• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Toernooiverloop

DeletedUser

Om de huidige nadelen in een toernooi op te vangen, kun je het volgende doen:

Een deelnemer kiest zelf een of meerdere willekeurige tegenstander(s) uit binnen de aangegeven categorie en periode. Dat resultaat wordt vergeleken met resultaat van andere toernooideelnemers. Je zou eventueel per ronde meer resultaten in kunnen sturen. Dan worden de punten opgeteld en vergeleken met een andere deelnemer. Twee deelnemers uit dezelfde stad kunnen elkaar niet meer loten, is dat probleem ook meteen opgelost. Bij 3 inzendingen (dus ook 3 verschillende tegenstanders) per ronde is een winst door mazzel of toeval ook minder aan de orde. Dat is evenwichtiger.

Met deze opzet kun je tevens lekker variëren. Zo zou je kunnen doorgaan op aantallen KO's, totaal aantal treffers voor, meest gewonnen XP, of hoogste hit. Ook een combinatie van die vier is mogelijk. Op deze manier kan je ook de poedelprijs uitreiken voor de grootste pechvogel :)

Het allergrootste voordeel is, is dat de deelnemers hun eigen spel kunnen blijven spelen. Je kan in je eigen ritme blijven, je hoeft niet om te lopen, te wachten, of een aanval te doen die je anders nooit zou plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

bedoel je nou dat voor een dueltoernooi de deelnemers bijvoorbeeld zeggen "ik val deze drie spelers aan die zelf niet meedoen aan het toernooi", en die resultaten dan vergelijken met andere deelnemers, die weer andere spelers aanvallen?
lijkt me erg moeilijk om er dan een eerlijke beoordeling over te geven.. ik bedoel, er zijn genoeg spelers bij mij in de buurt die ik makkelijk versla waar ik dan 200+ ervaring voor krijg (ongeveer mijn duellevel dus), maar er zijn er ook genoeg waar ik 100 ervaring voor zou krijgen die mij weer makkelijk verslaan. het is wel een idee om resultaten van duels op andere personen te vergelijken, maar dan wel iedereen van het toernooi die 3 (om maar een getal te noemen) zelfde mensen aanvallen. (heel zielig voor die mensen dus :D)


over dat XP vergelijken vind ik wel een goed idee..
bijvoorbeeld een toernooi met max 10 mensen en dan een soort competitie waarbij de punten gescoord worden op basis van gewonnen XP.
 

DeletedUser

Aanvallen doet menig speler sowieso. Dat je tegenstander niet officieel op de deelnemerslijst staat, doet niets ter zake. Het gaat om het duelresultaat.
Dus af te spreken is b.v. dat een deelnemer 3 verschillende personen uitkiest en die vantevoren opgeeft. Maar je kunt ook je beste x weekresultaten insturen. Met een juist basisbeginsel zijn alle variaties mogelijk. Hoe de verhoudingen liggen, wat de bedoeling is en hoe er geteld wordt, is aan de organisatie.

Over tellen maak ik direct een leuk topic in de Gouden rivier :)
 
Bovenaan