• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

LP in procenten

DeletedUser9519

Als je meer levenspunten krijgt doordat je andere kleren aandoet, krijg je die LP alleen bij je maximale LP erbij en heb je dus geen volle LP balk meer, ik vind dus dat dit in % moet gebeuren.

Als je dus 100% LP hebt en kleding aan doet waardoor je 100 meer LP krijgt, vind ik ook dat daarna nog 100% van de LP vol moet zijn.

Het is een kleine aanpassing maar wel handig.
 

DeletedUser385

ik vind van niet

want als je ook groter totaal leven hebt, regenereert je hp sneller

dus bv bij 100 hp 1 hp per uur en bij 1000 hp 10 hp per uur

dit zijn fictieve getallen, de echte getallen weet ik niet.
 

DeletedUser

Lijkt me niet zo goed, stel dat ik 1000LP heb zonder kledij en ik heb nog 200LP ervan over.
Eenmaal ik er weer 1000 heb en ik doe m'n LP kledij aan, dan heb ik plots bv. 1500LP op de tijd dat je er maar 800 regenereert. (een bonus van 500LP)
 

DeletedUser9519

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...

Als je 1000 LP hebt en je doet je LP kleding aan zodat je er 500 LP bij krijgt dan klopt dat toch gewoon omdat het 100% blijft?
 

DeletedUser

Maar dan krijg je plots LP uit het niets...
Een simpel voorbeeld:
Ik heb 1000LP en doe kledij aan die me 500LP oplevert.
Ik doe een duel en verlies 450 LP, vervolgens doe ik m'n kledij uit en weer aan.
En ik heb weer full LP..?
 

DeletedUser9519

Nee dat is dus niet zo, het werkt namelijk met procenten:

1. Je hebt 1000/1500 levenspunten
2. Je doet je LP kleding uit, dat is -500LP bij je totale LP en -333 bij je actuele LP.
3. Dat wordt 666/1000 levenspunten.
4. Vervolgens doe je die kleding weer aan, dan komen die levenspunten weer terug: +50%, wordt dus 1000/1500 levenspunten.

Op de oude manier:

1. Je hebt 1500/1500 levenspunten
2. Je doet je LP kleding uit, dat maakt -500.
3. Dat wordt dus 1000/1000 levenspunten
4. Je doet je LP kleding weer aan, dan krijg je +500 op je totale levenspunten maar niet op je actuele levenspunten.
5. Dan krijg je 1000/1500 LP zo ben je plotseling 500 LP kwijtgeraakt.
 

DeletedUser

Ik vind ook dat ze dat moeten wijzigen ja, precies zoals jij zegt, kars!
 
Dat is wel heel krom. Dan verlies je levenspunten als je kleding uitdoet. Zoals het nu is vind ik het prima ;) Je krijgt toch al 2% LP per uur erbij, en als je kleding met meer LP aandoet gaat het snel genoeg erbij.
 

DeletedUser9519

Dat is wel heel krom. Dan verlies je levenspunten als je kleding uitdoet. Zoals het nu is vind ik het prima ;) Je krijgt toch al 2% LP per uur erbij, en als je kleding met meer LP aandoet gaat het snel genoeg erbij.

Nu verlies je ook levenspunten als je je kleding uitdoet, het probleem is dat je ze nu niet meer terug krijgt als je je kleren weer aandoet.
 

DeletedUser

Je verliest alleen de LP die je niet meer kan hebben bij je kledij..
Zoals jij het zegt verlies je nog meer LP dan de bonus van de kledij.

1. Je hebt 1000/1500 levenspunten
2. Je doet je LP kleding uit, dat is -500LP bij je totale LP en -333 bij je actuele LP.
3. Dat wordt 666/1000 levenspunten.
4. Vervolgens doe je die kleding weer aan, dan komen die levenspunten weer terug: +50%, wordt dus 1000/1500 levenspunten.

Die redenering klopt niet. Als je je kledij uit doet heb je 1000LP volgens de oude manier. Bij jouw manier amper 666...
Je doet die kledij ten slotte om een reden uit (om andere kledij aan te doen) en dan moet je daarvoor LP verliezen?

Denk even rustig na, dan zie je je foute redenering wel in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9519

Zoals ik boven jouw bericht al zei:
Nu verlies je ook levenspunten als je kleren verwisselt en hier krijg je ze niet terug ook.
 

DeletedUser8307

Het is bij mijn weten niet echt een foute redenering ;)

Persoonlijk ben ik voor.

Eerst heb je kledij en samen heb je 1000 lp (Waarvan er 200 door kledij komt)
Je doet ze uit, heb je 800/800 lp. Doe je daarna weer kledij aan heb je nog steeds 800/1000 lp. ;)

Of is het dat niet wat je bedoeld Kars ?
 

DeletedUser

alleen als je 800/1000lp waarvan 200 kleren. en je doet je kleren uit.
heb je 800/800. dus raak je niks kwijt:)
 

DeletedUser9519

Ja... maar je krijgt er ook geen LP bij als je weer kleren erbij doet, en dat is het met procenten wel.
 

DeletedUser

Dit is toch vrij krom:

Ik heb nog maar 200 LP over :o
Snel even naar LP kleren verwisselen en terug en ik heb weer vol LP, dus ga ik verder dueleren

edit: of begrijp ik het verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

nee, ik ben tegen.
Geen levenspunten in procenten, hoogstens als optie,maar niet standaard.
 

DeletedUser

*zucht*

Waarom de redenering FOUT is:

Voorbeeld 1.
Huidige systeem
Je hebt 1500/1500LP waarvan 500LP aan kleding, je duelleert iemand en je verliest 500LP. Nu heb je nog 1000/1500LP dus is je LP bonus overbodig, voor het volgende duel ben je meer met andere (geen LP maar duel) kledij. Doe je andere kledij aan dan heb je 1000/1000LP.
Kars z'n idee
Je hebt 1500/1500LP waarvan 500LP aan kleding, je duelleert iemand en je verliest 500LP. Nu heb je nog 1000/1500LP dus is je LP bonus overbodig, voor het volgende duel ben je meer met andere kledij. Doe je andere kledij aan dan heb je plots 666/1000LP. Vreemd niet?

Voorbeeld 2.
Huidige systeem
Je staat met 2 man aan een fort, de ene heeft 1000/1000LP zonder LP kleding, de andere 1000/1500LP mét LP kleding (hij is bijvoorbeeld net geduelleerd). Als persoon 1 nu ook z'n LP kleding aan doet heeft hij evenveel LP als persoon 2, namelijk 1000LP.
Kars z'n idee
Je staat met 2 man aan een fort, de ene heeft 1000/1000LP zonder LP kleding, de andere 1000/1500LP mét LP kleding (hij is bijvoorbeeld net geduelleerd). Als persoon 1 nu ook z'n LP kleding aan doet heeft hij plots 500LP meer dan persoon 2. Een oneerlijk voordeel lijkt me?
 

DeletedUser9519

Haha wat je daar zegt klopt wel, maar dat maakt mijn redenering nog niet fout, het is ook helemaal geen redenering maar een idee, ik geef namelijk geen reden voor mijn idee :p

Het probleem van nu is dat als je je kleren 2x omwisselt dat je dan gewoon je LP kwijt bent.

Probleem:
1. Je wisselt je kleren en krijgt minder max LP, je actuele LP gaat ook naar beneden.
2. Je wisselt je kleren weer terug, je max LP gaat omhoog, je actuele LP blijft even laag.

Dit is toch vrij krom:

Ik heb nog maar 200 LP over :o
Snel even naar LP kleren verwisselen en terug en ik heb weer vol LP, dus ga ik verder dueleren

edit: of begrijp ik het verkeerd?

Je begrijpt het verkeerd, dan krijg je er hoogstens een beetje bij, maar dan word je ook slechter in het duel.
 

DeletedUser

ik vind dat ze het gewoon zo moeten houden.
Als ik mijn LP wil houden maar wel andere kleding aan wil doen begin ik altijd gewoon met het kledingstuk met de meeste LP geeft.
Als je het zo doet kan het minder worden maar je hebt er dan wel het maximale uitgehaald wat je kon hebben.
 
Bovenaan