X^0,4. Leuk, een formule, maar aan alleen een formule heb je niet zo veel. Daarom bij deze een kleine uitleg over hoe je mogelijk jouw vaardigheden kan verdelen, om zo tot een goed resultaat te komen. In de uitleg wordt alleen uitgegaan van de bonus die de vaardigheden zelf geven, de rest wordt niet meegenomen, aangezien dat niet van jouw vaardigheden afhangt.
Allereerst maar even uitleg over de ‘tank’ build. Deze verdeling zorgt er voor dat je vaak vooraan kan staan, en de schoten weg kan houden van jouw medestrijders. Zoals je al vermoed gebruikt deze verdeling veel levenspunten, maar levenspunten is niet het enige dat tot een succesvolle build leidt, je moet immers ook redelijk kunnen uitwijken, anders is jouw HP er zo doorheen. Mikken heb je echter voor deze build niet nodig, dat kan je dus gewoon negeren, wat je weer ruimte geeft om punten op andere vaardigheden te zetten.
Hoeveel je op de non-LP skills zet, hangt weer af van hoeveel HP je uiteindelijk wilt hebben. Daarvoor hangt het weer af of je soldaat bent, en of je karakterpremium gebruikt indien je soldaat bent. Als je soldaat bent met premium is 10.000-11.000 HP wel een redelijk mooi aantal op level 120, wat je nog genoeg vrije vaardigheden geeft om op andere skills te zetten. Hiervoor benodig je 440-490 punten op LP, inclusief bonus van kleding. Kleding geeft een mooie bonus, dus dit is goed te doen. Uiteraard moet je dan niet kleding gaan kiezen met alleen maar veel punten op LP, maar dat is wat voor later in deze uitleg. Nu wat over de verdeling van de attributen. Veel mensen denken dat alles op kracht hier goed bij past, maar dat is niet zo, tenzij je je wilt specialiseren in aanvallen alleen. Als je dat niet wilt, is het beter om ook een aantal attributen op beweeglijkheid te zetten, om zo jouw stamina niet te hoog te maken, en ruimte te maken om vaardigheden op andere skills te zetten, wat alleen maar beter is.
Over de andere vaardigheden, die zul je meestal gelijk moeten verdelen, dat zal de hoogste bonus geven. Denk nou niet “Leiderschap telt dubbel, daar moet meer op”, dat is niet zo, aangezien je mikken totaal niet nodig hebt, waardoor het niet meer dubbel telt, maar net zo zwaar telt als uitwijken. En zo ook met verschuilen en stamina. Indien je je meer wilt richten op verdedigen, dan kan je het best iets van stamina afhalen en verdelen over de andere vaardigheden, en als je je wilt richten op aanvallen, dan doe je hetzelfde, maar dan met verschuilen. Als je soldaat bent, kan je iets minder op leiderschap zetten, en verdelen over de andere vaardigheden, als ik de bonus goed door heb, maar dat moet nog getest worden. Hecht dus niet te veel waarde aan deze laatste uitspraak.
Dan een stukje over een build voor mensen die juist niet vooraan willen staan, maar juist veel schoten willen raken, vooral interessant voor mensen die veel ervaring willen, of voor duellanten die lekker vaak willen critten. Het zal een kortere uitleg worden dan die van de tank build. De attributen voor deze build gaan meestal puur op kracht, mogelijk nog een beetje op beweeglijkheid voor wat uitwijken. De skills zullen dan verdeeld moeten worden over mikken, verschuilen en leiderschap, aangezien je meestal wel genoeg stamina hebt door de punten op kracht, die overigens ook wat HP geven, zodat je langer overleeft mocht je toch vooraan geraken. Als je je voornamelijk wilt focussen op verdedigen, kan je het best wat punten van kracht afhalen, en op beweeglijkheid zetten, waarna je de rest van de skills weer gelijk verdeelt, met mogelijk nog wat punten op LP.
Nu zijn dit natuurlijk twee uitersten, en er zijn natuurlijk ook spelers die liever iets doen dat hier tussenin zit. Dit is natuurlijk ook mogelijk, maar lees dan in ieder geval de tips die ik hier heb gegeven, die zullen ook helpen bij het samenstellen van een andere build dan hier is beschreven. Indien je toch nog wat twijfelt over jouw samenstelling, kan je altijd een PM sturen of in dit topic vragen, dan kunnen we er wat dieper op in gaan.
Kledij
Kledij kan je op twee manieren aanpakken. Je kan kledij op jouw build afstemmen, of jouw build op de kledij afstemmen. Ik ben zelf voorstander van het tweede, maar de eerste optie is ook zeker geen slechte mogelijkheid. Er zijn voor- en nadelen te noemen voor beide methoden, dus het is meer een kwestie van wat jij wilt. Voor een op kledij afgestelde build heb je meestal maar 1 kledingset, waardoor je minder flexibel bent wat betreft vaardigheden. Voor een op een build afgestemde kledingset heb je meestal een set voor de aanval, en een voor de verdediging. Hierdoor ben je iets flexibeler met jouw build, maar zal je in totaal minder vaardigheden hebben op fortskills.
