• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The West Raad

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 486404

The West Raad

Eerst en vooral, bericht aan moderators: mocht dit in het verkeerde forumdeel zijn geplaatst. Gelieve dit dan te verplaatsen.

Discord Server: The West Raad

Inleiding

Ik merk dat er op het forum en ingame nogal wat onrust is over de huidige gang van zaken. Ik ben het 200% eens dat het op deze manier niet verder kan maar ik ben ook van mening dat we daar zelf als community ook heel wat aan kunnen doen.

Wat het team of InnoGames gaat doen of van plan is, daar kunnen wij weinig aan veranderen. Wat wij wel kunnen veranderen, is hoe wij als community dit spel spelen. Hieraan wil ik graag een verandering proberen opzetten. Ik weet dat het lastig is om met iedereen overeen te komen maar de sfeer kan echt wel beter op sommige vlakken. Daarom wil ik graag een raad oprichten die zorgt dat de community het ook leuk houdt voor zichzelf.


Wat doet zo'n The West raad?

Eerst en vooral: deze raad is niet bedoeld als vervanging voor het team noch als tegenbeweging. Deze raad is bedoeld om de community te verenigen en zo als community verder te bepalen of te bedenken hoe we dit spel leuker kunnen maken.

Enkele problemen waar deze raad (mogelijk) een oplossing wil zoeken is:

- Hoe kunnen we als community ervoor zorgen dat fortgevechten leuker en actiever kunnen worden? Welke initiatieven zijn er al? Welke van deze initiatieven werken er en welke niet?
- Hoe kunnen we er als community voor zorgen dat avonturen leuker en actiever worden? Welke initiatieven zijn er al? Welke van deze initiatieven werken er en welke niet?
- Hoe verlopen events op .nl? Zijn deze bekend onder de spelers? Is er veel sprake van het boycotten van events? Hoe verloopt in het algemeen de sfeer tijdens een event? Hoe kunnen we dit verbeteren?

Dit zijn maar voorbeeldvragen om aan te tonen waaraan ik zie dat zo'n raad kan werken. Dit om ervoor te zorgen dat het leuker en actiever wordt op de servers en ook als er eens iets georganiseerd wordt, dat we dit niet zelf gaan verpesten door enkel aan onszelf te denken en dwars te gaan doen.

Ik denk dat het nodig is dat we een orgaan oprichten dat met enkele enthousiaste spelers gaat kijken hoe we de sfeer hier kunnen verbeteren. Een betere sfeer is meer activiteit en meer activiteit is dan ook meer plezier.

Ik heb zelf al heel wat ideeën en ik ben er zeker van dat er nog mensen zijn met heel goede ideeën. Laten we ons dus verenigen en er samen iets van maken!

Nog even duidelijk zeggen dat deze raad NIET dient om:

- Een revolutie op te starten. Deze raad is bedoeld om te bekijken hoe we als community, de community beter kunnen maken en niet om als een bende te gaan brullen en met fakkels/rieken te gaan zwaaien.
- Blokkeringen aan te vechten of klachten over medespelers en/of teamleden te doen. Hiervoor heeft InnoGames een mooi support systeem en daar kan dat besproken worden. Als je graag mensen aan de schandpaal nagelt dan zal je aan mij geen medestander hebben en steun ik dit niet.


Allemaal leuk maar hoe zie je dit concreet?

Ik weet dat dit op dit moment nog allemaal vaag is en dat er wellicht nog veel vragen en ook opmerkingen zullen zijn. Voordat ik echter dingen kan gaan uitwerken, ben ik op zoek naar mensen die iets meer willen doen voor de community en mee willen denken hoe de activiteit en de sfeer hier beter kan zijn. Ik kan hier helaas wel geen vergoeding voor geven, dit is op vrijwillige basis natuurlijk.

Als je dus graag bij de raad wilt komen of gewoon eens je ideeën met de raad wilt bespreken dan kan je dit doen via onze discord server:

Discord Server: The West Raad


Discord is een handig communicatie systeem, je hoeft niets te downloaden of je te registreren. Je kan gewoon op de link klikken, een chatnaam kiezen en op verbinden klikken. Als je bij de (kern)raad wilt komen dan wordt er gevraagd om hierop te komen, eventueel een account te registreren, zodat er overleg kan zijn.


Zo, dit was al een hele lap tekst. Ik hoop toch enkele mensen te zien in de raad. Vragen en opmerkingen mogen ook altijd in dit topic natuurlijk of je spreekt me aan als je me online ziet ingame.

Hou er ook altijd wel rekening mee dat dit een initiatief is dat los staat van het team. Mensen in deze raad doen dit vrijwillig en in hun vrije tijd. Hun privé leven primeert boven dit spel, ga dus niet zomaar gaan bashen of afkraken.
Als je dit maar niets vindt dan mag je dit gerust zeggen maar ga het aub niet bewust gaan tegenwerken...


