

Dat is niet relevant. Zoals cupidodo zegt krijg je immers wel reactie als je het op een scherpe en pissige manier doet. Dan hebben ze opeens wel tijd.

Ik begrijp niet wat er zo belangrijk is aan een reactie van een moderator. Ik neem aan dat we hier nog altijd geen logboek van onze acties moeten neerposten. Wij zijn vrijwilligers, en goed wij hebben er voor gekozen om moderator te worden dus we kunnen er ook wat voor doen. Een logboek aanleggen van alles wat we doen en niet doen dat is een beetje te overdreven en daar helpen we gewoon niemand mee.

Ik neem aan dat niemand geholpen is als we zouden zeggen (dit is een fictief voorbeeld:(

14/11/2012 => Geprotesteerd over het sluiten van de werelden, geen resultaat
15/11/2012 => Opnieuw geprotesteerd nog zonder resultaat
16/11/2012 => Te horen gekregen dat verder zeuren geen zin heeft maar omwille van de community nog verder gezeurd!!! Wat denken ze wel!!!

Enzovoort...


Verder begrijp ik ook niet dat jullie hier zitten te roepen om een antwoord als het enige antwoord dat jullie willen horen het antwoord is dat we een compensatie uit de wacht hebben kunnen slepen. Anders zijn we een hoopje moderators aan touwtjes die hun meningen niet durven verkondigen... Als je zo gaat beginnen dan hoef je helemaal geen antwoord te verwachten.

Desondanks ga ik toch het antwoord op deze kwestie geven dat eigenlijk al bekend is: de werelden gaan sluiten en er is geen enkele vorm van compensatie.
 

DeletedUser

Ik begrijp niet wat er zo belangrijk is aan een reactie van een moderator.

Is dit serieus?

Ik neem aan dat we hier nog altijd geen logboek van onze acties moeten neerposten. Wij zijn vrijwilligers, en goed wij hebben er voor gekozen om moderator te worden dus we kunnen er ook wat voor doen. Een logboek aanleggen van alles wat we doen en niet doen dat is een beetje te overdreven en daar helpen we gewoon niemand mee.

Ik neem aan dat niemand geholpen is als we zouden zeggen (dit is een fictief voorbeeld:(

14/11/2012 => Geprotesteerd over het sluiten van de werelden, geen resultaat
15/11/2012 => Opnieuw geprotesteerd nog zonder resultaat
16/11/2012 => Te horen gekregen dat verder zeuren geen zin heeft maar omwille van de community nog verder gezeurd!!! Wat denken ze wel!!!

Enzovoort...

Wij vragen niet om een logboek, maar om opheldering. Nu laat je ruimte voor eigen interpretatie en kijk je gek op als mensen (ongefundeerde) meningen geven/hebben

Verder begrijp ik ook niet dat jullie hier zitten te roepen om een antwoord als het enige antwoord dat jullie willen horen het antwoord is dat we een compensatie uit de wacht hebben kunnen slepen. Anders zijn we een hoopje moderators aan touwtjes die hun meningen niet durven verkondigen... Als je zo gaat beginnen dan hoef je helemaal geen antwoord te verwachten.

Desondanks ga ik toch het antwoord op deze kwestie geven dat eigenlijk al bekend is: de werelden gaan sluiten en er is geen enkele vorm van compensatie.

Wellicht dat je wat posts bent vergeten te lezen...Het gaat inmiddels niet meer om alleen het ene puntje "compensatie"...
 

Deleted User - 486404

Wij vragen niet om een logboek, maar om opheldering. Nu laat je ruimte voor eigen interpretatie en kijk je gek op als mensen (ongefundeerde) meningen geven/hebben

Ik heb van in het begin opheldering gegeven hoe de zaken ervoor stonden. Het zijn de spelers die er geen genoegen mee namen en verwachtten dat ik er verder iets mee ging doen. Dat heb ik dus niet gedaan dus de zaken staan er nog altijd voor zoals ik gezegd heb in post 16 van dit topic.

http://forum.the-west.nl/showpost.php?p=553891&postcount=16

Ik heb dit zo gelaten omwille van verschillende redenen die ik hier niet publiek ga maken. Maar het heeft niets te maken met dat ik mijn mening niet durf vertolken want ik denk dat Marco ondertussen wel al weet hoe het team en de spelers erover denken en dat de mensen van Innogames dit ondertussen ook wel al lang weten.

