• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Minder kalkoenen!

DeletedUser

Ik ben die kalkoenen helemaal zat. Ze zijn veel te lastig te vinden, en je hebt ze voor een hele berg opdrachten nodig.

Als alternatief: een hoger nivo arbeid die ook kalkoenen oplevert (net als bij planken), maar met een veel grotere kans dat het lukt. Dat houdt kalkoenen interessanter als je een hoger level hebt. Nu moet ik kalkoenen jagen voor 14% ervaring terwijl ik ook bisons zou kunnen jagen voor 62% ervaring.
 

DeletedUser3874

Het leven bestaat uit keuzes maken, ofwel ga je voor de ervaring ofwel ga je voor de quest... Neem bijvoorbeeld voor de arbeidersquests moet je op een gegeven moment 10 planken halen voor mensen op LVL 20 zijn de andere 2 nog niet voorhanden als ze hun punten vooral op bouwen hebben gezet. Daardoor moeten ze die planken nog steeds verkrijgen door de eerste arbeid "hout hakken".

Hetzelfde voor de opdracht "Hart van Vuur" daar moet je vrij kort in het begin ook kalkoenen gaan halen om verder te geraken. Echter zit je vaak 5 levels hoger alvorens je die arbeid kan doen voor je de quest kan afsluiten.

Het is niet omdat jij nu een probleem hebt om die kalkoenen te verkrijgen (of gewoon omdat je te weinig ervaringspunten krijgt) dat er plots iets anders moet komen... Beter gezegd naar mijn inziens is dit eerder een persoonlijk probleem dan een algemeen probleem.

Verder zie ik niet echt een idee eerder een vraag... Ik zou zeggen werk het geheel een beetje uit en post dat eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Neem bijvoorbeeld voor de arbeidersquests moet je op een gegeven moment 10 planken halen voor mensen op LVL 20 zijn de andere 2 nog niet voorhanden als ze hun punten vooral op bouwen hebben gezet. Daardoor moeten ze die planken nog steeds verkrijgen door de eerste arbeid "hout hakken".

Dat is precies het voorbeeld dat ik graag voor kalkoenen ook zou zien: andere opties. Ik heb een aantal quests met planken uitgesteld tot ik bossen kan rooien. (Een daarvan sla ik trouwens gewoon over, want die is wel heel erg lastig en oninteressant.) Of je kan hout vlotten, als je een beetje kan zwemmen.

Hetzelfde voor de opdracht "Hart van Vuur" daar moet je vrij kort in het begin ook kalkoenen gaan halen om verder te geraken. Echter zit je vaak 5 levels hoger alvorens je die arbeid kan doen voor je de quest kan afsluiten.

Voor die eerste kalkoenen quest duurde het 10 levels voor ik op kalkoenen kon jagen. Dat was al lastig, en ik kon toen al veel interessanter werk doen. Daarna had ik weer kalkoenen nodig voor de Zwarte Bergen, en nou weer voor De Jacht. Kalkoenen zijn te belangrijk, te oninteressant, en te lastig. Als je ze vaker in het spel voor wil laten komen, neem een voorbeeld aan planken. Of zorg dat ze gewoon makkelijker te vinden zijn.

Het is nu uit balans, en dat is nergens voor nodig.
 

DeletedUser3874

Zoals ik eerder zei werk een ideetje uit... Nog steeds zeg je wel dat er meer mogelijkheden moeten komen maar je draagt geen oplossing aan. Maar goed het echte probleem zie ik ook niet, het is vrij simpel je hebt kalkoenen nodig je gaat erop jagen.;)
 

DeletedUser

Wat dacht je van:

Kalkoenen fokken
50% kans op kalkoen
geld: 34%
ervaring: 25%
geluk: 0%
moeilijkheid: 87

weerstand
stamina
reflex
met dieren omgaan
met dieren omgaan
 

DeletedUser

Ronhaar, ik ben level 60, en kan een pak jobs doen die me ofwel heel veel geld ofwel heel veel ep opleveren, en toch ben ik door die opdrachten ook 8u tomaten staan plukken, 6u mais van het veld gehaald enz. Met de ervaring die ik voor twee dagen werken heb gekregen, hoef ik anders maar één duel uit te vechten. Maar die opdrachten zijn nu eenmaal nodig om verder te kunnen gaan, dus neem ik ze er zonder morren bij. Het zou maar erg zijn als je meteen een lijk moest gaan bestelen of een trein gaan overvallen, want dan zat 99,9% al meteen vast. Door het feit dat er wat 'makkelijkere' jobs tussen zitten, kan de meerderheid de opdrachten verder zetten.

Het feit dat je dan net de kalkoenen haat zal wel een trauma uit je jeugd zijn ofzo (grapje!). Als er voor elk item een 'moeilijkere' arbeid zou zijn, moeten er nog tweemaal zoveel arbeiden bij komen. Het is nu juist die diversiteit die het leuk maakt. En soms ook frustrerend ja.
 
Bovenaan