• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Idee Stadsmogelijkheden

DeletedUser

Hej allemaal,

Ik heb een idee om de stadsmogelijkheden de verbeteren voor de leiders.Even tussendoor er kunnen spelfouten in staan;)

Op wereld 1 heb ik nu een stad en ik heb al iets van 1600 stadspunten.
Maar nu ik al zo'n 3 a 4 wken bezig ben met alleen maar geld inleggen voor de stad ben ik erachter gekomen dat ik eigelijks (als stadsoprichter) en niks van terug zie behalve uitbreiding van gebouwen.En om dan een leuk idem die kopen ben je ook weer paar honderd/duizend $ kwijt.

Zou het niet leuker worden als je echt iets aan een stad zou hebben?
In plaats van alleen maar gebouwen uitbreiden?

Mijn idee is dat de leiders (gemeeteraar/stadsoprichter) geld ook van de bank naar het account kunnen overlaten maken. Nu kunnen we ommens alleen maar geld op de stadskassa zetten maar we kunnen niks van de stadskassa afhalen wat natuurlijk wel een leuke motivatie is voor de gemeeteraad en stadsoprichter om hun werk te blijven doen en ervoor te zorgen dat de mensen/inwoners van de stad hun voorzieningen krijgen zoals hotel etc.

Hiermee krijgen de leiders meer motivatie om door te blijven gaan.
Neem mij als voorbeeld nog een keer:
3 a 4 wken al mijn geld onderhands iets van $5500,- gestord op de stadskassa maar ik krijg zelf er nooit meer iets van terug en ook heb ik verder geen extra opties terwijl ik dus wel heel erg veel me best doe om ervoor te zorgen dat er genoeg voorzieningen zijn voor de inwoners.

Zou het niet eerlijker/leuker zijn als de leiders van de stad af en toe hun geld van de stadskassa kunnen afhalen? En bijvoorbeeld de stadsoprichter kan de leiders goed aanspreken op deze optie bijvoorbeeld dat hij zegt okej iedereen (de leiders)mag nu $300,- van de bank halen als bedankje voor hun inzet de laatste tijd voor de stad (vooral als je veel inwoners hebt)

Ik heb ook al nagedacht over het feit dat met deze mogelijke nieuwe optie ook mensen hier misbruik van gaan/kunnen maken.
Dat bijvoorbeeld een lid van de gemeeteraad in 1 keer al het geld van de stadskassa haalt en de stad verlaat.
Door dit te verkomen zal de stadoprichter een functie moeten aanvinken.
De opties zijn dan: Stadsoprichter kan geld van stadskassa halen of Alle leiders van de stad kunnen geld van de stadskassa halen. En om je collega leiders toch te bedanken zonder dat ze geld van de stadskassa hoeven te halen kan stadsoprichter ook af en toe een idem geven (ik heb gelezen dat er een handelsoptie komt tussen spelers dus dat kan dan perfect!)

Ik hoop dat ik mijn idee een beetje duidelijk heb kunnen vertellen en hoop van harte dat ik dit idee ooit eens kan terug vinden in the west!
Mocht er nog vragen of opmerkingen zijn kan je een reply/antwoord op deze topic zetten of je kan me een PM(bericht) sturen!

Bedankt voor jullie aandacht!

Gr jongboys
 

DeletedUser

Dan komen er leiders die het voor andere gaan verzieken door alles van de stadskas af te halen. Hoezo heb je trouwens niet aan het uitbouwen? Hotel kun je gratis slapen en krijg je steeds meer actie punten bij, winkels komen betere items, en die items kopen in je eigen stad is 4x goedkoper dan in een andere stad.
 

DeletedUser

Slecht idee

Het is geen goed idee in mijn stad (Lonely pebble) zit iets van 20000 in de stadskas dus als er iemand gaat oplichten dat hij of zij zo graag :bolhoed: burgermeester :bolhoed: wilt worden omdat hij of zij goed kan helpen en dat vooral het vinkje moet worden aangeklikt.
Kan hij of zij er alsnog met de hele stadskassa vandoor gaan!
 

DeletedUser

NEE

waarom?
De inwoners bouwen een prachtige stad op samen met hun leiders *kuch kuch* als de stad groot genoeg is, peert de gemeenteraad 'm met het geld naar een andere stad.

NEE dus. :bolhoed:
 

DeletedUser

slecht idee maar ideeën zijn welkom.

het zou leuker zijn moest bevoorbeeld als je stad volledig uitgebouwd elke maand elk lid 0.5% van de stadskassa krijgt om te shoppen zo groeit niet alleen de stad maar ook de spelers
 

DeletedUser

Wat ook wel een welkom idee is, is een refund van de stadskassa wanneer je verhuisd naar een andere stad bijvoorbeeld, dat je wel al je geld terugkrijgt.

 

DeletedUser

Als je het gebruikt hebt om te bouwen verliest de stad dan punten ofzo:mad:
 

DeletedUser

Nee, het geld blijft in de spookstad achter, en iemand die het dan overneemt heeft jouw gebouwen, waar jij en andere leden geld in hebben geinvesteerd.

 

DeletedUser

Ik vind het forum gewoon erg leuk:p en ik 55berichten van tellen:D

over stadskassa:als iemand geld van de bank kan halen kan hij er mee weg lopen naar een andere stad:mad:
 
Bovenaan