• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Verzoek]

DeletedUser

Beste,

Ik heb gemerkt dat mensen vaak schelden met woorden die te maken hebben met ziektes, als je ze dan aangeeft krijgen ze maar een lichte straf wat in mijn ogen toch te licht is. Hierdoor worden mensen heel vaak gekwetst en kunnen allerlei gevolgen hebben nadien, niet alleen als je het zelf hebt meegemaakt maar ook mensen die er iemand hebben door verloren!
Als hier eens strenger wordt op gekeken zullen ze wel 2 keer nadenken voordat ze nog eens schelden met ziektes.
 

DeletedUser

Bovenstaande kan ik onderschrijven. Naar mijn idee zijn straffen voor beledigingen over het algemeen erg licht. Het is natuurlijk heel moeilijk soms om als niet lid van de support (voor wie ik overigens zeer veel respect heb, voor alle moeite die ze erin steken!) om een goed oordeel te geven, maar het valt me op dat het huidige strafbeleid helaas weinig effect heeft op de schelder.
 

DeletedUser5512

naar mijn ervaring zijn straffen voor beledigingen goed hoor, irl schelden mensen ook met ziektes, voel je je dan ook gekwetst en ga je naar de wc om even uit te huilen?

Ik vind het goed zo, het zijn maar pixels op een scherm en als er echt grof taalgebruik wordt gebruikt dan straffen de mods daar redelijk streng op naar mijn ervaringen
 

DeletedUser

IRL tolereer ik ook geen ziektes, en daar zeg ik dan ook wat van...
waarom mag dat online niet nog iets sterker zijn?
 

Deleted User - 308552

naar mijn ervaring zijn straffen voor beledigingen goed hoor, irl schelden mensen ook met ziektes, voel je je dan ook gekwetst en ga je naar de wc om even uit te huilen?

Als ik uitgescholden word voor
"kankerlijer"
ofzo, ben ik iig wel erg gekwetst, mijn grootvader is daar een dag na mijn 16e verjaardag aan overleden :hmf: Maar nee, ik ga niet even uithuilen, als je 17 bent, ga je namelijk niet zomaar huilen he? :mad: Wat mij betreft mag er veel strenger gestraft worden, iemand met ernstige ziektes uitschelden kan mensen écht heel erg kwetsen.
 

DeletedUser

Nee de straf moet niet erger worden. Dan houd je dadelijk geen spelers meer over want iedereen verspreekt zich wel eens en die worden dan zeker ook permanent gebannen??
 

DeletedUser13628

helaas zie idd spelers die zo nu en dan nogal grof in de mond kunnen zijn
niet alleen in de chat maar ook in telegrammen

een verhitte discussie kan altijd ontstaan maar daarin moet het wel tussen de normen en waarden blijven zoals het ook in de gedracht's regels op wiki staat

http://http://wiki.the-west.nl/wiki/Regels#Chatregels

http://http://wiki.the-west.nl/wiki/Regels#Taalgebruik_en_communicatie

je kan als een speler te beledigend is natuurlijk melden bij suport (wat eigenlijk ook moet) zodat deze de betreffende spelers kunen aanpakken
je kan natuurlijk in bijv; je eigen chat's de spelers hierop aanspreken of desnoods uit je stad zetten

mensen , schelden met woorden kan wel degelijk pijn doen en mensen kwetsen is niet toegestaan en ook niet de bedoeling van dit spel
naar mijn mening vind ik dat hierop zeker wel een straf mag staan en zeker zwaardere straffen betreft veelplegers
 

DeletedUser

Nee de straf moet niet erger worden. Dan houd je dadelijk geen spelers meer over want iedereen verspreekt zich wel eens en die worden dan zeker ook permanent gebannen??

Verspreekt? Wat heeft dit te maken met verspreken? Als je 'het woord wat Tanais aangaf' gebruikt tijdens een 'verspreking' moet je jezelf even nakijken.
 

DeletedUser

Ik moet gunsn wel gelijk geven, en oke, in irl, doen ze dat ook, maar dan zie je nog aan de gelaatsuitdrukkinge of het nog enegzins verzacht kan worden, daarbij komt dan nog eens dat je de mensen niet eens echt kent. Maar goed, ik weet niet hoe ver de straf er in oploopt..
 

Deleted User - 151085

Ik persoonlijk vind het nog een veel beter plan dat spelers zich gewoon gaan gedragen en niet meer vloeken en schelden.
Het word maar al te vaak vergeten helaas dat het ''maar'' een spel is ...
Als dat zou kunnen hoeft er helemaal niet meer gestraft te worden.
 

DeletedUser

Ik persoonlijk vind het nog een veel beter plan dat spelers zich gewoon gaan gedragen en niet meer vloeken en schelden.
Het word maar al te vaak vergeten helaas dat het ''maar'' een spel is ...
Als dat zou kunnen hoeft er helemaal niet meer gestraft te worden.

Hier ben k het wel mee eens, hoewel ik het zelf toch ook een keertje had gedaan op w2, ma daar hebk eigenlijk ng altijd geen spijt van ^^, en het was terecht, en ook de laatste keer datk zoiets gedaan heb.

Maar ik vrag mij af, zijn deze mensen dan gewoon gefrustreerd of gaan ze zodanig op in het spel? :blink:
 

DeletedUser

Zo is dat Mieke maar er zijn er altijd die het wel leuk vinden ook al irriteren andere mensen zich hieraan.
 

DeletedUser4891

Nee de straf moet niet erger worden. Dan houd je dadelijk geen spelers meer over want iedereen verspreekt zich wel eens en die worden dan zeker ook permanent gebannen??

Je hebt achter een computerscherm genoeg tijd om na te denken of je iets wel of niet zegt. Als je dan kiest om iets wel te zeggen moet je de consekwentsies er maar van dragen.
Er gaan elke dag mensen dood aan die ziektes, als je daar mee gaat schelden mag je van mij wel een permaban hebben.
 

DeletedUser

Ben het hiermee eens, als je gaat schelden mag er gerust een ban van 1 dag volgen;) Vooral als het gericht staat op een bepaalde persoon.
 

DeletedUser13628

Ik persoonlijk vind het nog een veel beter plan dat spelers zich gewoon gaan gedragen en niet meer vloeken en schelden.
Het word maar al te vaak vergeten helaas dat het ''maar'' een spel is ...
Als dat zou kunnen hoeft er helemaal niet meer gestraft te worden.

dat zou idd mooi zijn maar goed dit is een mooi streven maar of dit een feit is dat betwijfel ik


als ik ziekte woorden of beperking woorden om mn oren krijg in de chat of telegram bedoeld de afzender hiermee mij te kwetsen

er staat duidelijk in de wiki regels dat bepaalde uitingen niet toegestaan zijn (zie mijn vorige post)


ik stel mij toch wel ff de vraag zouden de schelders die uitingen thuis wel mogen roepen??? en wat zouden de opvoeders hierop doen?

als moderator ben je toch de persoon die de orde moet handhaven net als de ouder voor zijn kind

waarom mag n speler hier wel zich misdragen en thuis niet

vind daarom deze opmerking nogal makkelijk afgedaan
het is namelijk ook een spel voor alle leeftijden

en ik als ouder zou het ook niet op prijs stellen als mijn kinderen zich hier misdragen dus op de vingers getikt worden
 

Deleted User - 486404

Allereerst bedankt voor deze feedback! :)
Als moderator van de ingame beledigingen kan ik zeggen dat, in tegenstelling tot wat sommigen misschien denken, er geen straffeloosheid heerst. Iemand die grof taalgebruik hanteert, wordt daarvoor gestraft.

Ik denk dat het strafpuntensysteem zwaar onderschat wordt. Als je strafpunten verzamelt dan kan je dat als een soort waarschuwing noemen maar dat is niet iets om mee te lachen. Elke strafpunten die je ontvangt, zijn strafpunten die je account bedreigen. Op een gegeven moment is de emmer vol en heb je met dat account gedaan met spelen op héél The-West.nl. Ongeacht of je nu enkel op wereld 1 zit te schelden of op alle werelden. Ongeacht of je overtredingen nu gemeend, gemaakt door iemand die even op jouw account inlogde, als verspreking,... waren.

Dus speler X die enkel op wereld 1 ruzie heeft met een speler en zich netjes gedraagd op alle andere werelden die is zijn account kwijt na het verzamelen van teveel strafpunten na overtredingen op wereld 1. Het is niet zo dat het enkel op wereld 1 afgelopen is maar ook op de rest van de nederlandstalige versie.

Ik wil dat jullie dat goed beseffen voordat ik eraan ga denken om zwaardere straffen uit te delen. Momenteel kijk ik ook naar het verleden van de speler als ik straffen uitdeel. Een speler met geen overtreding die krijgt sneller een waarschuwing terwijl een speler die al (een paar) overtreding(en) op zijn account heeft die gaat zwaarder gestraft worden. Er zijn nog een hele reeks dingen waarmee ik rekening hou bij het uitdelen van een straf maar die ga ik hier niet zeggen.
 
Maar die strafpunten vervallen toch ook weer naar een volgens mij best wel korte tijd. Die op dit forum iig sowieso ik weet niet hoe het met in totaal zit in het spel zelf, misschien kun jij hier wat over zeggen?
 

DeletedUser2665

Eigenlijk best jammer dat slechts één mod reageert.

Verder krijg ik genoeg haatmail van die rare figuren. Ik rapporteer en de dag erna is er een straf opgelegd. Complimentjes richting de moderaters. Mag ook wel eens gezegd worden.

Excuus voor eventuele typo's. Zit in de trein met iphone.
 
Bovenaan