• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

winkels - voorraad

DeletedUser

Wat dachten jullie ervan dat de winkels een soort van voorraad hebben
Want als je nu bv een kleermaker bouwt, is het compleet random welke items erin komen, en moet je dus eigenlijk maar een beetje geluk hebben
Hetzelfde met de groene en blauwe indianenketting die je nodig hebt voor een quest.
Dus wat dachten jullie ervan dat als je een item koopt, er een nieuwe voor in de plek komt.

Dus bijvoorbeeld mijn handelaar heeft een groene en grijze indianenketting
Nu koopt iemand (buitenstaander of stadslid, maakt niks uit) die groene indianenketting
Die verdwijnt dus nu uit " de schappen" en er komt een andere voor in de plaats (ook gewoon random, netzoals de eerste keer) en nu ligt er bv een grijze (die verandert niet) en een gele indianenketting in de winkel

En dit zo met alle items die je koopt in een winkel
Dat als er dus 1 verkocht is, een vervangend examplaar (wel van hetzelfde type) terugkomt
Dus niet als je iemand een pet koopt, dat er dan een nieuwe schoen komt.
 

DeletedUser54

Ik vind dat dit niet echt wat toevoegt in het spel. Dan maar wat meer betalen in een andere stad of twee of meerdere steden gaan beheren met een groep :)
 

DeletedUser

ik vind dit dan weer een mooi idee. mischien leuk voor een wereld in de toekomst
 

DeletedUser

dan stelt zich al meteen een probleem met het ezeltje dat je nodig hebt voor een opdracht. Wie eerst koopt, heeft hem, en je andere stadsgenoten moeten 4 keer zoveel betalen; dit lijkt me niet eerlijk.
 

DeletedUser1668

nee hoor, er is maar een soort ezel ;) de andere rijdieren krijg je bij een hoger lvl handelaar.

ik vind het wel een goed idee, gewoon blijven sparen tot er eindelijk zo'n edel wapen in de winkel ligt :D
 

DeletedUser

ja juist,
je koopt een ezel
dan "verdwijnt" de ezel, en komt er een vervangend product terug
Maar het vervangende product kan alleen maar ezel zijn, er is geen andere keus, dus komt er weer een nieuwe ezel =)

Het verandert dus wel als je bv zwarte kapotte schoenen koopt, dan gaan die weg, en komen er bv bruine kapotte schoenen voor in de plek terug

Anders is het elke keer zo saai in die winkels, elke keer hetzelfde
In een echte winkel krijg je toch ook steeds nieuwe items
Want nu hebben de steden die de items verkopen die je nodig hebt voor een quest een voordeel, en de steden die de items verkopen die je juist krijgt met een quest hebben een groot nadeel.
 

DeletedUser

Best een leuk idee...
Maar...

Het is nu makkelijker om op het forum op te zoeken welke steden wat verkopen, en dan de dichtstbijzijnde stad te zoeken.
Als het random is zal dat misschien niet werken, of wel? En als het werkt kan die net weg zijn als jij aan komt :p

Denk toch niet dat het wat gaat worden...
Denk dat je uiteindelijk dan net zoveel geluk moet hebben als nu het geval is.
Nu heb je geluk als het voorwerp dat je nodig hebt zich in je eigen stad bevindt. Dan heb je geluk als in jouw stad op het juiste moment het juiste voorwerp in de schappen ligt, en anders kun je wachten tot hij voorbij komt als die al komt. of je koopt net zolang tot je hem hebt. of je gaat toch bij je buren kijken :p

Geeft wel meer opties :p

PS: ik zou het wel een goed idee vinden als je in het spel makkelijker terug kunt vinden welke steden wat verkopen zoals je nu op het forum hebt, maar dat je dan met 1 of 2 klikken ook kunt zien hoe ver de betreffende steden zich van jou bevinden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

je zou eerder moeten kunnen maken dat je 2 stocks kunt kiezen als het is uitgebouwd, of de ene random of de 2de random
 

DeletedUser

dat zal ATOG niet zo leuk vinden met zijn topic ''wat hebben de top 100 steden te koop''
 

DeletedUser

Ik denk dat dan veel steden vast komen te zitten maar bv. alleen grijze indianenkettingen omdat niemand die wil.
 

DeletedUser

Ik vind dat er dan wel bijv. 5 van 1 ding moeten komen anders is alles heel snel weg.
 

DeletedUser

Ik denk dat dan veel steden vast komen te zitten maar bv. alleen grijze indianenkettingen omdat niemand die wil.

je kan ook zeggen dat als niemand hem na 2 dagen heeft gekocht dat hij dan automatisch veranderd in een andere item
 
Bovenaan