Met vriendelijke groeten,

MrMM
Voorzitter The West Raad
 

DeletedUser16131

Ik ben volledig akkoord en vind dit een goed idee.
Zolang niet zomaar iedereen in die kernraad kan komen
 

DeletedUser

Ik ben volledig akkoord en vind dit een goed idee.
Zolang niet zomaar iedereen in die kernraad kan komen

Lijkt me uiteraard ook de bedoeling ;)

Zou fijn zijn als dit ervaren spelers zijn die daadwerkelijk vooruit willen. Niet van het doemdenkende soort. Anders kom je ook nergens ;)
 

Deleted User - 486404

Howdy,

hier even een update van de stand van zaken.

Ik heb al heel wat positieve reacties mogen ontvangen. Dat is natuurlijk geweldig! :up:

Nu is het tijd om wat plannen te gaan maken. Het lijkt mij het beste om eerst zoveel mogelijk ideeën te gaan verzamelen. Dit zou ik willen doen via een brainstorm over een bepaald thema van The West. Zo een brainstormsessie zou dan maximaal een half uurtje in beslag nemen. Zo kunnen we misschien nog leuke ideeën ontdekken waar we anders niet op zouden komen en dan kunnen die nadien verder uitgewerkt en uitgevoerd worden.

Voorbeelden van thema's zijn: ingame chat, duels, avonturen, ...

Bedoeling is dat er tijdens zo'n brainstorm sessie enkel maar gebrainstormd wordt over één thema en dat er dan gewoon ideeën genoteerd worden. Het is niet de bedoeling om dan al ideeën te gaan beoordelen of te gaan kijken wat haalbaar is en wat niet. Dat wordt achteraf gedaan. Zodoende dat iedereen dingen kan zeggen die hij/zij leuk zou vinden zonder meteen afgekraakt te worden.

De sessies zijn nog niet gepland. Vanaf deze gepland worden dan wordt dit meegedeeld.


Ik zoek nog altijd enthousiaste mensen die nog mee willen werken en bij de raad willen komen. Het is belangrijk om te weten dat er in deze raad geen sprake is van een baas maar dat we allemaal spelers zijn die samen werken om leuke resultaten te bekomen. De plannen hierboven zijn een eerste mogelijke stap in die richting. Je beslist dus zelf hoeveel tijd en energie je wilt steken in deze raad en dit is en blijft een vrijblijvend engagement. Jij en enkel jij kan beslissen wat je ziet zitten en wat je wilt doen.


Als je dit wat voor jou vindt, kom dan zeker eens een kijkje nemen in het The West Raad kanaal op Discord!

Als je bij de raad wilt komen dan heb je de keuze tussen twee lidmaatschappen:

- Lid: met dit lidmaatschap ben je lid van de raad. Dit is vrij open en zo goed als iedereen kan hiervoor opteren. Als lid van de raad krijg je toegang tot enkele kanalen die verborgen zijn voor niet leden. Leden van de raad hebben een blauwe kleur in de discord chat en zijn dus daaraan te herkennen. Deze rol is vooral voor de mensen die naar vergaderingen willen komen, actief mee willen denken aan ideeën en oplossingen, enzovoort...

- Kernraad lid: als lid van de kernraad maak je samen met de (vice)voorzitter(s) deel uit van 'het bestuur' van de raad. Deze rol is vooral bedoeld voor mensen die niet alleen willen nadenken over oplossingen en ze willen uitwerken maar die ook eens ideeën willen uitproberen of uitvoeren. Natuurlijk sta je er nooit alleen voor, het is niet de bedoeling dat iemand iets alleen gaat uitvoeren. Uiteraard is het ook geen vereiste dat je in de kernraad zit om dingen uit te voeren. De kernraad is nogal gesloten en niet iedereen kan er zomaar in toe treden, hiervoor moet je (meestal) een korte motivatie indienen als je hierbij wilt. Leden van de kernraad hebben een groene kleur in de discord chat, behalve de (vice)voorzitter(s) die een oranje kleur hebben.


Als je dus graag bij de raad wilt komen, neem dan in dat kanaal contact met me op.

Ik zie jullie ideeën, opmerkingen of vragen graag tegemoet en tot snel!

Vriendelijke groeten,

MrMM
 

DeletedUser16153

Lijkt me uiteraard ook de bedoeling ;)

Zou fijn zijn als dit ervaren spelers zijn die daadwerkelijk vooruit willen. Niet van het doemdenkende soort. Anders kom je ook nergens ;)

Zelfs doemdenkers heb je nodig mocht je dingen willen verbeteren ;)
 

DeletedUser

Zelfs doemdenkers heb je nodig mocht je dingen willen verbeteren ;)

Ligt aan wat jij verstaat onder doemdenkers.
Bij mij zijn dat mensen die niet vooruit willen en alleen het negatieve van dingen inziet. Die kun je niet gebruiken.
 

DeletedUser16039

Is er al een overzicht van de mensen die zich aan gemeld hebben voor de raad?

Wil graag mijn deelname laten afhangen van wie er aan mee gaan doen.
 

