• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stadsnaam

DeletedUser13980

Voorstel
Het toevoegen van speciale tekens zoals het weglatingsteken mogelijk maken in de naam.

Details
Onze stad heeft bijvoorbeeld een Franse naam en noemt Quel D'or, maar ik moet IG Quel DOr schrijven als stadsnaam omdat ik het weglatingsteken niet kan toevoegen. Dit zou mogelijk gemaakt moeten kunnen worden.

Misbruikpreventie

Dan krijg je stadsnamen zoals '''''. Daarom stel ik voor om maar 1 of 2 speciale tekens te kunnen toevoegen in de stadsnaam.

Visuele hulpmiddelen

Geen

Samenvatting

Het zorgt nogal voor ergernis als je een naam wilt geven aan je stad en daar komt toevallig een apostrof in voor.
Onze stad heeft bijvoorbeeld een Franse naam en noemt Quel D'or, maar ik moet IG Quel Dor schrijven als stadsnaam omdat ik het weglatingsteken niet kan toevoegen.

Administratie

Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
 

DeletedUser

Vind ik een goed idee ook al is het maar een klein detail.
Zal wat zijn als je geen '-tekens gebruiken in de krant bijvoorbeeld waarom zou het dan niet hier kunnen.
 
Volgens mij is dit uitgeschakeld vanwege de manier waarop die data opgevraagd wordt uit de database, kan fouten genereren. Ik herinner me in ieder geval dat we een FG op .net hebben laten crashen omdat we dubbele aanhalingstekens (sommigen ook enkele) in onze namen hadden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Volgens mij is dit uitgeschakeld vanwege de manier waarop die data opgevraagd wordt uit de database, kan fouten genereren. Ik herinner me in ieder geval dat we een FG op .net hebben laten crashen omdat we dubbele aanhalingstekens (sommigen ook enkele) in onze namen hadden.

alleen de dubbele kunnen toch problemen geven?
 
Waarschijnlijk, ik weet het niet zeker ;) Er is in ieder geval een juiste reden waarom deze karakters niet mogen.
 

DeletedUser5512

ik weet niet wat quel betekent maar d'or is van goud toch? dus maak er gewoon nederlands van, frans mag je op the-west.fr spelen :p
 

DeletedUser

quel is welk(e) en d'or is van dat lekkere chocola cote d'or:cool:
 

DeletedUser8307

Je kiest zelf je stadsnaam. Het is maar stom dat je je naam moet aanpassen. Als het geen fouten geeft; 5/5 :up:

(Anders niet invoeren natuurlijk)
 

DeletedUser13980

Het gaat enkel om de stadnaam, niet om gebruikersnamen, Leones. Dus FG's gaan niet crashen.
Quel kan je ook vertalen als bron in het Frans, dacht ik, al weet ik het niet zeker. Ik weet wel dat het bron betekent in het Duits :p
Ik ben niet de enige oprichter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De stadsnaam wordt ook getoond in fortgevechten michal1, dus het zou wel kunnen. Daarbij wordt de stadsnaam op meerdere momenten van de server opgevraagd, dus kan het ook in de ranglijst fouten gaan geven ofzo.

Btw, 'quel' betekent 'wat'. De naam betekent dan iets van 'wat van goud'. Bron is in het Frans 'source'. Bron in het Duits is trouwens o.a 'Quelle'.
 

DeletedUser13980

Ik zal het eens moeten voorleggen in de stad. :p

Zou die ene apostrof echt zoveel teweegbrengen?
 

DeletedUser4892

uhm, quel kan toch ook hoe zijn? in bv: Tu as quel âge?

IIG, als het kan zonder fouten meteen invoeren natuurlijk :)
 
In die zin is quel 'welke'. De zin is 'Welke leeftijd heb je?'.

Ik denk niet dat het zonder fouten mogelijk is, maar je zou het eens op het .net forum kunnen zetten, of op het .de forum.
 

DeletedUser

Hoe zit het met het /-teken?
Anders kan je bij het opslaan van die naam de ' vervangen door een / en bij het inlezen de / vervangen door '.

In vele gevallen helpt het ook om een ' op te slaan als /'.

mopmop
 

DeletedUser

Zover ik weet kan een apostrof (') en een aanhalingsteken (") in een code <...> veel schade aanrichten en zelfs zoals Leones al aangeeft een server doen crashen.

Of het echt mogelijk is, weet ik niet ;)
 

DeletedUser

Zover ik weet kan een apostrof (') en een aanhalingsteken (") in een code <...> veel schade aanrichten en zelfs zoals Leones al aangeeft een server doen crashen.

Of het echt mogelijk is, weet ik niet ;)

In een code misschien, maar we zijn hier wel bezig over stadsnamen.

Ik speel verschillende online games met een chat, waarbij er een chatlog is.
(De laatste 20 dingen die je typt worden opgeslaan.)
Als je daar vb. "can't" typt wordt er can't getoond, maar het wordt opgeslaan als can\'t. (Heb het juist eens getest)
 

DeletedUser

In een code misschien, maar we zijn hier wel bezig over stadsnamen.

Ik speel verschillende online games met een chat, waarbij er een chatlog is.
(De laatste 20 dingen die je typt worden opgeslaan.)
Als je daar vb. "can't" typt wordt er can't getoond, maar het wordt opgeslaan als can\'t. (Heb het juist eens getest)

Ik zei ook dat het in een code veel schade kan aanrichten. Of stadsnamen echt met een code werken, geen flauw idee, maar ik verwacht dat het wel met een reden is gedaan dat je die tekens niet kan invoeren ;)
 
Bovenaan