Wellicht dat je wat posts bent vergeten te lezen...Het gaat inmiddels niet meer om alleen het ene puntje "compensatie"...

Ik geef toe dat ik niet van alle posts op de hoogte ben en niet de tijd neem om alle posts te lezen. Ik heb buiten The West nog een leven en heb ook een support om antwoorden te geven. Daarboven hebben we nog problemen om op te lossen achter de schermen die niet altijd zichtbaar zijn naar de spelers toe. Er zijn nog bugs waarover nog voldoende informatie verzameld moet worden en doorgegeven moeten worden, enzovoort...

Af en toe kijk ik eens in topics op dit forum en het is toeval geweest dat dit juist de momenten zijn geweest dat mensen pittige posts hadden gemaakt. Als ik de tijd heb dan lees ik terug maar die tijd heb ik niet altijd. Als ik al een uur of meer bezig ben geweest met de support, enzovoort... en dan nog het forum moet beginnen lezen of op posts te gaan reageren... op sommige dagen ontbreekt de tijd daarvoor en ik geef graag op zoveel mogelijk berichten een antwoord, ook al zijn dat pittige berichten.

Het is ontzettend, ontzettend maar dan ook ontzettend jammer dat er werelden moeten sluiten en dat vinden wij niet alleen. Ik ben er vrij zeker van dat ze dat bij Innogames ook vinden. Maar het moet zo omdat de servers met verlies draaien en het hun veel geld kost. De compensatie op dit moment is dat we nog even tijd krijgen om verder te spelen op de servers desondanks dat ze met verlies draaien.

Ik probeer zoveel mogelijk te doen voor The West, om eerlijk te zijn, ik trek me bepaalde zaken hard aan. Ik kan aan bepaalde dingen helaas niets doen maar ik probeer dan zoveel mogelijk informatie te geven langs alle kanalen. Ik vind het jammer om dan telkens te moeten lezen dat er mensen nog niet tevreden zijn, het nog niet voldoende is of dat men begint met mod bashing. Jullie zijn fantastisch, elke speler, ik vind het verschrikkelijk dat er bepaalde beslissingen genomen moeten worden omwille van het financiële of om gelijk welke andere reden waarmee jullie het niet eens zijn. Ik ga er weliswaar niet altijd tegenin niet omdat ik niet wil of durf maar omdat ik mijn (beperkte) tijd dan liever steek in dingen waar ik wel iets aan kan doen dan beslissingen aan te vechten die al besloten zijn, die vast staan en waaraan je toch niets kan veranderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Het ging me er eigenlijk ook een beetje om dat ik het idee had dat Marco zijn taak als community manager niet goed uitvoert. Immers, als je voor je community staat zou het toch logisch zijn dat je op z'n minst aan de mensen van InnoGames duidelijk maakt dat dit gewoon echt niet kan (in elk geval moreel gezien, juridisch hebben ze zich goed ingedekt tegen dit soort wanvertoningen).

En aangezien Marco dit forum niet leest leek het mij een goed idee als een moderator (die toch iets dichter bij Marco staat dan de spelers) hem daarop aan zou spreken.

Maargoed, blijkbaar is dat wel gebeurd, maar willen de mods om vage redenen niet aan de spelers laten zien dat er wat gedaan wordt. En blijkbaar is Marco wel een heel actieve CM die voor de community opkomt en dit alles niet pikt. En blijkbaar hebben ze daar in Duitsland zulke enorme Eurotekentjes in hun ogen dat het hun allemaal niks kan schelen, zolang ze maar de inkomsten uit alle premiumfeatures krijgen.