DeletedUser4007

op voorhand niet willen werken met anderen, betekend ook dat je niet zal luisteren naar anderen als het je niet bevalt.
gelijk al uitzonderingen maken?
en dat bij een mogelijke aanmelding?

erg lachwekkend, en laten we er vanuit gaan dat de raadsleden wel iets slimmer zijn.
dat je naderhand beslist om met iemand niet te kunnen samenwerken is tot daar toe, maar op voorhand :laugh::laugh::laugh::laugh:
 

DeletedUser16039

op voorhand niet willen werken met anderen, betekend ook dat je niet zal luisteren naar anderen als het je niet bevalt.
gelijk al uitzonderingen maken?
en dat bij een mogelijke aanmelding?

erg lachwekkend, en laten we er vanuit gaan dat de raadsleden wel iets slimmer zijn.
dat je naderhand beslist om met iemand niet te kunnen samenwerken is tot daar toe, maar op voorhand :laugh::laugh::laugh::laugh:

volgens mij heb ik helemaal niet gezegd dat ik niet zou willen samen werken met anderen...Je vult wederom dingen voor een ander in. Krijg een beetje het idee dat iedereen die anders denkt dan jij gelijk ook niks voorstelt. Wat jou dus misschien nog wel veel ongeschikter maakt... (mocht je je uberhaubt aangemeld hebben:blink:)

maar prima hoor, zoek het lekker uit. Ik laat me niet afzeiken hier. Succes met het redden van The west. :razz:
 

Deleted User - 486404

Er is momenteel (nog) geen lijst van wie zich al bij de raad heeft aangesloten en wie niet. Ik vind het op zich jammer dat je je deelname zou laten afhangen van wie er in de raad zit.

Ik kan best begrijpen dat je niet erg staat te springen om samen te werken met je rivalen of met spelers, waavan je vindt dat ze, je heel de tijd lopen te klieren of je spelplezier verzieken maar ik ben van mening dat je je daar boven moet zetten, als je wilt deelnemen aan de raad. Deze raad gaat over het samenbrengen van spelers en het spelplezier van iedereen proberen te verbeteren.

Ik ben dan ook niet van plan om veto's te gaan stellen of om bepaalde mensen al op voorhand te (laten) weren uit de raad. Als achteraf blijkt dat iemand erin zit om de boel te verzieken of alleen maar uit is om de zaken te boycotten dan kunnen er maatregelen genomen worden maar ik vind het nogal tegenstrijdig om te pleiten voor meer samenhang in de community en het brengen van spelplezier voor iedereen en dan zeggen dat 'speler a' en 'speler b' (op voorhand) niet mogen bijdragen in de raad.

Ik betreur dus deze situatie ten zeerste. Ik hoop dat we persoonlijke vetes of ruzies in de toekomst hier buiten kunnen houden en ik vind dit topic ook niet de juiste plaats om te beoordelen of jij of iemand anders al dan niet geschikt is voor zo'n functie. Iedereen kan voor zichzelf uitmaken of hij/zij zich geschikt vindt voor deelname aan de raad en of hij/zij dat ook wilt. Daar is geen discussie of bemoeienis van anderen voor nodig. Ik wil dan ook met aandrang vragen om dit soort off topic discussies via andere kanalen te voeren.

Als we samenwerken dan komen we verder! Ik hoop dat we dit op een positieve manier verder kunnen zetten! :)
 

DeletedUser4007

misschien wel, misschien niet... wie zal het zeggen.

William Quantrill heeft zijn vriendschap met jou beëindigd.

super ongeschikt dus zelfs :laugh:

Wil graag mijn deelname laten afhangen van wie er aan mee gaan doen.
En dan zeggen dat ik dingen invul? Als je dat zelf al hebt gedaan?

En aan de reactie te zien ben je dus ook een snelle opgever.
http://prntscr.com/c7038q

De mensen voor de raad zijn mensen die doorzetten ondanks dat het tegenzit, en over problemen heen kunnen kijken en werken.
Wie dat zijn maakt niet uit, als ze deze kwaliteiten maar hebben.
Je doet het voor de community, dus ook voor die spelers die je niet erg leuk vind.
Maar vooral omdat je het spel leuk vind en er voor wil zorgen dat het leuk blijft of nog leuker wordt.

En voor jou informatie... ik zal me nooit aanmelden voor zo'n job.
Niet omdat ik niet wil of kan...... maar omdat ik veel beter in de oppositie ben, en een dergelijke "baan" levert ook regeltjes waar je je eigen aan moet houden.
De oppositie heeft deze regeltjes niet zozeer.... en daardoor kan je wat strakker uit de hoek komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16153

Ligt aan wat jij verstaat onder doemdenkers.
Bij mij zijn dat mensen die niet vooruit willen en alleen het negatieve van dingen inziet. Die kun je niet gebruiken.

Negatieve dingen zien is handig als je wat wil oplossen, omdat je er dan een betere oplossing voor kunt verzinnen :)

Edit: goed initiatief btw!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Negatieve dingen zien is handig als je wat wil oplossen, omdat je er dan een betere oplossing voor kunt verzinnen :)

Edit: goed initiatief btw!

Dan zie je niet alles negatief toch? Als je het lichtpuntje er van in kunt zien.
Als je alles negatief inziet dan kom je ook niet met oplossingen. Maar ik denk dat dit een relatief begrip is ;)

Dit is idd een goed initiatief :D Daar zijn we het dan wel mee eens ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan