• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"Je hebt X constructiepunten ingebracht."

DeletedUser

Kan iemand mij uitleggen hoe bepaald wordt hoeveel constructiepunten iemand inbrengt? Ik weet dat het gebaseerd is op de vaardigheid Bouwen maar kan geen lijn ontdekken in de hoeveelheden constructiepunten die ik inbreng. Weet iemand de berekening?
 

DeletedUser

ongeveer totale arbeidspunten gedeeld door 2 = aantal constructiepunten voor 2 uur bouwen
 

DeletedUser

Hmmz ik heb op dit moment ongeveer (afhankelijk van kleding) 30 punten.

30:2=15 zou dit dan moeten zijn per 2 uur? Ik krijg er per 30 minuten nu ongeveer 8, dus dat zou volgens mij dan niet kloppen..?

Ook nog iets raars: als ik 30 minuten uitbouw krijg ik er 8, als ik een uur uitbouw volgens mij 15 of zo. Blijkbaar wordt er ook nog met afrondingen gewerkt?
 

DeletedUser

En met motivatie...
ik denk dat er een ingewikkelde formule voor is..
 

DeletedUser

Er zit sowiezo een moeilijksheidsgraat bij (-x moeilijkheidspunten)
 

DeletedUser886

sowizo is én 30 minuten bouwen én met 30 in bouwen héél zonde van je zuurverdiende geld....

beter is strikje en schoenen en andere kleding te verzamelen zodat je bouwen hoger uitkomt en dan altijd 2 uur bouwen. Of zoek iemand die hoog is met bouwen en vraag m in je stad en ohja nog iets, motivatie is heel belangrijk, als je motivatie gezakt is moet je niet meer bouwe, alleen bouwen als je motivatie boven de 95%^zit

of je moet een boomgaard met geldbomen hebben natuurlijk...
 

DeletedUser

Ik ben ook erg benieuwd naar de formule die bepaalt hoeveel constructiepunten je inbrengt. Om de volgende rede:

Ik heb zo'n 398 bouwpunten over op het laatste level van het stadshuis, maar ipv de 199 constructiepunten die ik zou verwachten voor 2 uur bouwen krijg ik er maar...

168 :confused: voor 2 uur bouwen. Ik ben vooral benieuwd naar de formule, omdat ik graag wil weten in hoeverre het nog nut heeft om meer vaardigheidspunten op de vaardigheid bouwen te zetten.

Alvast bedankt voor een onderhoudend antwoord ;)
 

DeletedUser

ik denk als je die formule heb dat je dan het nog niet snapt :p

ik weet niet maar zolang je gewoon bouwt de constructiepunten komen vanzelf:D:D
 

DeletedUser

Ik kreeg laatst de formule van iemand en volgens mij klopt hij, snap hem zelfs!
 

Deleted User - 36202

The formula for construction points is:
CP = (LP/10+5)*M*t
where
CP = construction points
LP = labor points
M = motivation
t = number of 30min intervals (1 for 30 min, 2 for 1 hour, 4 for 2 hours).

Motivation is taken at the end of the job (the value from the report is rounded, i.e. if you work 30 minutes, the motivation will be 0.985, but the report will say 99%; use 0.985 in this case)
Labor points is taken at the time the job is scheduled.
 

DeletedUser

cp formule

in het nederlands

Aantal ingebrachte constructiepunten is:
(Arbeidspunten :10 +5) x Motivatie x Tijdwaarde

Bij de tijdwaarde bedoel ik het volgende:
30 minuten heeft een waarde van één
60 minuten heeft een waarde van twee
120 minuten heeft een waarde van vier

Verder moet je je motivatie delen door 100, omdat het uitgedrukt is in percentages. Dus bij een motivatie van 85% moet je 0.85 in de formule invullen.

dit is beter of niet?


Bijvoorbeeld:
-Je hebt 150 arbeidspunten
-Je motivatie is 100%
-Je werkt 2 uur

Formule:
(150 :10 +5) x 0.94 (je moet motivatie van ná de arbeid pakken) x 4
(15 +5) x 0.94 x 4
20 x 0.94 x 4
18.8 x 4 = ongeveer (afgerond) 75 constructiepunten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

er bestaat al een ander topic over, maar kan hem niet vinden, en volgens mij klopt dit wel :D
 
Bovenaan