Succes ermee.
 

DeletedUser

we stoppen gezemelijk met the west, the west bloed dood, en inno zal een kraan zien dichtgaan :)
 

DeletedUser8307

Je doet maar azerder. :p Ik blijf, net zoals vele anderen, spelen. :p
@Mr. Brown: Je gezever heeft niks te maken met het sluiten van de werelden
 

DeletedUser

...hoop tekst...[knip]......


Eindelijk eens een menselijke reactie waarbij enigszins blijkt dat de spelers voor jullie ook belangrijk zijn!


we stoppen gezemelijk met the west, the west bloed dood, en inno zal een kraan zien dichtgaan :)

Dit is natuurlijk onzin! Het concept van The West is prima, de uitwerking helaas een stuk minder...

Als ik bij de reactie van MrMM een beetje tussen de regels doorlees (maar wat begrijpelijk niet hardop kan worden gezegd) is dat er ook onder de mods grote vraagtekens staan bij de inzet van onze CM-vriend Marco. Ik moet dan denk ik ook mijn mening bijstellen dat het niet de mods zijn die aan touwtjes vast zitten, maar Marco die het Inno-marionetje is en de mods daardoor met de handen gebonden zijn. Hierbij dan ook mijn excuses naar de mods toe, maar zoals eerder geschreven is een harde confrontatie soms de enige mogelijkheid om bij jullie een (eerlijke en oprechte!) reactie los te krijgen...

Feit blijft dat Inno mijn inziens toch meer naar de input van ALLE communities moet luisteren. Vereiste is dan wel een actieve CM die iets doet met de input die hij of zij doorgespeeld krijgt van de mods. Mooiste zou natuurlijk een CM zijn die niet bóven de spelers gaat staan, maar zich eens tússen de spelers bevindt door bijvoorbeeld ook op een forum te reageren en zich actiever profileert. Gebeurt dit niet en blijven de spelers ondergeschikt, gecombineerd met weinig innovatie op het gebied van de gameplay dan zal The West inderdaad doodbloeden...
 

DeletedUser

Eindelijk eens een menselijke reactie waarbij enigszins blijkt dat de spelers voor jullie ook belangrijk zijn!




Dit is natuurlijk onzin! Het concept van The West is prima, de uitwerking helaas een stuk minder...

Als ik bij de reactie van MrMM een beetje tussen de regels doorlees (maar wat begrijpelijk niet hardop kan worden gezegd) is dat er ook onder de mods grote vraagtekens staan bij de inzet van onze CM-vriend Marco. Ik moet dan denk ik ook mijn mening bijstellen dat het niet de mods zijn die aan touwtjes vast zitten, maar Marco die het Inno-marionetje is en de mods daardoor met de handen gebonden zijn. Hierbij dan ook mijn excuses naar de mods toe, maar zoals eerder geschreven is een harde confrontatie soms de enige mogelijkheid om bij jullie een (eerlijke en oprechte!) reactie los te krijgen...

Feit blijft dat Inno mijn inziens toch meer naar de input van ALLE communities moet luisteren. Vereiste is dan wel een actieve CM die iets doet met de input die hij of zij doorgespeeld krijgt van de mods. Mooiste zou natuurlijk een CM zijn die niet bóven de spelers gaat staan, maar zich eens tússen de spelers bevindt door bijvoorbeeld ook op een forum te reageren en zich actiever profileert. Gebeurt dit niet en blijven de spelers ondergeschikt, gecombineerd met weinig innovatie op het gebied van de gameplay dan zal The West inderdaad doodbloeden...
idd gewoon ne acktievere CM;) wat wil je marco post bijna niks doet niks (in onze ogen en is zo) beter de mods zelf inno inlichten voor nieuwe CM dat actief is idd
 

DeletedUser1448

Op andere servers is er een aankondiging geweest over the west 2.02
Hier? Helemaal NIKS :mad::mad::mad:
 
Bovenaan