• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

ik vind nooit een ravenveer

DeletedUser

ik moet zo'n opdracht doen dat ik een ravenveer moet vinden
maar ik heb nu bij elkaar ongeveer 10 keer 2 uur dat vogels van het veld verdrijven gedaan maar ik vind nooit een ravenveer
en er staat dat ik 20% kans heb in een half uur en bij iets anders had ik 11% kans om iets te vinden en dat vond ik gelijk na 2 uur werken
zijn die procenten dan niet goed of heb ik gewoon overdreven veel pech?
 

DeletedUser4891

overdreven veel pech;)
ik had ook moeite met de ravenveer.
 

DeletedUser

Het is gewoon pech.
Zo kun je bij munitie transporteren de eerste keer dat je het doet meteen 2x dynamiet vinden, maar je kunt ook in 1x KO gaan.
Een hoger percentage betekent alleen maar dat je gemiddeld de ravenveer vaker vind, maar niet het moment dat je hem vindt.
Zo is het dus mogelijk (niet erg aannemelijk, maar toch) om nooit een ravenveer te vinden, in de 300 uur dat je het doet, maar dan wordt het gemiddelde toch weer teruggebracht door het feit dat anderen het dus vaker zullen vinden.

Kortom: kwestie van geluk ;)
 

DeletedUser

Zo is het dus mogelijk (niet erg aannemelijk, maar toch) om nooit een ravenveer te vinden, in de 300 uur dat je het doet, maar dan wordt het gemiddelde toch weer teruggebracht door het feit dat anderen het dus vaker zullen vinden.

Kortom: kwestie van geluk ;)

Om verwarring te voorkomen:

het percentage is de vindkans, niet het gemiddelde wat momenteel gangbaar is.
 

DeletedUser

Om verwarring te voorkomen:

het percentage is de vindkans, niet het gemiddelde wat momenteel gangbaar is.

Het is dan toch de gemiddelde vindkans, anders zou het percentage niet kloppen.
Je zou gemiddeld per 100x 30 min. 20x de ravenveer moeten vinden (althans, dat lijkt mij toch).
 

DeletedUser

Het is dan toch de gemiddelde vindkans, anders zou het percentage niet kloppen.
Je zou gemiddeld per 100x 30 min. 20x de ravenveer moeten vinden (althans, dat lijkt mij toch).

Exact, het percentage drukt de gemiddelde vindkans uit per half uur. :)
 

DeletedUser

ik heb nu 40 keer een half uur dat gedaan en toch heb ik nog steeds geen ravenveer
dan zou ik er dus al 8 moeten hebben
 

DeletedUser

Als je precies volgens het gemiddelde zou gaan wel, maar je hebt dan wel bijzonder veel pech dat je het nog steeds niet hebt.
Doe je wel steeds 2 uur (dan heb je dus 4x 30 minuten, en dus ook 4x 20% kans).
Anders heb je wel ongelooflijk veel pech:o
 

DeletedUser

ik doe altijd 2 uur bij zulke dingen
anders heb ik hem al helemaal nooit
 

DeletedUser9519

Doe je wel: "vogels van het veld verdrijven"? xD

Je hebt gewoon veel pech, doe het nog een dag lang en het komt er wel eens van.
 

DeletedUser

Dan kan je het% keer 4 doen

Dit klopt niet helemaal je maakt 4 maal kans van 20%, niet 4 keer 20 = 80%
per half uur heb je 20% kans dat je hem vind. na dit half uur word er opnieuw geteld zeg maar. en het percentage van de vorige keer er niet bij opgeteld.
Het word dus echt per half uur gerekend en daarna word er opnieuw gerekend, je vorige tijd word niet meegenomen naar het andere half uur als je nog een beetje kan snappen wat ik bedoel
 

DeletedUser

ik weet nog met de valentijns opdracht, toen heb ik 29 uur naar een ravenveer gezocht. uiteindelijk nog niet gevonden omdat ik al te laat was om de opdrachten nog te kunnen doen...

verder heb ik ook altijd ruzie met kalkoenen, maarja het heeft alleen met geluk en pech te maken. (op w7 had ik in de eerste half uur dat ik hengelde een hengel.)
 

DeletedUser

das echt geluk blue en idd soms ook pech ja, maar als je alles weet van te voren
 

DeletedUser

achja, het is maar hoe je het bekijkt, want ik was toen aan het hengelen voor een vis ;)
 

DeletedUser

mwa met een hengel kan je ook 500xp krijgen dus beter een hengel na een half uurtje dan een visje tog?
 

DeletedUser

Het is dan toch de gemiddelde vindkans, anders zou het percentage niet kloppen.
Je zou gemiddeld per 100x 30 min. 20x de ravenveer moeten vinden (althans, dat lijkt mij toch).

Nee, dat is het gemiddelde, Sommige mensen zullen in die tijd 80 veren vinden, en anderen geen, je kan het op 1 persoon nemen en dan klopt dat, maar als je het op 100 personen neemt...
 

DeletedUser

Samengevat: Je hebt pech. Sommige mensen kunnen nog steeds niet rekenen en 4xhalf uur = 1x2 uur. Normaal is de vraag wel beantwoord dan ;)
 

DeletedUser

Samengevat: Je hebt pech. Sommige mensen kunnen nog steeds niet rekenen en 4xhalf uur = 1x2 uur. Normaal is de vraag wel beantwoord dan ;)

Wat heeft dat ermee te maken?

als de vindkans 20% is in 30 minuten, is het geen 80% in 2 uur..
 

DeletedUser

Wat heeft dat ermee te maken?

als de vindkans 20% is in 30 minuten, is het geen 80% in 2 uur..

Nee dat weet ik ook wel...
Maar 4 keer apart een lotje trekken van 20% kans is hetzelfde dan 4 lotjes trekken op 2 uur. Ik wou maar zeggen dat in halve uurtjes werken op hetzelfde neerkomt :)

En wat je daar zegt, dat bedoelde ik dus met slechte wiskunde :p
 
Bovenaan