Allereerst maar even uitleg over de ‘tank’ build. Deze verdeling zorgt er voor dat je vaak vooraan kan staan, en de schoten weg kan houden van jouw medestrijders. Zoals je al vermoed gebruikt deze verdeling veel levenspunten, maar levenspunten is niet het enige dat tot een succesvolle build leidt, je moet immers ook redelijk kunnen uitwijken, anders is jouw HP er zo doorheen. Mikken heb je echter voor deze build niet nodig, dat kan je dus gewoon negeren, wat je weer ruimte geeft om punten op andere vaardigheden te zetten.
Hoeveel je op de non-LP skills zet, hangt weer af van hoeveel HP je uiteindelijk wilt hebben. Daarvoor hangt het weer af of je soldaat bent, en of je karakterpremium gebruikt indien je soldaat bent. Als je soldaat bent met premium is 10.000-11.000 HP wel een redelijk mooi aantal op level 120, wat je nog genoeg vrije vaardigheden geeft om op andere skills te zetten. Hiervoor benodig je 440-490 punten op LP, inclusief bonus van kleding. Kleding geeft een mooie bonus, dus dit is goed te doen. Uiteraard moet je dan niet kleding gaan kiezen met alleen maar veel punten op LP, maar dat is wat voor later in deze uitleg. Nu wat over de verdeling van de attributen. Veel mensen denken dat alles op kracht hier goed bij past, maar dat is niet zo, tenzij je je wilt specialiseren in aanvallen alleen. Als je dat niet wilt, is het beter om ook een aantal attributen op beweeglijkheid te zetten, om zo jouw stamina niet te hoog te maken, en ruimte te maken om vaardigheden op andere skills te zetten, wat alleen maar beter is.
Over de andere vaardigheden, die zul je meestal gelijk moeten verdelen, dat zal de hoogste bonus geven. Denk nou niet “Leiderschap telt dubbel, daar moet meer op”, dat is niet zo, aangezien je mikken totaal niet nodig hebt, waardoor het niet meer dubbel telt, maar net zo zwaar telt als uitwijken. En zo ook met verschuilen en stamina. Indien je je meer wilt richten op verdedigen, dan kan je het best iets van stamina afhalen en verdelen over de andere vaardigheden, en als je je wilt richten op aanvallen, dan doe je hetzelfde, maar dan met verschuilen. Als je soldaat bent, kan je iets minder op leiderschap zetten, en verdelen over de andere vaardigheden, als ik de bonus goed door heb, maar dat moet nog getest worden. Hecht dus niet te veel waarde aan deze laatste uitspraak.
Dan een stukje over een build voor mensen die juist niet vooraan willen staan, maar juist veel schoten willen raken, vooral interessant voor mensen die veel ervaring willen, of voor duellanten die lekker vaak willen critten. Het zal een kortere uitleg worden dan die van de tank build. De attributen voor deze build gaan meestal puur op kracht, mogelijk nog een beetje op beweeglijkheid voor wat uitwijken. De skills zullen dan verdeeld moeten worden over mikken, verschuilen en leiderschap, aangezien je meestal wel genoeg stamina hebt door de punten op kracht, die overigens ook wat HP geven, zodat je langer overleeft mocht je toch vooraan geraken. Als je je voornamelijk wilt focussen op verdedigen, kan je het best wat punten van kracht afhalen, en op beweeglijkheid zetten, waarna je de rest van de skills weer gelijk verdeelt, met mogelijk nog wat punten op LP.
Nu zijn dit natuurlijk twee uitersten, en er zijn natuurlijk ook spelers die liever iets doen dat hier tussenin zit. Dit is natuurlijk ook mogelijk, maar lees dan in ieder geval de tips die ik hier heb gegeven, die zullen ook helpen bij het samenstellen van een andere build dan hier is beschreven. Indien je toch nog wat twijfelt over jouw samenstelling, kan je altijd een PM sturen of in dit topic vragen, dan kunnen we er wat dieper op in gaan.
Kledij
Kledij kan je op twee manieren aanpakken. Je kan kledij op jouw build afstemmen, of jouw build op de kledij afstemmen. Ik ben zelf voorstander van het tweede, maar de eerste optie is ook zeker geen slechte mogelijkheid. Er zijn voor- en nadelen te noemen voor beide methoden, dus het is meer een kwestie van wat jij wilt. Voor een op kledij afgestelde build heb je meestal maar 1 kledingset, waardoor je minder flexibel bent wat betreft vaardigheden. Voor een op een build afgestemde kledingset heb je meestal een set voor de aanval, en een voor de verdediging. Hierdoor ben je iets flexibeler met jouw build, maar zal je in totaal minder vaardigheden hebben op fortskills.