• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Formules Gids

Deleted User - 36202

Dus, aangezien de andere 2 al gegeven zijn hierbij de formule voor de xp die je bij een arbeid krijgt.

In het engels, maar ik denk wel dat jullie het snappen:
Formula is 50*(XP%)*duration*(1+x)*motivation = earned XP (Note *= times)

EXP
So if the exp is 30% put .30

Duration
10 minutes = 1/3
30 minutes = 1
1 hour = 2
2 hours = 4

Motivation
100%=1
59% = .59


Random factor x:
anything from -0.5 to 0.5 (0 is average)
 

DeletedUser

Dit heeft dus niks met arbeidspunten te maken?

Ervaring heeft ook niets met arbeidspunten te maken ;)

Arbeidspunten beïnvloeden alleen het geld en de waarde van de producten die je vindt en je verwondingen worden minder erg.
 

DeletedUser

Aha, maar weet je dat wel zeker?? Hier bestaat een hoop onduidelijkheid over. Laatst vertelde een sherrif mij dat de arbeidspunten niks met de waarde van de gevonden spullen te maken had. Ik denk van wel. Ik doe nu de hele dag geluksbaantjes om deel 1 te vinden maar ik vind allemaal spullen die veel meer waard zijn. Vandaag nog een zwart colbert bij lijken bestelen.

Zou ik om deel 1 te vinden dus nu in noobkleren die geluksbaantjes moeten doen om zo weinig mogelijk arbeidspunten in te brengen dan?
 

DeletedUser

Formules

Ervaringspunten bij duels:

Motivatie x ( 7 x het duellevel van de verliezer ) - ( 5 x het duellevel van de winnaar ) + 5
Als level 99 bent dan krijg je 0 EP, je duellevel stijgt nog wel.

Bv.: Jullie hebben allebei duellevel 20 en je motivatie is 94%
0.94*140-100+5= 37 ervaringspunten

Stadsuitbouw:

(Arbeidspunten : 10 + 5) x motivatie na de arbeid x 4

Bv.: Je hebt 150 arbeidspunten, je motivatie is 100%
(150 :10 +5) x 0.94 x 4
(15 +5) x 0.94 x 4
20 x 0.94 x 4
18.8 x 4 = ongeveer (afgerond) 75 constructiepunten

http://tw.maartenreinders.nl/

Ervaringspunten bij werkzaamheden:

50 x (EP%) x lengte x (1+a) x motivatie

Ervaring
Als de ervaring 30% is, is het .30

Lengte
10 minuten = 1/3
30 minuten = 1
1 uur = 2
2 uur = 4

Motivatie
100%=1
59% = .59

a wordt willekeurig gekozen:
Alles van -0.5 tot 0.5 (0 is gemiddeld)

Bv.: Je doet bos rooien, dat is 8% ervaring, je doet het 2 uur en je hebt 94% motivatie.
50 x 0.08 x 4 x (1+(-0.5)) x 0.94 =
40 x 4 x 0.5 x 0.94 =
8 x 0.94 = 8 ervaringspunten
50 x 0.08 x 4 x (1+(0.5)) x 0.94 =
4 x 4 x 1.5 x 0.94 =
24 x 0.94 = 23 ervaringspunten
De ervaring is tussen 8 en 23
 

DeletedUser

Jeetje, de opticien zei al dat ik een nieuwe bril moest, maar welke hulppagina zit jij dan? Ik vind alleen dit:

Waarvoor doe ik arbeiden?
Arbeiden kunnen je geld opleveren, ervaring, voorwerpen en producten die je nodig hebt in het spel.
Naarmate het percentage achter het of het teken stijgt krijg je gemiddeld meer geld of ervaringspunten per keer dat je de arbeid uitvoert.
Meer arbeidspunten verhogen je loon maar niet je ervaring.

Het percentage achter het gelukssymbool () geeft de waarde aan van voorwerpen die je kunt vinden tijdens je arbeid. Naarmate je langer werkt maak je meer kans om een voorwerp te vinden.

Gevaar is de risicofactor van een arbeid. Des te hoger dit percentage des te meer schade je krijgt als je een ongeluk krijgt. Meer arbeidspunten verlagen de schade.

Producten zijn per type arbeid verschillend en zijn met andere vindkansen te vinden. Het aangegeven percentage geld per half uur.
 

DeletedUser

O, ik zat in de FAQ te wroeten, beetje dom.<:o
Mag ik je vriendelijk bedanken Giraf? Als je eens een wortel ofzo wilt dan roep je maar, dan regel ik het! <:p

Ik ga mijn gelijk halen bij 2 hoog geplaatste the West-spelers en ik hou er van om mijn gelijk te halen. <:D
 

DeletedUser5740

Dus, aangezien de andere 2 al gegeven zijn hierbij de formule voor de xp die je bij een arbeid krijgt.

In het engels, maar ik denk wel dat jullie het snappen:
Formula is 50*(XP%)*duration*(1+x)*motivation = earned XP (Note *= times)

EXP
So if the exp is 30% put .30

Duration
10 minutes = 1/3
30 minutes = 1
1 hour = 2
2 hours = 4

Motivation
100%=1
59% = .59


Random factor x:
anything from -0.5 to 0.5 (0 is average)

maar hoe komt dat ik de ene keer 129 exp krijg met 100% en de andere keer 200?
 

DeletedUser

Kan je die hier ff neerzetten?

ik ben de maker van the west insider niet <;)

je kan het, of aan hem vragen op forum.thewest.net, of gewoon zijn website gebruiken, dan hoef je bovendien zelf niet te rekenen, kan je van alles met elkaar vergelijken, en geeft de website nog allerlei handige tips!
 

Deleted User - 36202

er is nog geen formule voor geld, dat van thewestinsider is gewoon een gemiddelde geloof ik.
 

DeletedUser

Dus, aangezien de andere 2 al gegeven zijn hierbij de formule voor de xp die je bij een arbeid krijgt.

In het engels, maar ik denk wel dat jullie het snappen:
Formula is 50*(XP%)*duration*(1+x)*motivation = earned XP (Note *= times)

EXP
So if the exp is 30% put .30

Duration
10 minutes = 1/3
30 minutes = 1
1 hour = 2
2 hours = 4

Motivation
100%=1
59% = .59


Random factor x:
anything from -0.5 to 0.5 (0 is average)

Dat zou betekenen dat wanneer alles optimaal is (110% exp, 0.5 random factor, 2 hours, 100% motivation) je 300 exp verdient? Lijkt me weinig! En motivatie is maximaal 94 en exp maximaal 92 ofzo...

50*(XP%)*duration*(1+x)*motivation
50*(1)*4*(1.5)*1=50*4*1.5=300
 

Deleted User - 36202

Het spel hoeft ook niet snel te gaan ;) Volgens mij had Innogames nog niet eens verwacht dat er nu al lvl 99's zijn xD

En deze formule klopt, kijk maar na.
 
Bovenaan